// ۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۸:۳۳

 

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز  : اگر می‌خواهید هم از منظره لذت ببرید و هم دنیا زیر پایتان باشد سری به این ده نقطه‌ی شگفت‌انگیز جهان بزنید. ایستادن در این مکان‌ها هیجان شما را به اوج می‌رساند و تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان رقم خواهد زد.

۱۰. صخره‌ی هوم هاد، پارک ملی سای تونگ، تایلند

این پارک ملی مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده، طبیعت سرسبز و گل‌های نادری دارد. علاوه بر این‌ها این منظره شاید یکی از هیجان‌انگیزترین‌ها در جهان باشد. یک صخره‌ی صاف بالای پرتگاهی عظیم. منظره از بالای این صخره‌ی عظیم و بلند چشم‌گیر است.

چرا بریم اینجا؟

جدا از منظره‌ی فوق‌العاده‌اش، می‌توانید به اکتشاف پارک و طبیعت بکرش بپردازید.

بهترین پرتگاه های دنیا

۹. کوکنان، ونزوئلا

کوهستان زیبایی که به داشتن آبشار هم مزین شده است. آبشار کوکنان ۶۴۷ متر ارتفاع دارد و در کوهی به ارتفاع ۲۶۸۰ متر واقع شده است. آبشار دومین آبشار بلند این کوهستان بعد از آبشار فرشته است که آن‌هم در نزدیکی همین آبشار قرار دارد.

۸. کوه رورایما، آمریکای جنوبی

این قلل باشکوه در امتداد سه کشور ونزوئلا، برزیل و گویان کشیده شده‌اند. این بلندترین قله‌ی سلسله جبال پاکارایما است که ارتفاعش به ۲۸۱۰ متر می‌رسد. سنگ شیب‌دار صخره‌ای را شکل داده که گویی لبه‌ی جهان است!

چرا بریم اینجا؟

یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی منطقه است. می‌توان با استفاده از هواپیما از این منطقه دیدن کرد.

بهترین پرتگاه های دنیا

۷. بیچی هد، ساسکس شرقی، انگلستان

این پرتگاه سفید خیره‌کننده جاذبه‌ی مشهور این منطقه است. با ارتفاع ۱۶۲ متری‌اش بلندترین صخره از نوع خودش در انگلستان به شمار می‌رود. نمای سفید خیره‌کننده‌اش قرن‌ها به دریانوردان برای مسیریابی در کانال انگلیس کمک می‌کرده است.

چرا اینجا بریم؟

رنگ سفید کمیاب و شگفت‌انگیز صخره تحسین‌برانگیز است. از اینجا دید خوبی بر کانال انگلیس وجود دارد. ضمناً یک رستوران گردان هم در این نقطه ساخته شده است.

۶. پریکستولن، نروژ

صخره‌ی صاف شیب‌دار فوق‌العاده‌ای است. اگر کسی بر آن بایستد و به دره‌ی عمیق زیر پای خود نگاه کند انگار بر لبه‌ی دنیا ایستاده است. ارتفاع آن ۶۰۴ متر است و چون در آب‌وهوایی معتدل واقع شده پذیرای بازدیدکنندگان در تمام طول سال است. جالب اینکه هیچ حصاری وجود ندارد و شکل آن کاملاً بکر است.

بهترین پرتگاه های دنیا

۵. کاسا دل آربول، بانیوس، اکوادور

اگر فکر می‌کنید تاب خوردن برای بچه‌ها است بهتر است تجدیدنظر کنید. اینجا هیجان‌انگیزترین تاب جهان است: تابی که از بالای کاسا دل آربول آویزان است ماجراجویان شجاع را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. خانه‌ی درختی درواقع یک ایستگاه لرزه‌نگاری است. این نقطه در مسیر پیاده‌روی بلاویستا قرار دارد.

همچنینین بخوانید:

آشنایی با معبد آسمان چین

سفری شاد به رنگی ترین شهرهای دنیا

چرا اینجا بریم؟

تاب از یک میله‌ی فلزی ساده که به طناب متصل شده ساخته شده است. هیچ کمربند ایمنی شما را از افتادن به دره محافظت نمی‌کند. با این حال شجاع‌ترین ماجراجویان شانس خود را امتحان می‌کنند و از هیجان فوق‌العاده‌ی آن لذت می‌برند. قطعاً ارزشش را دارد یک بار در عمرتان آن را امتحان کنید.

۴. ترولتونگا، نروژ

صخره‌ی ترول تانگ صخره‌ی فوق‌العاده‌ای است که از کوه به شکل افقی بیرون زده است. ۷۰۰ متر ارتفاع دارد و سالانه عده‌ی زیادی عشق خطر را به خود جذب می‌‌کند. نمای زیبایی از دریاچه از آنجا قابل دیدن است.

چرا اینجا بریم؟

یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نروژ است و مناظر بسیار زیبایی را می‌توان از آنجا مشاهده کرد.

بهترین پرتگاه های دنیا

۳. هوآ شان، چین

هوآ شان یک مکان تاریخی و مذهبی است. به مدت هزاران سال مردم در اینجا برنج، چای و پرتقال کشت می‌کرده‌اند. همچنین صدها سال دائوئیست‌ها از این کوهستان بالا می‌رفته‌اند. به خاطر همین زائران، معابد بسیاری در این ناحیه واقع شده است. امروزه بودائیان از این مسیرهای صخره‌ای بالا می‌روند و شال‌های قرمز و آرزوهایشان را پشت سر می‌گذارند.

چرا اینجا بریم؟

با اینکه کوهنوردان غیرحرفه‌ای زیادی به اینجا می‌آیند اما مسیرهای صعود و پیاده‌روی بسیار خطرناک هستند. مسیرهای غیرقابل اطمینان صحنه‌ها و تجربیات زیبایی را خلق می‌کند.

۲. مارینا بی سندز، سنگاپور

استخری در ارتفاع ۳۴۰ متری در هتلی با ۲۵۶۰ اتاق یکی از زیباترین‌های هتل‌های جهان است. سرگرمی فوق‌العاده که هزاران مهمان را به هتل جذب می‌کند.

چرا اینجا بریم؟

شنا کردن در استخر در حالی که منظره‌‌ای پانارومایی از شهر سنگاپور زیر پای شما است تجربه‌ای فراموش‌نکردنی برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

۱. آگلی د میدی، رشته‌کوه مونت بلانش، فرانسه

جاذبه‌ی فوق‌العاده‌ای بر روی آگلی د میدی در کنار بلندترین سلسله جبال اروپا یعنی مونت بلانش ساخته شده است. در ارتفاع ۳۸۴۲ متری محفظه‌ای شیشه‌ای ماجراجویان را به خود می‌خواند، کسانی که می‌خواهند وسیع‌ترین چشم‌انداز در آلپ را تجربه کنند. ضخامت شیشه‌ای ۱۲ میلی‌متر است اما بازدیدکننده‌ها لازم نیست بترسند، سقوط نخواهند کرد.

چرا اینجا بریم؟

قطعاً یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های زمستانی اروپا ارزش دیدن را دارد.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.