// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۹

 کلید داشتن سلامت و پوست خوب چیزی است که ما به اندازه کافی از آن بهره نمی‌بریم: آب! طبق نظرسنجی موسسه YouGov، مردم در یورکشایر روزانه تنها 0.8 لیتر آب آشامیدنی می‌نوشند. نتیجه این تحقیق که از سوی اداره آب یورکشایر انجام شده باعث شد سازمان ملی سلامت بریتانیا مردم را تشویق کند که روزانه مقدار بیشتری آب بنوشند.

یافته‌های دیگر نشان می‌دهد که 12 مردم در یک روز معمول هرگز آب نمی‌نوشند، و بیش از یک‌چهارم مردم کمتر از نیم لیتر آب در روز مصرف می‌کنند.


این در حالی است که زنان باید روزانه 1.6 لیتر آب بنوشند. این میزان برای مردان هم 2 لیتر است تا آنها بتوانند بدن و ذهنی سالم داشته باشند. البته لازم نیست که همه این آب را به‌ صورت خالص بنوشید. می‌توانید با مصرف کاهو، خیار، گوجه و کلم بروکلی هم آب بدن را تامین کنید. بیش از 90 درصد این مواد غذایی را آب تشکیل می‌دهد. در کل باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب نوشید که این آب می‌تواند از منابع غذایی دیگر تامین شود.

آب برای زیبایی

بدنی که آب به اندازه کافی مصرف کرده باشد عاری از سموم است. مصرف زیاد آب برای پوست خوب است. جیل زاندر، متخصص مراقبت از پوست و موسس کلینیک جوان‌سازی پوست جیل زاندر می‌گوید: «هدفتان این باشد که روزانه دو لیتر آب مصرف کنید تا همیشه آب بدنتان در حد خوبی باشد. بدن نیاز به آب دارد تا سموم را دفع کند و پوست را سالم و شاداب نگه دارد.»

کیسی لوماس، سفیر B Makeup هم مزایای نوشیدن آب را برمی‌شمرد: «این که آب بدن پیش از آرایش در حد خوبی باشد باعث می‌شود آرایش دوام خوبی پیدا کند. به این ترتیب پوست بدن شما آرایش را به درون جذب نمی‌کند. نوشیدن مقادیر زیاد آب باعث می‌شود پوست رطوبتی طبیعی پیدا کند.»

آب به عنوان مرطوب‌کننده داخلی عمل می‌کند. نوئلا گابریل، مدیر شرکت مشهور آرایشی Elemis می‌گوید: «در کنار مصرف مرطوب‌کننده‌ها، مهم است که آب هم مصرف کنید تا پوست انعطاف‌پذیر و مرطوب باشد و سموم را دفع کند. این کار همچنین باعث می‌شود التهاب ناشی از جوش‌ها کاهش یابد. حتما روزی دو لیتر آب مصرف کنید. زمانی که پوست شما پوسته پوسته شده، تحت فشار قرار گرفته یا هورمونی شده آب بیشتری مصرف کنید.

استفاده از آب

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، می‌توانید از آب به عنوان لوسیون طبیعی استفاده کنید. این کار ساده، ارزان و آسان است. پس از پاک کردن پوست، آب سرد را برای چند دقیقه روی پوستتان بریزید و سپس آن را با ضربات دستمال یا حوله خشک کنید. آب می‌تواند به عنوان بخور هم برای پوست استفاده شود. برای این کار ابتدا پوست خود را تمیز کنید، سپس سینک یا یک ظرف شیشه‌ای را پر از آب داغ کنید، و یک حوله دور سر خود بیندازید که روی سینک یا ظرف را هم بپوشاند. ده دقیقه در این حالت بمانید و بگذارید که بخار آب به پوست شما برسد. البته صورتتان را زیاد نزدیک آب نکنید. پس از بخور دادن، پوست صورتتان را برای بار دوم تمیز کنید و آن را با آب ولرم بشویید و با ضربات دستمال یا حوله خشک کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.