// ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۱

راه های ساده زیباشدن (3)

همیشه مشکلی که بانوان با زیباتر شدن دارند این است که فکر می‌کنند برای جذابیت بیشتر حتما باید هزینه‌های زیادی را صرف کنند. اما ما درسری مقالات راه‌های ساده زیبا شدن راهکارهایی به شما معرفی می‌کنیم که با لوازم موجود در منزل می‌توانید به جذابیت‌تان اضافه کنید.

 

همیشه مشکلی که بانوان با زیباتر شدن دارند این است که فکر می‌کنند برای جذابیت بیشتر حتما باید هزینه‌های زیادی را صرف کنند. اما ما در سری مقالات راه‌های ساده زیبا شدن راهکارهایی به شما معرفی می‌کنیم که با لوازم موجود در منزل می‌توانید به جذابیت‌تان اضافه کنید.

برای این که پوست سالم و زیبایی داشته باشید بدانید که از مواد خوراکی می‌توانید هم برای خوردن بهره ببرید و هم با مالیدن آن‌ها بر روی پوستتان مانند کسانی که از کرم‌های گران قیمت استفاده می‌کنند پوست بی‌نظیری داشته باشید.

روغن نارگیل خاصیت درخشان کنندگی دارد. بنابراین می‌توانید به خوبی از این خاصیت بر روی پوست خود استفاده کنید. کمی روغن نارگیل بردارید و روی گونه‌های خود بمالید. از تاثیر آن حتما شگفت زده خواهید شد.

مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب می‌تواند به روشن شدن پوست، جلوگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک کند. خواص لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجعیت دارد. همچنین به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.

 

طرز تهیه‌ی اسکراب قهوه:

در یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل کنید، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌مانند)، ۱ پیمانه نمکmospE اضافه کنید. صورتتان را با آب در ظرف بشویید، سپس دانه‌های قهوه را بیرون بیاورید و به ‌آرامی روی پوستتان بمالید. صورتتان را با آب کاسه آبکشی نمائید و کار تمام است. اما پوست سالم لزوما نیازی به کرم‌ها و صابون‌های گرانقیمت ندارد، فقط باید مراقب چیزهایی که می‌خورید باشید.

 

سلامت پوست شما وابسته به سلامت گوارش شماست. خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و روغن‌دار، نه تنها باعث نفخ و احساس ناخوشایند می‌شود بلکه به احتمال زیاد متوجه تاثیراتش روی پوست‌تان هم خواهید شد؛ ترک، خشکی و لک، یا رنگی بیمارگونه و ناسالم در چهره یا رنگ‌پریدگی. بیماری‌های پوستی مانند رزاسه یا آکنه می‌تواند علامتی برای این باشد که چیزی جدی و مهم در اعماق شکم‌تان در حال رخ دادن است.

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند علائمی مانند نفخ و گاستریت طبیعی است اما وقتی نشانه‌های یک اختلال در گوارش‌تان روی پوست‌تان ظاهر می‌شود، ابدا نباید این علائم را نادیده بگیرید. خوشبختانه داشتن گوارش سالم نه فقط روی تمام جوانب سلامتی‌تان تاثیر می‌گذارد- شامل پوست- بلکه انجامش هم نسبتا ساده است.

کاری که تست آلرژی غذایی می‌کند، شروع با یک رژیم حذفی و کم‌کم افزودن غذاهایی خاص است تا واکنش‌ها بررسی شوند، اما بیشتر افراد می‌توانند همیشه آب فراوان بنوشند و غذاهای طبیعی و ضدالتهابی فراوانی بخورند مانند زردچوبه.

 

سبزیجات زیاد، غلات کامل مانند کوینولا، پروتئین کم‌چرب و چربی‌های سالم که می‌توانند از ماهی‌های آب‌های متلاطم، گوشت گوساله تغذیه شده با علف، روغن نارگیل و آووکادو. میوه‌جات و سبزیجات بیشتر ویتامین‌های لازم، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را تامین می‌کنند.

برای ارتباط بهتر میان گوارش سالم و پوست سالم‌تر، پروبیوتیک‌ها ضروری هستند، اسیدوفیلوس، بیفیدوس و سایر باکتری‌های خوب و اصلی. ثابت شده که پروبیوتیک‌های خوراکی، التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهند.

پروبیوتیک‌ها را می‌توان درغذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم‌ترش، توفو(خمیر سویا) و کامبوچا یافت. اگر می‌خواهید رشد باکتری‌های خوب گوارش را تقویت کنید، با کمک این غذاها می‌توایند این کار را انجام دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.