// ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۹

در یخچال بیشتر خانه‌ها مایونز پیدا می‌شود. اما موارد استفاده از آن فقط به ساندویچ و سالاد و از این قبیل محدود نمی‌شود. راه‌هایی ارزان با استفاده ازهمین مایونز وجود دارد که می‌توانید پوست و مو و ناخن‌ها را تقویت کنید. 

رز قرمز

نرم کردن موها

همان‌طور که نرم‌کننده را به موها و کف سرتان می‌مالید، همین کار را با مایونز انجام دهید. سر را با آن بپوشانید و چند دقیقه بعد با شامپویی ملایم، موها را بشویید. مایونز باعث نرمی‌ موها و درخشندگی آن‌ها می‌شود.

ماسک صورت

ماسک صورت

چرا بروید پولتان را صرف خریدن کرم‌های گران‌قیمت کنید؟ در حالی که با استفاده از مایونزی که در یخچال دارید، می‌توانید همان کار را انجام دهید. مایونز را به صورت مالیده و بیست دقیقه صبر کنید، بعد با آب سرد بشویید. صورت‌تان تمیز و نرم خواهد شد.

تقویت ناخن‌ها

برای مقاوم شدن ناخن‌ها کافی است هر از چندی آن‌ها را در ظرفی حاوی مایونز فرو ببرید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

کاهش سوزش آفتاب سوختگی

اگر یادتان رفته کرم ضد آفتاب بزنید و حسابی سوخته‌اید، به محل سوختگی به آرامی ‌مایونز بمالید. هم آن را خنک می‌کند، هم پوست آسیب دیده را نرم خواهد کرد.
ناخن

از بین بردن پوست‌های مرده

پوست‌های مرده روی آرنج و کف پا برای خیلی‌ها عذاب‌آور هستند. مایونز را با یک پارچه ضخیم روی آرنج بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند، بعد آن را بشویید و با پارچه نرمی ‌خشک کنید.

قاتل شپش

خیلی‌ها به جای استفاده از محلول‌های شیمیایی برای کودکان، استفاده از مایونز را برای از بین بردن شپش سر آن‌ها توصیه می‌کنند. شپش‌ها به مرور در برابر داروها مقاوم می‌شوند اما مایونز اثربخش‌تر است. موها و کف سر را به مقدار زیادی مایونز آغشته کنید و ماساژ دهید. سپس سر را بپوشانید و تا صبح بگذارید بماند. صبح موها را با شامپوی ملایمی بشویید و با شانه بسیار ریز، شانه کنید. برای کامل شدن پروسه درمان، این کار را هفت تا ده روز تکرار کنید.

منبع:مجله بنیتا

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.