تلاش برای توصیف چگونگی سریع بودن بوگاتی شیرون کار آسانی نیست.
احساس شتاب گیری این هیولا متفاوت است. این یک خودرویی است که مغز شما را تکان میدهد و شکمتان نیز شانسی نخواهد داشت. نیرویی که خودرو خارج میکند، حتی در مکانی به شدت محدود همانند فستیوال گوود وود، کاملاً عجیبوغریب است.
البته باید اذعان کنم که من از تمام قابلیتهای این خودرو استفاده نکردم.
شیرون همانند خلف خود یعنی ویرون دارای پیشرانهی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری توربو است و از سیستم چهارچرخ محرک استفاده میکند. به منظور کمک به این خودرو برای تولید قدرت بیشتر نسبت به ویرون، هر چهار توربوی این خودرو بزرگتر شدهاند. بنابراین شیرون از تاخیر توربو رنج نمیبرد و در دور پیشرانهی زیر ۳۷۰۰ تنها دو توربو در مدار هستند و دوتای دیگری به منظور تأمین حداکثر گشتاور در دورهای بالاتر انجاموظیفه میکنند.
انحناهای بزرگی که از طریق مرکز کابین باعث تشکیل قوسها شدهاند نمایی منحصربهفرد به شیرون بخشیدهاند و فضای زیادی داخل خودرو به چشم میخورد.
نکتهی مهم اینکه هر چیزی را که لمس میکنید از چرم یا فلز ساخته شده است. کل داشبورد و سقف از چرم پوشیده شده و همهی دکمهها و سوئیچها و ورودیهای تهویه به زیبایی از آلومینیوم پولیش خورده ساخته شدهاند.
تنها چیزی که من باب میل نیافتم به ورودیهای خاکستری روی دربها مربوط میشد که نمایی شبیه پلاستیک داشتند اما مطلع شدم که در واقع از تیتانیوم هستند.
چشمگیرترین جنبهی کابین شیرون نبود صفحهی مربوط به سیستم ناوبری است. شیرون بجای سود بردن از صفحه نمایشهای بزرگ خودروهای لوکس تنها از چهار دکمهی چرخان ساده در کنسول مرکزی استفاده کرده است و با نبود صفحهی سنگین و مستطیل شکل، کابینی مجللتر خلق کرده است.
کل فلسفهی طراحی شیرون خلق خودرویی بوده که نهایت اشرافیت را داشته و همچنین توانایی کنار آمدن با قدرت عظیم ۱۴۷۹ اسب بخاری را نیز داشته باشد و از طرف دیگر به اندازهی کافی آئرودینامیک باشد تا بتواند حداقل به سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. شیرون مفهومی شبیه بوگاتیهای قدیمی دارد و اگرچه که بیشتر شبیه طرحی تکاملی نسبت به ویرون است اما بسیاری از ویژگیهای سنتی بوگاتی را در خود جای داده است. خط مرکزی خودرو از نمونهی تایپ ۵۷ آتلانتیک گرفته شده و خط بزرگ C شکل شیرون نیز شبیه شکل درب آتلانتیک است.
کل بدنه از فیبر کربن ساخته شده و شاسی مونوکوک و قالب پیشرانه نیز از همین جنس هستند. البته این فیبر کربن از نوع معمولی نیست. هر عنصر متفاوت خودرو از پانلهای ساندویچی و شانه تخممرغی آلومینیومی و رزینی ساخته شده که بین لایههای فیبر کربن قرارگرفتهاند. این ساختار پیچیده بوده و هزینهی ساخت آن نیز بالاست اما نسبت به فیبر کربن خالی، سبکتر و مقاومتر است.
این نوشتهی کوتاه بر این دلالت میکند که شیرون جانشینی عالی برای ویرون است. این خودرو بهطور دیوانهواری سریع بوده و از نظر فنی خودرویی پیشرفته است که در پکیجی قابلاستفاده، لوکس و نفیس گردآوری شده است.