// ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۳۹

جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند
با گسترش وسایل ارتباط جمعی راهنمای کاملی برای انتخاب جاذبه های گردشگری مختلف و متنوع برای ما به وجود آمده است، به خصوص اینستاگرام اطلاعات و تصاویر مختلفی را از مکان های گردشگری مشهور برای ما فراهم می کند و باعث رونق بازار گردشگری می شود. شهرتی که جاذبه های گردشگری مختلف از طریق اینستاگرام و سایر ابزارها فراهم آورده اند، منجر به شکوفایی اقتصاد بومی و هجوم سیل گردشگران به مکان هایی می گردد که پیشتر مورد توجه نبوده است.
 
جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند 

در کنار همه ی جنبه های مثبت این قضیه، سرازیر شدن گردشگر به برخی مکان های مشهور برای کشورهای مقصد مشکل ایجاد کرده و برخی شهرها توان پذیرایی از این حجم توریست را ندارند. همین امر منجر به تخریب گردشگری و مخدوش شدن زیبایی آن گردیده است.
 
 جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند
 
از جمله این جاذبه های گردشگری آسیب دیده از سوی گردشگران که سایت "بیزینس اینسایدر" منتشر کرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
آیسلند:
 
 جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند

این جزیره ی شمالی با تعداد زیاد از گردشگرانی مواجه است که به سوی این جزیره رهسپارند. شاید یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آیسلند، فیلمبرداری سریال "تاج و تخت" در آنجا باشد. مسافران تمایل زیادی برای عکس گرفتن از مناظر طبیعی جزیره دارند. پروازهای نسبتا ارزان قیمت به آیسلند، به محبوبیت این جزیره افزوده است. بنا به گزارش دفتر گردشگری آیسلند، تعداد گردشگران آیسلند از ۵۶۶ هزار نفر در سال به یک میلیون نفر در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ رسیده است. تعداد گردشگران آمریکایی از تعداد ساکنان محلی و بومی هم بیشتر است. ساکنان آیسلند از تخریب زیرساخت ها و از بین رفتن اکولوژی آیسلند گله مند هستند و از این که چنین بی نظمی را در جاذبه های طبیعی آیسلند می بینند دل خوشی از گردشگران ندارند. 

کوبا:
 
جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند 
 
بنا به گزارش سازمان گردشگری کوبا، در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۴ میلیون سفر توریستی به کوبا ثبت شده است. از پیامدهای این افزایش توریستی افزایش تقاضا برای خرید موادغذایی از سوی هتل ها و رستوران ها بوده و منجر به افزایش قیمت آن در بازار محلی کوبا گردیده است. 

نیوزیلند:
 
 جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند
 
نیوزیلند جایی شبیه به آیسلند است. طبیعت سحرانگیز نیوزیلند، کوه های سر به فلک کشیده، و دشت های سرسبز آن سبب شده تا بسیاری از مردم دنیا به این منطقه ی شگفت انگیز سفر کنند. سالانه ۹.۷ میلیارد دلار از گردشگری عاید اقتصاد نیوزیلند می شود و ۷.۵ درصد نیروی کار این منطقه در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند. نیوزیلندی ها از آسیب هایی که گردشگران به محیط زیست وارد کرده اند، از تخریب زیرساخت ها و تراکم زباله ی گردشگران شکایت دارند. مشکلات مربوط به اجاره کردن هتل، عدم وجود سرویس های بهداشتی و خدمات عمومی کافی از جمله مشکلاتی است که افزایش تعداد گردشگران با خود به همراه داشته است.

تولوم، مکزیک
 
جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند 
 
تولوم با سواحل سفیدرنگ، پاکیزه و زیبای خود به شهرت رسیده است. مردم تولوم از آلودگی سواحل این منطقه و کثیف بودن هتل های محلی و ورود فاضلاب به داخل رودخانه ها ناراضی هستند.

ماچو پیچو
 
 جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند

روزانه در حدود ۳۵۰۰ گردشگر از ماچوپیچو دیدن می کنند. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۳ میاسون نفر از ماچوپیچو دیدن کردند. این حجم انبوه از جمعیت منجر به تخریب آثار باستانی در ماچوپیچو شده، به طوریکه دولت پرو قصد دارد در یک نقشه ی زمانی از سال ۲۰۱۹ گردشگران را موظف به حرکت در یک مسیر و زمان مشخص کند و محدودیت هایی را برای آنان اعمال نماید.

سانتورینی، یونان
 
 جاذبه های گردشگری که توریست ها تخریب کردند

سانتورینی با خانه های سفیدرنگ خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. در سال ۲۰۱۵ روزانه ۱۰ هزار توریست به سانتورینی سفر می کردند که بنا به قانونی که یونانی ها اعمال کردند این عدد به روزانه ۸ هزار نفر کاهش یافت، زیرا گردشگران آسیب های جدی به محیط طبیعی و مسکونی سانتورینی وارد کرده بودند.
 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۴

  1. ramin pazoki | ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۰۹ | لینک
    لایک
  2. محمد فیروزیان | ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۹ | لینک
    بهشت هست اینجا
    به به
  3. مهندس رضا عباسی | ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۳ | لینک
    سلام
    ممنون از حضورت
    بله ما باید د مورد اسطوره هامون اطلاعات جامعی داشته باشیم.
  4. پیام غدیر ... | ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۴ | لینک
    سلام
    ممنون از راهنمایی خوبتون