// ۰۸ اسفند ۹۶ ، ۲۱:۲۹

اگر جواب آزمایش بارداری مثبت است دیگر برای ارزیابی آمادگی تان برای داشتن بچه کمی دیر شده است. اما زوج هایی که فرزندی ندارند همچنان فرصت دارند تا فکر کنند آیا هنوز برای داشتن بچه خیلی زود است یا وقت آن رسیده. این نشانه ها به شما کمک می کند تا آمادگی خود را برای این تصمیم مهم ارزیابی کنید.

۱- بچه دار شدن یک تصمیم دو طرفه است

صداقت و احترام متقابل پایه های یک رابطه ی سالم هستند. نمی توانید خواسته های همسرتان را به راحتی نادیده بگیرید. نقش هر دوی شما تنها به شرکت در فرآیند تولید مثل محدود نمی شود. بنابراین برای جلوگیری از کشمکش ها و سوء تفاهمات آینده، از قبل درباره ی مسائل مربوط به بچه دار شدن با یکدیگر صحبت کنید.

۲- بچه ها راه حل مشکلات خانوادگی نیستند

گاهی بچه ها می توانند با جلب تمام توجه والدین و فراموش شدن اختلافات زوج ها، شکاف های یک ازدواج را پر کنند. اما روی دیگر این مسأله آن است که تغییرات و مشکلاتی که بعد از به دنیا آمدن بچه به وجود می آیند شرایط چنین ازدواجی را بدتر می کنند. فرزند شما بانی صلح نیست اما قطعا شایستگی متولد شدن در یک خانواده ی شاد را دارد.

۳- فرزند شما فقط یک بچه است نه یک شخص نمونه و بی عیب و نقص

احتمالا در مورد ظاهر و استعدادهای فرزند آینده تان رویاهایی دارید. اما باید درک کنید که فرزند هنوز متولد نشده ی شما ممکن است مطابق استاندارد های شما زندگی نکند. باید این مسأله را بپذیرید و فرزندتان را همانگونه که هست دوست داشته باشید.

۴- نسبت به توانایی هایتان واقع بین باشید

والدین بی عیب و نقص و آسوده خاطر در زندگی واقعی وجود ندارند. اما قبل از آنکه شروع کنید ناامید نشوید. کافی است با نقص های کوچک تان کنار بیایید و خود را برای کار روی اشتباهات تان آماده کنید.

۵- زندگی تان را مطابق استانداردهای دیگران تغییر ندهید

فضای اینترنت مملوء از توصیه هایی برای داشتن یک زندگی مناسب است: چه زمانی باید بچه دار شد، خانواده ی خوشبخت چه ویژگی هایی دارد و … . هیچ کس نمی تواند به شما بگوید زمان مناسب چه وقتی است. خودتان به این نتیجه خواهید رسید.

۶- ارزیابی درستی از مشکلات احتمالی در آینده داشته باشید

بعضی والدین تصور می کنند نگهداری از بچه کار سرگرم کننده ای است. شکی نیست که لذت زیادی خواهید برد اما این کار مشکلات و نگرانی هایی هم خواهد داشت که بر وضعیت روحی والدین تأثیر می گذارند. پس بهتر است خود را برای آن ها آماده کنید.

۷- بچه ها احساسات بسیار مختلفی دارند

همه ی بچه ها ترکیب متعادلی از دوست داشتنی بودن و هیجانات نپخته هستند. وقتی والدین خیلی مهربان هستند وقت آن رسیده تا بچه ها هیجان را چاشنی این لحظات کنند. این فرشته های زیبا دنیا را با دقتی خرابکارانه کشف می کنند. پس خونسرد باشید و این مسأله را بپذیرید.

۸- بارداری یک کابوس نیست

برای غلبه بر ترس از ارتفاع نیازی به پرش با چتر نجات نیست. این قاعده در مورد بارداری هم صدق می کند: بعضی نگرانی ها را با استفاده از راهکارهایی مناسب می توان از قبل کم کرد.

۹- توجه ویژه ای به برنامه ریزی مالی خود داشته باشید

بعد از به دنیا آمدن بچه، ممکن است مخارج شما بیشتر از درآمدتان باشد. با این حال، مقدار مناسبی پس انداز می تواند به بهبود شرایط تان کمک کند. فرزند آینده ی شما به تغذیه ی مناسب و مراقبت نیاز خواهد داشت.

۱۰- آمادگی آن را دارید تا در مقام پدر و مادر رشد پیدا کنید

نوزاد شما شرایط ویژه ای دارد. ممکن است در هر زمانی شروع به گریه کند و هیچ کلیدی هم برای قطع کردن فوری گریه ی او وجود ندارد! باید این آمادگی را در خود به وجود آورید تا بتوانید با چنین موقعیت هایی روبه رو شوید.

۱۱- تصمیم برای بچه دار شدن باید فکر شده و نه تحمیلی باشد

همه ی ما داستان های زیادی درباره ی پیری و تنهایی، بدون کسی که حتی لیوان آبی به دست ما دهد شنیده ایم! اما داشتن بچه تنها باید به تصمیم خودتان باشد. شما باید به خواسته ها و توانایی هایتان فکر کنید و افکار و نظرات دیگران را فراموش کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.