// ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۲۲

همه‌ی ما دائما در تلاش هستیم تا در طول حیات خود ذهنمان را هرچه بیشتر از اطلاعات و دانستنی‌ها لبریز کنیم. هرچه سن بالاتر می‌رود، خرد و دانش ما نیز افزایش می‌یابد. اما بد نیست در این میان به غذاهایی که مصرف می‌کنیم نگاهی بیندازیم تا بهتر درک کنیم چگونه مصرف خوراکی‌های صحیح می‌تواند به داشتن مغزی سالم‌تر کمک کند. همان‌طور که خودتان هم احتمالا می‌دانید، با بالا رفتن سن دانش عمومی ما افزایش ‌پیدا می‌کند، ولی همزمان ذهن‌‌مان کُندتر و حافظه‌‌مان ضعیف‌تر می‌شود. در این مقاله شما با ۹ ماده‌‌ی غذایی آشنا می‌شوید که حتی در سنین بالا نیز باعث تقویت مغز می‌شوند.

عادت‌های غذایی روی سلامت مغز ما تاثیر می‌گذارد

اگر رژیم غذایی خود را تغییر دهید و روزانه شروع به استفاده از خوراکی‌های سالم‌تر کنید، می‌توانید آینده‌ی بهتری برای خود رقم بزنید چون افرادی که غذاهای سالم مصرف می‌کنند ۲۴ درصد کمتر در معرض خطرات ناشی از زوال حافظه و قدرت استدلال قرار دارند. از سوی دیگر افرادی که رژیم غذایی چرب‌تری دارند، احتمال بیشتری دارد در طول زندگی خود با مشکلاتی از این دست مواجه شوند.

خوراکی‌های دارای آنتی‌اکسیدان‌

خانواده‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها

احتمالا در مورد فواید بی‌نظیر آنتی‌اکسیدان‌ها شنیده‌اید. آنتی‌اکسیدان‌ها در طیف گسترده‌ای از منابع غذایی مختلف یافت می‌شوند. این مولکول‌های غذایی، عامل اصلی سالم نگه‌داشتن بدن و ذهن هستند، زیرا آنتی‌اکسیدان‌‌ها سلول‌ها‌ و رگ‌های خونی بدن را تقویت می‌کنند و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را که در یک سری واکنش‌های زنجیره‌ای موجب مرگ سلول‌ها می‌شود، کاهش می‌دهند.

آنتی‌اکسیدان‌ها معمولا در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات متنوع یافت می‌شوند که همگی بخ