// ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۹

بیوگرافی امیر حسین رستمی

 

بیوکده:امیرحسین رستمی (زاده ۱۲ بهمن ۱۳۵۴) بازیگر ایرانی است.

زمینه فعالیت : بازیگر

ملیت : ایرانی

تولد : ۱۲ بهمن ۱۳۵۴

تهران

 

آثار

سال

نام

نوع

سمت

کارگردان

تهیه کننده

اکران/شبکه

۱۳۹۲

دودکش

مجموعه تلویزیونی

بازیگر

محمدحسین لطیفی

زینت تقوایی

۳

۱۳۹۱

یه تیکه زمین

مجموعه تلویزیونی

بازیگر

مهدی کرم پور

محمدعلی اسلامی

۲

۱۳۹۱

دختران حوا

مجموعه تلویزیونی

بازیگر

حسین سهیلی زاده

عزیز علیزاده

۵

۱۳۹۱

کلمه سکوت کلمه

تئاتر

بازیگر

مایده طهماسبی

فرهاد آییش

سالن ایرانشهر

۱۳۹۱

همسایه ها

فیلم ویدیویی

بازیگر

امیرحسین جهدوست

علیرضا رئیسیان

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۱

عملیات مهد کودک

فیلمسینمایی

بازیگر

فرزاد اژدری

رویا شریف

-

۱۳۹۱

شرط آخر

فیلم ویدیویی

بازیگر

محمد آهنگرانی

کیانوش گرامی

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۱

قلب یخی (فصل سوم)

سریال ویدیویی

بازیگر

سامان مقدم

سید کمال طباطبایی

شبکه نمایش خانگی

۱۳۹۱

کمی بالاتر

تئاتر صحنه ای

بازیگر

آروند دشت آرای

-

-

۱۳۹۰

فصل جدید

فیلم کوتاه

بازیگر

امید معلم

امید معلم

-

۱۳۹۰

سورپرایز

فیلم سینمایی

بازیگر

مهدی ودادی

مهدی ودادی، سید رضا دونشیری

-

۱۳۹۰

بوسیدن روی ماه

فیلم سینمایی

بازیگر

همایون اسعدیان

منوچهر محمدی

-

۱۳۹۰

نار

فیلم ویدیویی

بازیگر

بهار رضایی

سعید شرفی کیا

شبکه نمایش خانگی

۱۳۸۹

یک عاشقانه ی ساده

فیلم سینمایی

بازیگر

سامان مقدم

سامان مقدم

-

۱۳۸۹

سه، پنج، دو

مجموعه تلویزیونی

بازیگر

حسین سهیلی زاده

اکبر جناقی

۵

۱۳۸۹

خاطره ی شب بارانی

فیلم ویدیویی

بازیگر

سیامک شایقی

علیرضا رئیسیان

سیما فیلم

۱۳۸۹

زیگ زاگ

فیلم ویدیویی

بازیگر

مجید توکلی

تصویر دنیای هنر

شبکه نمایش خانگی

۱۳۸۹

مهاجر

فیلم تلویزیونی

بازیگر

مهدی مظلومی

حسن روستایی

کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۸۹

زنان ونوسی، مردان مریخی

فیلم سینمایی

بازیگر

کاظم راست‌گفتار

سید محمدرضا مفیدی

-

۱۳۸۹

چشماتو ببند

فیلم ویدیویی

بازیگر

مجتبی چراغعلی

-

-

۱۳۸۹

آسمان همیشه ابری نیست

سریال تلویزیونی

بازیگر

سعید عالم زاده

امیر پور رحمانی

۱

۱۳۸۹

نون و ریحون

سریال تلویزیونی

بازیگر

فرزاد موتمن

محمود رضوی

۵

۱۳۸۸

وضعیت سفید

سریال تلویزیونی

بازیگر

حمید نعمت‌الله

محمدرضا شفیعی

۳

۱۳۸۸

شمس العماره

سریال تلویزیونی

بازیگر

سامان مقدم

رامین عباسی زاده

۲

۱۳۸۸

ریسمان سبز

فیلم تلویزیونی

بازیگر

علیرضا امینی

حسن توکل‌نیا

سیما فیلم

۱۳۸۸

چاه دیو

فیلم تلویزیونی

بازیگر

جواد مزدآبادی

پژمان لشکری پور

۲

۱۳۸۸

همان روز

فیلم ویدیویی

بازیگر

علیرضا امینی

علیرضا رئیسیان

-

۱۳۸۷

شاه کلید

فیلم تلویزیونی

بازیگر

سامان مقدم

مجید مظفری

شبکه اوّل سیما

۱۳۸۶

مرد هزار چهره

سریال تلویزیونی

بازیگر

مهران مدیری

مجید و حمید آقاگلیان

۳

۱۳۸۶

خاک آشنا

فیلم سینمایی

بازیگر

بهمن فرمان آرا

بهمن فرمان آرا

-

۱۳۸۵

رئیس

فیلم سینمایی

بازیگر

مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی

-

۱۳۸۵

فقط چشماتو ببند

فیلم سینمایی

بازیگر

علیرضا امینی

علیرضا امینی

توقیف شد.

