// ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۳۴

نگاهی به شاهکارهای معماری الکس چینیک

در همین ابتدای مطلب لازم است در مورد «الکس چینیک» برایتان توضیح دهیم. شخص مذکور، یک مبتکر بریتانیایی است که از دانشگاه هنر چلسی فارغ التحصیل شده و عضو هیئت امنای انجمن سلطنتی مجسمه سازی انگلستان است.

آثار معماری وی در رسانه های جهانی بازتاب فراوانی داشته است و برخی از سایت ها حتی بالغ بر یک میلیون نفر بازدیدکننده نیز داشته اند.

ویژگی بارز آثار این هنرمند، توهم بصری جالب توجهی است که در ذهن بیننده تداعی می کنند. به طور مثال، «الکس چینیک» در منطقه کاونت گاردن لندن، بنایی را طراحی کرده که بینندگان را شگفت زده می کند؛ این بنل شامل بخشی از ساختمان تاریخی ظاهرا شکسته شده و در هوا معلق بازار است که باعث می شود تا عابرها چند دقیقه ای در مقابل آن ایستاده و سعی در درک این فریب بصری داشته باشند.

از دیگر آثار طراحی شده توسط این هنرمند می توان به ساختمانی واقع در مارگیت اشاره کرده که آجرهای قرمز رنگ نمای آن به سمت پایین لیز خورده و در زمین مقابل خود فروافتاده است.

اولین سازه های معماری چینیک در اندازه بزرگ، یک کارخانه متروکه با پنجره های شکسته بود که در وهله اول نمی توانستید غیر واقعی بودن آن را تشخیص دهید. اما با نگاه دقیق به بیش از ۳۰۰ پنجره متوجه می شوید که شکستگی همه آن یک شکل و یک اندازه است.

در همان سال، هنرمند مورد بحث خانه ای با توهم بصری جدید در ساحل مارگیت ساخت که نمای آن دو نیم شده وسرو ته است.

از دیگر آثار وی می توان به ساختمان «رعد و برق مرا لمس کن اما آن را سرقت نکن!»  اشاره کرد که ساختمان ۱۲ متری ترک خورده با ستون‌ های سنگی شناور سه متری شکسته شده را نشان می‌ دهد. این بنا، ساختار معلق بودن و فرو ریختن را در چشم بازدیدکننده ایجاد می‌ کند.

جالب است بدانید که چینیک برخلاف دیگر هنرمندان، بیان داشته که آثارش هیچ پیام خاصی ندارند و تنها هدف از ساخت آن ها این است که مردم برای چندین دقیقه شگفت زده و شاد بشوند.

برای نصب ساختمانی که او در سال ۲۰۱۴ در کاونت گاردن نصب کرد، بیش از ۱۰۰ مهندس، نجار و معمار به مدت چهار روز فعالیت داشتند. مشاوران تئاتر نیز در مورد پوشش مواد با وزن سبک برای نشان دادن بنای خرد شده نظرات خود را ارائه دادند.

این ساختمان با پلی استرین و فولاد پیش ساخته و سپس نصب شد.

با این تفاسیر، اگر کنجکاو هستید تا آثار این هنرمند را مشاهده کنید، توصیه می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

از خمیدگی بینی من تا برآمدگی انگشت پاهایم!

رعد و برق مرا لمس کن اما آن را سرقت نکن!

با دندان های مصنوعی حقیقت را بگو!

تحت شرایط هوا اما بر فراز ماه

نیم کیلو گوشت با ۵۰ پنسی (۲۰۱۴)

این سازه یک ساختمان دو طبیپقه است که با ۸ هزار آجر پارافین‌اندود پوشیده شده است.

تیری از ستاره ی تیرانداز (۲۰۱۵)

خودت را بالا بکش و خودت را به هم بکش!

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.