// ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۲:۳۶
زیباترین گربه جهان «کایمرا» بی‌نظیر از طبیعت است

گربه فوق العاده زیبایی که در این مطلب قرار است آن را معرفی کنیم، آمیژه ای از دو تخمک مجزاست که شمایلی بی بدیل برای این حیوان رقم زده و دل هزاران کاربر اینترنتی را برده است.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که آمیژه یا کایمرا، اصطلاحی معمول برای موجودات مخلوط است. آمیژه انواع مختلفی دارد، از جمله می توان به  ۱-موجودی مخلوط از دو حیوان، ۲-موجودی مخلوط از یک حیوان و یک انسان یا ۳-موجودی مخلوط از چندین حیوان اشاره کرد.

البته «کایمرا» که به عنوان نام برای این گربه نیز برگزیده شده، ممکن است در موارد نادر به این صورت باشد که یک موجود از دست‌کم دو یاخته تخم مجزا تشکیل شده باشد. این یاخته ها با هم ترکیب شده و موجودی را شکل می دهند که DNA آن از دو منبع کاملا مجزا از هم تشکیل شده است.

البته این گربه ممکن است «موزاییک» باشد. در حالت موزاییک، سلول های متفاوت از نظر ژنتیکی همگی از یک زیگوت (یاخته تخم) منشعب می شوند. یعنی برعکس کایمرا که از چند زیگوت منشعب می شوند.

با این تفاسیر، بهتر است به سراغ زیباترین گربه جهان برگردیم که در آرژانتین ساکن است. این گربه ماده دو چهره دارد. یک طرف صورت وی سیاه با چشمانی به رنگ آسمان و فوق العاده زیباست و طرف دیگر صورتش، قهوه ای با چشمانی به رنگ زرد کهربایی است که با نظم و ظرافت بی نظیری در کنار هم قرار گرفته اند.

خالق جهان، صورت این حیوان را گویی با خط‌کش و به صورت کاملا قرینه از وسط نصف کرده و برای هر کدام یک رنگ مجزا در نظر گرفته است. اگر کنجکاو هستید تا عکس های کایمرا را ببینید، توصیه می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. محمد عـــــــرفان | ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۱ | لینک
    چه نازه!!!
    • | ۲۱ آبان ۹۶، ۱۳:۲۱
      بله همین طور هست..خودمم اولین بار هست که می بینم