// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۲

ترفندهای ساده برای جذاب‌تر شدن-چگونه درست آرایش کنیم؟

درست آرایش کردن به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه برسید. برای رسیدن به این هدف، مقاله را دنبال کنید:

 میکاپ

برای زدن کانسیلر به زیر چشم‌های‌تان، حالت صورت جغد را تقلید کنید

کمی ‌صورت خود را پایین بگیرید و مستقیماً به آینه نگاه کنید. با این کار قسمت‌های تیره زیر چشم و صورت‌تان بهتر نمایان می‌شوند و دقیقاً متوجه می‌شوید که در چه نقاطی باید از کانسیلر استفاده کنید.

برای زدن کرم پودر یا زیر ساز پوست، چرخاندن صورت‌تان فراموش نشود

هنگام زدن کرم پود به صورت خود با استفاده از یک اسفنج مخصوص یا برس از بالای صورت شروع کنید و مرحله به مرحله پایین بیایید. مرتباً سرتان را به طرفین بچرخانید و همه صورت‌تان را خوب نگاه کنید، انگار که دارید سرتان را به نشانه نفی به طرفین تکان می‌دهید. این کار به شما کمک می‌کند بتوانید رنگ دو طرف پوست صورت خود را به خوبی ببینید و مقایسه کنید تا کرم پودر را یکدست به پوست خود زده باشید و هیچ قسمتی خالی نماند. در آخر سرتان را بالا ببرید و زیر صورت و چانه را نگاه کنید تا خط‌های به جا مانده را محو کنید.

میکاپ

برای زدن رژ گونه، ادای خواندن اپرا را در بیاورید

این ادا، کمی‌ باز کردن دهان یا حتی جمع کردن دهان و لپ‌ها، باعث می‌شود که گونه‌های‌تان را بهتر ببینید و مرز آن‌ها را از لپ‌های‌تان تشخیص دهید. روی گونه‌ها تمرکز کنید و رژ گونه را روی استخوان گونه‌های‌تان بزنید و در راستای آن تا نزدیک بینی حرکت کنید. در آخر از رو به رو به صورت‌تان نگاه کنید و مطمئن شوید که رژ گونه را به اندازه یکسان به دو طرف صورت زده باشید.

برای زدن پنکک یا پودر صورت، ژست ماهی‌های لپ‌دار را به خود بگیرید

لپ‌های خود را تا آن جا که می‌توانید از هوا پر کنید، با انجام این کار تمام چروک‌های صورت‌تان باز می‌شود، در نتیجه پودر به همه جا می‌رسد و مانع از  تجمع آن در میان چروک‌ها می‌شود. وقتی زدن پودر تمام شد، صورت‌تان را به حالت عادی برگردانید و اگر پودر اضافه در قسمت‌هایی وجود داشت، آن را با برس یا اسفنج پخش و یکدست کنید.

برای زدن سایه چشم، قیافه مغرور به خود بگیرید

مستقیماً به آینه نگاه کنید و کمی ‌سر خود را عقب ببرید، زیر چشمی ‌و مغرورانه به آینه نگاه کنید، با این کار می‌توانید تمام سطح پلک خود را ببینید، در نتیجه می‌توانید از پایینترین قسمت پلک نزدیک مژه‌ها، زدن سایه را شروع کنید و تا چین بالای پلک ادامه دهید. اگر با این نگاه افادهای باز هم چین و چروک پشت پلک شما بود، ابرو‌های خود را بالا ببرید تا پوست صاف شده و آرایش و سایه شما یک دست باشد.

برای زدن مژه مصنوعی، بیحرکت بمانید

یک چشم خود را به آرامی ‌ببندید و با یک انگشت پلکتان را کمی ‌پایین بکشید. چسباندن مژه مصنوعی را از وسط چشم خود شروع کنید و بعد به سراغ طرفین بروید.

برای ریمل زدن، سر را عقب ببرید

با این کار و گرفتن آینه پایینتر از سطح چشمانتان می‌توانید تمام ریشه‌های ریمل خود را ببینید. زدن ریمل را از گوشه داخلی چشم خود شروع کنید و تا وسط بیایید. وقتی به وسط چشم رسیدید، سر ریمل را به صورت عمودی و رو به بالا بگیرید تا مژه‌های شما از هم جدا شوند و به یکدیگر نچسبند. دوباره برس ریمل را به حالت افقی برگردانید و تا کناره‌های چشم پیش بروید.

برای خط چشم کشیدن، صورتی متعجب داشته باشید

ابروهای خود را بالا ببرید، یک چشم را ببندید و سعی کنید به چشم بسته فشار نیاورید تا چروک پشت پلکتان ایجاد نشود. با حرکت دادن سر قلمموی خط چشم، آن را از لبه بیرونی پلک به داخل چشم بکشید. برای این که دست‌تان نلرزد و کنترل خوبی روی حرکات ظریف آن داشته باشید، آرنج خود را جایی مثل لبه میز بگذارید. سپس کشیدن خط چشم را در زیر مژه‌های پایینی با آرامش شروع کنید.

میکاپ

برای رژ لب زدن، حالت بوسه به لب‌های‌تان بدهید

به جای حالت بوسه می‌توانید از ریلکس کردن لب‌های‌تان هم استفاده کنید. لب‌ها را کمی ‌باز کنید و بگذارید شل و راحت باشند. اما هرگز هنگام رژ زدن، دهان را زیاد باز نکنید یا لبخند بزرگ نزنید، چرا که وقتی لب‌های شما به حالت طبیعی بر می‌گردند، رژ لب در قسمت‌هایی به نظر اضافه می‌آید و چروک‌های روی لب را نمایان می‌کند. بعد از این که در حالت بوسه رژ لب زدن شما تمام شد، حالت ادای کلمه «اوه» را به لب‌ها بدهید تا بتوانید گوشه‌های لب را اگر که رژ به آن‌ها نرسیده، مرتب کنید و رژ بزنید.

هنگام برق لب زدن، ادای «شششش» گفتن را در بیاورید

برای رسیدن به نتیجهای زیبا و جذاب، از انگشتان خود برای زدن برق لب استفاده کنید و آن را فقط به وسط لب خود بزنید. اگر برق لب را به تمام لب بزنید، جذابیت کمتری به مدل لب شما می‌دهد، علاوه بر آن می‌تواند موجب پخش شدن رنگ رژ  هم بشود. در آخر، لب‌های‌تان را روی هم فشار دهید تا برق لب به طور مناسب روی هر دو لب بنشیند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.