آئودی اختلافاتی طولانی با گروه فیات-کرایسلر بر سر استفاده از نامهای Q2 و Q4 داشته است
آئودی اختلافاتی طولانی با گروه فیات-کرایسلر بر سر استفاده از نامهای Q2 و Q4 داشته است چراکه هردوی این نامها قبلاً در توسط گروه فیات-کرایسلر در برخی محصولات آلفارومئو بکار رفتهاند بهنحویکه آلفارومئو از نام Q2 برای نسخههای دیفرانسیل جلو و از Q4 برای نمونههای چهارچرخ محرک محصولات خود استفاده میکند؛ اما سرانجام آئودی حقوق استفاده از این دو نام را بنام خود ثبت کرده و چندی پیش کوچکترین SUV خود را بانام Q2 معرفی نمود. حال در آیندهٔ نزدیک از نام Q4 هم استفاده خواهد شد چراکه خانوادهٔ SUVهای آئودی آمادهٔ استقبال از یک عضو جدید بانام Q4 میشود.
بنا بر گزارشات این خودرو اساساً برادر کوچکتر SUV آیندهٔ Q6 E-Tron خواهد بود و در طراحی آن از کانسپت TT Offroad الهام گرفته. آئودی Q4 رقیب مستقیمی برای بامو X4 و مرسدس بنز GLC کوپه خواهد بود. همچنین غیر از نسخهٔ استاندارد Q4، آئودی برنامهٔ ساخت نسخهٔ عملکرد بالای این SUV را هم بانام QS4 دارد چراکه در اواخر سال ۲۰۱۳ در دفتر مالکیت معنوی نامهای تجاری اروپا نام SQ4 را بنام خود ثبت کرده است.
علاوه بر این، گزارشاتی نشان میدهد که احتمال ساخت نسخهٔ پلاگاینهیبریدی Q4 با باطریهای ساختهشده توسط سامسونگ نیز وجود دارد. غول تکنولوژی دنیا، سامسونگ اعلام کرده است که با سرمایهگذاری ۳۵۷ میلیون دلاری قصد ساخت یک کارخانهٔ جدید تولید باطری برای خودروهای برقی و هیبریدی را در مجارستان دارد. این کارخانه که در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ آغاز بکار خواهد کرد، فاصلهٔ چندانی با کارخانهٔ تولید آئودی TT در مجارستان ندارد.
همچنین کانسپت TT Offroad که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و گفته میشود Q4 بر اساس آن ساخته خواهد شد، مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی بود که شامل یک موتور درونسوز به همراه یک موتور الکتریکی که روی محور عقب نصبشده بود میشد؛ بنابراین بهاحتمالزیاد Q4 از برخی از ویژگیهای هیبریدی کانسپت TT Offroad استفاده خواهد کرد. این در حالی است که مدل آیندهٔ Q6 E-Tron نیز بهعنوان برادر بزرگتر Q4، خودرویی تمام برقی بوده و میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. این SUV برای رقابت مستقیم با تسلا مدل X عرضه خواهد شد.