گویا تب کراس اوور/SUV سازی به اکثر برندهای معتبر خودروسازی سرایت کرده و هر شرکتی قصد دارد با معرفی نمایندهای در این کلاس سهمی از این بازار پرسود و محبوب را به خود اختصاص دهد.
پدال- پس از معرفی کراس اوور/SUVهایی از سوی بنتلی، مازراتی و جاگوار، این بار نوبت آستون مارتین است که خودرویی در این کلاس معرفی کند.
پسازاینکه این شرکت بریتانیایی تمرکز فراوانی بر روی ساخت مدلهای اسپرت داشت و خودروی کاملاً جدید DB11 را معرفی نمود، حال قصد دارد بر کلاسهای دیگری هم تمرکز کرده و تا چهار سال آینده طیف محصولات خود را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد. وقوع این اتفاق کاملاً قطعی است و آستون مارتین با ساخت دو خودروی جدید از مسیر اسپرت سازی خود منحرف خواهد شد و این دو محصول جدید زوتر از آنچه که فکرش را بکنید به بازار عرضه خواهند شد.
این دو خودروی جدید آستون، کراس اوور DBX و خودروی تمام برقی راپید E هستند که هر دو در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد. البته پیشازاین هم میدانستیم که آستون مارتین قصد ساخت این دو خودرو را دارد اما هماکنون زمان عرضهٔ آنها بهطور (نیمه) رسمی مشخصشده است.
علاوه بر این آستون مارتین قصد دارد در سال ۲۰۱۹ بهطور کامل برند لاگوندا را احیا کند و به این منظور ساخت کارخانهٔ جدیدی را در ولز آغاز خواهد کرد. البته چند سالی است که آستو نمارتین سدان لوکس جدیدی را بانام لاگوندا به بازار عرضه کرده است اما این شرکت قصد دارد لاگوندا را بهعنوان برندی مجزا و با محصولاتی جدید و متفاوت بهطور کامل همانند گذشته احیا کند.
همچنین ساخت جایگزین مدلهای فعلی ونتیج و ونکوئیش نیز در برنامهٔ آستون قرار دارد. پس از معرفی مدل جدید DB11 و جایگزینان ونتیج و ونکوئیش، معرفی DBX و احیای برند لاگوندا اقدام استراتژیکی از سوی آستون مارتین خواهد بود.
همهٔ اینها بخشی از طرح جدید «اندی پالمر» مدیرعامل آستون مارتین است که در چند سال نخستی که در رأس آستون مارتین قرارگرفته توانسته است این شرکت را به سودآوری برساند؛ بنابراین اقدامات و طرحهای جدید وی در حال حاضر به جهت بقای آستون مارتین بهعنوان یک برند مستقل، اقداماتی ضروری و مناسب به نظر میرسند.