۱۳۸۴

اسپاگتی در هشت دقیقه

فیلم سینمایی

بازیگر سیاه لشکر

رامبد جوان

محمد رضا تخت کشیان

-

۱۳۷۷

هزاران ستاره

سریال

بازیگر

رامبد جوان

-

هنوز پخش نشده است.

 

 

بازی‌های توقیف شده امیرحسین رستمی

در سریال قهوه تلخ، ۳ قسمت در نقش بسر جهانکیر شاه بازی کرد که هر ۳ قسمت توقیف شد. در فیلم سینمایی سعادت آباد که به جهت ممیزی سانسور شد. در سریال مسیر انحرافی بازی کرد که فروردین ۹۱از کانال ۳ ارایه شد. در فیلم نمایش خانکی برادرزاده عزیز به کارکردانی علی امینی بازی کرد که توقیف شد. خاطره ان شب بارانی کارکردان سیامک شایقی توقیف است٠ فیلم سینماییclose just youre eyes کارکردان علیرضا امینی توقیف است.

 

مصاحبه

چه سالی ازدواج کردید؟

امیر حسین رستمی:سال ۷۷ عقد و سال ۷۸ ازدواج کردم.

 

کم سن و سال بودید که وارد زندگی مشترک شدید؟

امیر حسین رستمی:۲۴,۲۵ ساله بودم.بعد از اینکه دانشگاهم تمام شد ازدواج کردم.

 

قصد ازدواج داشتید یا پیش آمد؟

امیر حسین رستمی:من از ۱۷,۱۸ سالگی قصد ازدواج داشتم(با خنده).چون آدمی نیستم که بتوانم تنهایی زندگی کنم.من از سه چیز می ترسم:تنهایی,ارتفاع و هواپیما.حتی در نوجوانی زیاد اهل بیرون رفتن و بازیگوشی نبودم.

 

تک فرزند هستید؟

امیر حسین رستمی:یک خواهر بزرگ تر از خودم دارم,زیاد با هم خوب نبودیم چون طرز فکر جا افتاده ای داشت ولی من اینطور نیستم.

 

ارتباطتان با پدر و مادرتون چطور بود؟

امیر حسین رستمی:تا ۱۷,۱۸ سالگی به مادرم وابسته بودم و بعد از آن برعکس شد.حس کردم پدرم را خیلی دوست دارم و دلم براش تنگ می شود.

 

با همسرتان خانم پوراندخت الستی چطور آشنا شدید؟

امیر حسین رستمی:از طریق یکی از دوستان دانشگاهی ام به یکدیگر معرفی شدیم.

 

خانواده چقدر برای ازدواج حمایتتان کردند؟

امیر حسین رستمی:خانواده موافق اکثر تصمیم های من بودند.غیر از سفر رفتن که تکروی می کردم و سفر می رفتم تا درس بخوانم و…خانواده برای ازدواج برنامه ریزی دیگری داشتند و یکی از آنها این بود که دوست داشتند با فامیل ازدواج کنم.در مورد ازدواجم خوب و بد ماجرا را به خودم سپردند و خدایا شکر با همسرم و پسرم خوشبختم.

 

چقدر برای ترک دنیای تجرد و ورود به دنیای تاهل آمادگی داشتید؟

امیر حسین رستمی:آمادگی نداشتم.موقعی که ازدواج کردم تا یک سال سختی کشیدم.چون فکر می کنم آنقدر بزرگ نشده بودم که مسئولیت زندگی را بپذیرم(با خنده).

 

الان کنار بازیگری شغل دیگری هم دارید؟

امیر حسین رستمی:بله,بیزینس می کنم و در این زمینه بسیار عالی هستم.من جوان ترین عضو اتاق بازرگانی ایران در دبی هستم.خب دیگه اصولا آدم باهوشی هستم و کارهای بازرگانی زیادی انجام می دهم(با خنده).

 

وقتی با همسرتان آشنا شدید بازیگر بودید؟

امیر حسین رستمی:نه سال ۷۲ در دانشگاه هنر دوره دیدم.سال ۷۶ نزد آقای سمندریان یک دوره ای را گذراندم.بعد در دوره سربازی رهایش کردم .بازیگر شدن را دوست داشتم به خاطر اینکه می خواستم خواننده شوم!اصلا فکر نمی کردم که اولین عنصر خوانندگی یعنی صدا را ندارم(با خنده).بعد از ازدواج مدتی به خارج کشور رفتم و دوره های آموزشی بازیگری دیدم و برگشتم و کار را جدی ادامه دادم.

 

همسرتان موافق بودند؟

امیر حسین رستمی:بله من را تشویق کرد.چون علاقه ام را می دانست اما خواست حواسم باشد که چه کاری انجام می دهم و اینکه زندگی مان از بین نرود.

 

رابطه است با پسرت ارشیا چطور است؟

امیر حسین رستمی:من الان همه چیزم ارشیا است.البته وقتی ارشیا به دنیا آمد تا یک سال اول با او مشکل داشتم.

 

چرا؟

امیر حسین رستمی:چون مدام گریه می کرد.

 

این جمله را شنیده اید که به شما نمی آید پدر باشید؟

امیر حسین رستمی:خیلی زیاد.علاوه بر این شنیده ام که به من نمی آید ازدواج کرده باشم.حتی بعضی وقت ها باور نمی کنند ارشیا پسر من است و من پدر ارشیا.

 

بیوگرافی امیر حسین رستمی

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.