// ۱۰ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۱۹

قبل از اینکه به یک کشور ناآشنا سفر کنید، باید کمی با فرهنگ آن آشنا شوید. به خصوص اگر به کشور‌های آسیایی می‌روید که جامعه سنت‌های خاصی را دنبال می‌کند و ساختار سلسله مراتبی دارد. یکی از این کشور‌های سنتی کره جنوبی با ویژگی‌های و تابو‌های عجیب است.
با چاپستیک‌ها بازی نکنید
در فرهنگ کره تابو‌های زیادی پیرامون چاپستیک یا چوبک غذاخوری وجود دارد. به طور مثال، اگر غذای خود را با چاپستیک سوراخ کنید (مثل کاری که با چنگال می‌کنیم) توهین شخصی به میزبان مهمان نواز یا آشپز قلمداد می‌شود. نگه داشتن چوبک‌ها در حالت عمودی یا فرو کردن آن در برنج به حالت عمودی هم با مرگ ارتباط ارتباط داده می‌شود.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
خالکوبی خود را پنهان کنید
در کره جنوبی هم مثل بسیاری کشور‌های آسیایی نگرش خاصی نسبت به خالکوبی وجود دارد و کار کسانی که خالکوبی می‌کنند غیرقانونی است و فقط کارکنان پزشکی اجازه دارند نقاشی روی بدن انجام دهند. در مکان‌های عمومی این کشور، اگر خالکوبی داشته باشید رفتار‌های دوستانه‌ای با شما نمی‌شود و به سختی می‌توانید کار پیدا کنید.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
 در کافه انعام نگذارید
در کره جنوبی اگر برای پیشخدمت انعام بگذارید، توهین به حساب می‌آید. در این کشور به پیشخدمت‌ها حقوق بسیار خوبی می‌دهند و انعام شما باعث آزرده شدن آن‌ها می‌شود. اما اگر به یک کافه اروپایی یا آمریکایی بروید کاملا برعکس است و از انعام شما استقبال می‌شود.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
غذایتان را کامل بخورید
کره ای‌ها نگرش بسیار خاصی نسبت به غذا دارند. خاطرات جنگ بین کره جنوبی و شمالی هنوز زنده است. در این کشور وعده‌های غذایی بزرگ، ادویه دار و اغلب تند هستند. وقتی به خانه کسی در این کشور می‌روید قابل قبول نیست که خوراکی‌هایشان را رد کنید و به خصوص غذایتان را تمام نکنید. در کافه‌ها و رستوران‌ ها هم به خاطر باقی ماندن غذا ته ظرفتان سرزنش می‌شوید.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
به کسی خیره نشوید
کره ای‌ها این کار را تجاوز به حریم شخصی می‌دانند. هم چنین بدون اجازه نباید از کسی عکس بگیرید. چون ممکن است بابت این کار‌ جریمه شوید یا مجبور شوید مدتی را در ایستگاه پلیس بگذرانی تا ثابت کنید که عکس را بدون قصد بد گرفته اید.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
دعوا نکنید، به خصوص با بزرگتر‌ها
در کره سلسله مراتب سنی اهمیت زیادی دارد. کوچکتر‌ها باید از بزرگتر‌ها اطاعت کنند و با ادب باشند. خانم‌های مسن هم شخصیت بسیار جنجالی دارند اما در هیچ موقعیتی نباید با آن‌ها درگیر شوید، حتی اگر اشتباه از آن‌ها باشد و خودشان دعوا را شروع کرده باشند. به طور کلی همه درگیری‌ها در کره حنوبی به نفع ساکنان محلی حل می‌شود.
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
هرجا دلتان خواست سیگار نکشید
در کره جنوبی می‌توانید سیگار بکشید، اما نه هرجا که دلتان بخواهد. فضا‌های مخصوص سیگار کشیدن در این کشور وجود دارد تا دود آن مزاحم کسی نشود. این فضا می‌تواند یک اتاق مخصوص یا حتی یک مستطیل ساده روی آسفالت باشد که به شما می‌گوید سیگار کشیدن در آن مجاز است. جا‌های بسیاری برای سیگار کشیدن در کره وجود دارد به خصوص در جا‌های شلوغ. البته این را هم بدانید که اگر در جای اشتباه سیگار بکشید جریمه می‌شوید.
 
ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.