// ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۵

تب ساخت مدل‌های ویژن گرن ‌تویزمو (Gran Turismo Vision) را کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) سازنده مجموعه بازی‌هایی با همین نام، به راه انداخت و از خودروسازان دعوت کرد تا برداشت خود را از یک خودروی GT ایده آل به نمایش بگذارند. بدین ترتیب بسیاری از کمپانی‌ها وارد میدان شده و طرح‌های کم و بیش اغواکننده خود را ارائه کردند

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پ پورشه

به گزارش پدال، البته مدلی که در تصاویر می‌بینید جزئی از این طرح‌ها نبوده و ربطی به بازی گرن توریزمو ندارد. نام آن ۰۴-۹۰۸ مفهومی است. طراحی‌اش توسط شش نفر طراح مستقل انجام شده؛ گرچه الهاماتی هم از پروتوتایپ‌های ساخته‌شده برای بازی دارد.

دنباله طویل عقب باعث شده که شباهت زیادی به مدل‌های مسابقه‌ای دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ داشته باشد و از این نظر به راحتی متمایز شود؛ درست مثل خودروهای LMP1 امروزی که به راحتی قابل‌تمییز با دیگر خودروها هستند. با این حال این‌طور برداشت می‌شود که نام آن ربط زیادی به مدل مسابقه‌ای ۹۰۸ LH کمپانی در سال ۱۹۶۹ ندارد و از قوانین نامگذاری یادبود گونه امروزی پیروی نمی‌کند.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشهاخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشه 
از جانب دیگر استفاده از زبان طراحی کنونی پورشه موجب گردهمایی میراث گرانبهای کمپانی و هویت طراحی آن در یک مجموعه مسابقه‌ای شده است. به قول طراحان: این پروتوتایپ یک خودروی دستیِ خالص بوده (چیزی که بسیاری از طرفداران پورشه دلتنگ آن هستند) که روح اصیل مکانیکی در جای‌جای آن ازجمله تعویض‌کنندهدنده دیده می‌شود.
اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشهاخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشه
با توجه به این‌که این خودروساز چندی پیش برنامه خود را برای ساخت سوپراسپورتی دیگر در آینده نزدیک علنی کرد، به نظر می‌رسد این دست اقدامات و طراحی پروتوتایپ‌های این‌چنینی خیلی هم بی‌ربط به قضیه نباشد. باید منتظر بود و دید که حاصل نهایی کار چقدر از عناصر مدل‌های کنونی و نیز ایده‌های جدید کمپانی را در خود پرورده و چه چیز جدیدی برای در بوق و کرنا کردن دارد.
اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشهاخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشهاخبارخودرو,خبرهای خودرو,پورشه
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.