// ۲۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۵

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : روش‌های متفاوت وزیادی برای کاهش وزن وجود دارند. راه های کاهش وزن سریع و چگونه سریع لاغر شویم و چطور سریع وزن کم کنیم؟

مطمئنا تبلیغات کاهش وزن بسیاری را مشاهده کرده‌اید که هر کدام ادعا می‌کنند می‌توانند وزن شما را در سریع‌ترین زمان ممکن کاهش دهند. اکثر این رژیم‌های غذایی شما را به گرسنگی بیش از حد برای لاغر شدن تشویق می‌کنند. اما این روش درست نیست و بیشتر به بدن صدمه وارد می‌کنید. در این مطلب قصد داریم برنامه‌ای برای شما انتخاب کنید که طبق آن می‌توانید وزن خود را خیلی سریع کاهش دهید.

برنامه لاغری سریع

ابتدا اشتهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

وزن خود را بدون گرسنگی کشیدن از دست بدهید.

سلامت متابولیسم خود را افزایش دهید.

در ادامه سه مرحله برای از دست دادن وزن وجود دارد که بسیار رعایت آنها مهم است از همین رو باید با دقت آنها را اجرا کنید.

راه های کاهش وزن سریع

از شکر و کربوهیدرات‌ها دوری کنید

همچنینین بخوانید:

گیاهی اشتها آور برای شما

ماهی های چرب بهترند!!

  • مهم‌ترین گامی‌ که می‌توانید برای کاهش وزن بردارید دوری از شکر و کربوهیدرات‌ها است. زمانی که این پرهیز را انجام می‌دهید سطوح گرسنگی شما پایین می‌آیند و در نتیجه کالری کمتری را مصرف می‌کنید. یکی دیگر از مزایای دوری از کربوهیدرات این است که سطوح انسولین شما را پایین می‌آورند، باعث می‌شود کلیه‌های شما سدیم و آب اضافی را از بدن خارج کند. این کار موجب کاهش متورم شدن و وزن آبی بدن می‌شود. محدود کردن کربوهیدرات باعث می‌شود به طور خودکار بدون اینکه گرسنه شوید کالری کمتری بخورید.

راه های کاهش وزن سریع : چربی، پروتئین و سبزیجات را بخورید

هر کدام از وعده‌های غذایی شما باید شامل پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کمک کالری باشند. درست کردن وعده‌های غذایی سالم به طور خودکار مصرف کربوهیدرات شما را استاندارد می‌کند و به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می‌رساند.

گوشت، مرغ، ماهی‌ها مانند ماهی سالمون، تخم مرغ از جمله منابع مهم پروتئین هستند که می‌توانید برای لاغر شدن سریع انتخاب کنید. رژیم غذایی با پروتئین بالا به کاهش اشتها و افکار وسوسه انگیز غذا خوردن را به شدن کاهش می‌دهد و باعث می‌شود احساس سیری کنید. زمانی که حرف از کم کردن وزن خیلی سریع می‌شود پروتئین را می‌توان پادشاه مواد مغذی در این دوره رژیمی در نظر گرفت.

کربوهیدرات های دارای کربوهیدارت کم

بروکلی

گل کلم

اسفناج

گوجه فرنگی

جوانه‌های بروکسل

کاهو

خیار

تا جایی که می‌توانید بشقاب خود را از این سبزیجات پر کنید. از جمله چربی‌های مهمی که می‌توانید در این دوره استفاده کنید می‌توان به روغن زیتون، نارگیل، آووکادو و کره اشاره کرد. سعی کنید وعده‌های غذایی خود را با غذاهای سالم بخورید و به خود گرسنگی ندهید.

سه بار در هفته وزن برداری کنید

راه های کاهش وزن سریع

ورزش گام مهم دیگر برای لاغر شدن خیلی سریع است. برای تمرین و ورزش می‌توانید شیوه‌های مختلفی اعم از پیاده روی، شنا کردن دوچرخه سواری را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید سه الی چهار بار در هفته به باشگاه بروید و وزنه برداری را شروع کنید. اگر به تازگی وارد باشگاه می‌شوید می‌ توانید از یک مربی کمک بگیرید تا به شما توصیه‌های لازم برای وزنه برداری را بگوید. با حرکت وزنه شما می‌توانید مقدار زیادی از کالری خود را بسوزانید و از کاهش عملکرد متابولیسم جلوگیری کنید.

آنچه که تاکنون گفته شد سه مرحله مهم و ضروری برای کم کردن وزن بود که باید رعایت کنید. در ادامه با دیگر نکات لازم برای کاهش وزن در سریع‌ترین زمان بیشتر آشنا می‌شوید.

نکات مهم برای راه های کاهش وزن سریع

صبحانه با پروتئین بالا میل کنید. زمانی که در هنگام صبح پروتئین بیشتری می‌خورید اشتهای شما در طول روز کاهش پیدا می‌کند.

از نوشیدن آب میوه‌های مصنوعی و نوشابه جدا خودداری کنید.

سعی کنید نیم ساعت قبل از غذا خوردن آب بنوشید. در واقع مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن آب قبل از غذا ۴۴ درصد از وزن خود را در طول سه ماه از دست بدهید.

از مواد غذایی استفاده کنید که به کاهش وزن شما کمک بیشتری می‌کنند.

مواد غذایی فیبردار را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید.

قهوه یا چای بنوشید. این دو نوشیدنی در لاغر شدن می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

غذای خود را آهسته بخورید. سریع غذا خوردن باعث می‌شود اضافه وزن بگیرید و بدن متوجه احساس سیری یا گرسنگی نشود.

خود را هر روز وزن کنید

مطالعات نشان میدهند افرادی که خود را هر روز وزن می‌کنند انگیزه بیشتری برای کاهش وزن پیدا می‌کنند. خواب راحت و کافی داشته باشید. کمبود خواب یکی از فاکتورهای خطرناک برای اضافه وزن است. از همین روخواب می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.