// ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۳۶

رژلب‌های آن زمان از حشرات له شده تهیه می‌شد

مجله اینترنتی چفچفک :اسیدکربنیک قرمز رنگ که از حشراتی همانند قرمزدانه مکزیکی  و شپشک بدست می‌آمد برای ساخت وسایل آرایشی در مصر باستان کاربرد داشت. به این صورت که حشرات را جوشانده و له می‌کردند تا از رنگ قرمزشان برای ساخت وسایل آرایشی همچون ماتیک استفاده کنند.

فرعون‌ها از برده‌های خود به عنوان مگس‌کُش استفاده می‌کردند

ما امروزه با استفاده از قرص ضد پشه یا اسپری مگس‌کش از شر این حشرات مزاحم و آزاردهنده خلاص می‌شویم. اما بد نیست بدانید که در مصر باستان، فرعونی موسوم به پپی دوم به برده‌های خود دستور می‌داده بدنشان را عسل‌اندود کنند تا مگس‌ ها و پشه‌ ها به او جذب شده و این حشرات را از پادشاه دور نگه دارند.

مردم مصر، آرامگاه‌های خود را همچون خانه دکور می‌کردند و حتی غذا هم در آنجا می‌گذاشتند

مصریان باستان به شدت به زندگی پس از مرگ معتقد بودند. تصورشان این بود که انسان پس از مردن به تمامی وسایل و تجهیزات قبل از مومیایی شدنش نیاز دارد. به همین خاطر، قبرهای بزرگی با همه وسایل و تجیهزات می‌ساختند و انواع وسایل آرایشی، بهداشتی و غذا در آنجا می‌گذاشتند و حتی برده‌های متوفی را نیز با جسد در قبر می‌گذاشتند تا در زندگی پس از مرگ همچنان به اربابش خدمت کند.

فرعون‌های مصر اغلب به چاقی مفرط مبتلا بودند

در همه عکس‌ها و تصاویری که از مصر باستان موجود است، فرعون‌ ها مردانی فیت و خوش اندام تصویر شده‌اند. اما دانشمندان با تحلیل تصاویر اشعه اکس از مومیایی‌ها، اعلام کرده‌اند که این عکس‌ ها صحت ندارند و در واقعیت، اشراف‌زادگان مصری و به‌ خصوص فرعونیان بسیار چاق بودند و از سلامت جسمانی برخوردار نبودند. دلیل اصلی چاقی مفرط این افراد نیز رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مضر، کربوهیدرات و الکل بوده است.

مراجعه به متخصص پروکتولوژی (متخصص رکتوم، روده و مقعد) در آن زمان زیاد بوده است

تقریبا همه می‌دانیم که مصری‌ها در طب و پزشکی بسیار توانا بودند و متخصصان زیادی در حوزه‌ های مختلف پزشکی همچون دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و جراحی داشتند. اما پروکتولوژیست‌ ها بیشترین مراجعان را در زمان باستان داشتند. دلیلش هم این است که در آن زمان بیشتر وقت مردم به خوردن و آشامیدن صرف می‌شده است. به هیمن خاطر اغلب آنها به تنقیه برای تخلیه روده نیاز داشتند. جالب است بدانید که پروکتولوژیست‌ها بعضا کار دندانپزشکی‌ هم می‌کردند و وضعیت سیستم گوارش فرعون‌ ها را تحت نظر داشتند تا توصیه‌های پزشکی لازم را به آنها ارائه دهند.

در مصر باستان مردها هم آرایش می‌کردند

در آن دوره تاریخی علاوه بر زن‌ها، مردها هم آرایش می‌کردند. این کار سه دلیل داشت: ۱- آرایش از پوست آنها در برابر تابش مضر خورشید محافظت می‌کرد. ۲- آنها معتقد بودند که خدایانی به نام Ra و Horus با مردانی که آرایش می‌کردند مهربان‌ تر رفتار می‌کنند. ۳- آرایش جنبه درمانی داشت.

کودکان تا قبل از دوران نوجوانی لباس نمی‌پوشیدند

در مصر باستان کودکان نه کفش می‌پوشیدند نه لباس. بعلاوه، والدین سر فرزندان خود را با تیغ می‌تراشیدند و فقط یک بافت باریک و بلند در پشت سر باقی می‌گذاشتند تا سر کودک شپش نگیرد. دختران و پسرانِ برهنه فقط دستبند، پابند و گردنبند می‌پوشیدند.

مصری‌ها ازدواج آزمایشی داشتند

در مصر باستان ازدواج زوجین در هیچ دفتر یا سندی ثبت نمی‌شد و زن و شوهر کاملا ساده زندگی مشترک خود را آغاز می‌کردند. با این وجود آنها قراردادی مبنی بر توافقات مالی برای طلاق می‌نوشتند و امضا می‌کردند. برخی از این قراردادها با عنوان «اعتبارنامه ازدواج» شناخته می‌شدند. بنابراین، وقتی زوجین با هم کنار نمی‌آمدند یا یکی از آنها مشکل باروری داشت، آنها بدون هیچ مشکلی می‌توانستند از هم جدا شوند.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. مینا کرمی | ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۲۲:۴۶ | لینک
    بسیار عالی بود
    • | ۲۶ بهمن ۹۷، ۱۹:۱۸
      ممنون بابت نظرتون