// ۲۱ آذر ۹۶ ، ۰۳:۳۰
چندین ترفند هوشمندانه قدیمی که هنوز موثر و کاربرد دارند

شاید فکر کنید ترفندهای عجیب و غریب و متعددی که این روزها در اینترنت دیده می شوند تنها به دوران مدرن مربوط شده و در گذشته این گونه فنونی وجود نداشته است. وقتی که متوجه شوید اشتباه کرده اید شگفت زده خواهید شد. باید بدانید که حتی در روزگاران گذشته نیز بسیاری از کمپانی های تولیدی همراه محصولات خود اطلاعاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دادند که بسیار مفید واقع می شدند. این ترفندها بر اساس خلاقیت و تجربه بدست آمده بودند و بسیاری از آن ها حتی امروز نیز با توجه به پیشرفت های بزرگ تکنولوژی، هنوز کاربرد خود را حفظ کرده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۷ مورد از این ترفندهای جالب و موثر آشنا کنیم.

۱- خارج کردن خار یا تراشه های چوب از دست

هیچ چیز به اندازه یک تکه نازک چوب که در انگشت یا کف دست شما فرو رفته است شما را آزار نخواهد داد. این موضوع باعث می شود که درد زیادی در ناحیه فرو رفتن تراشه چوب احساس شده و پیدا کردن آن نیز کار بسیار مشکلی خواهد بود حتی اگر چشمان بسیار قوی داشته باشید. به منظور خارج کردن یک تراشه چوب از کف دست، یک بطری با دهانه گشاد را از آب داغ تقریباً پر کرده و قسمتی از کف دست که تراشه چوب در آن فرو رفته را روی درب بطری قرار دهید و فشار دهید. مکشی که از این کار ایجاد می شود باعث می شود که پوست کشیده شده و بخاری که از آب داغ بلند می شود تراشه چوب را بیرون خواهد کشید به نحوی که به راحتی می توانید آن را از دستتان خارج نمایید.

۲- روشن کردن کبریت در باد شدید

همه ما در دل طبیعت اتراق کرده ایم و تا حدودی با سختی آتش روشن کردن با کبریت در زمان وقوع بادهای شدید آشناییم. یک ترفند هوشمندانه و بسیار سریع این کار سخت را آسان خواهد کرد. هر وقت که خواستید در هوای طوفانی بیرون از محلی سرپوشیده کبریت روشن کنید ابتدا با استفاده از چاقو قسمت هایی از کبریت که زیر نوک آن قرار دارد را خراش داده و بتراشید. این رخم ای ایجاد شده باعث خواهد شد که کبریت خیلی سریع تر آتتش گرفته و شعله خیلی زود برافروخته شود و بدین ترتیب برای مدت بیشتری در مقابل قدرت باد مقاومت خواهد داشت.

۳- درست کردن ماده خاموش کننده اتش در مواقع اضطراری

در هر جایی ممکن است آتش سوزی رخ دهد. هرگاه در چنین شرایطی به کپسول آتشنشانی دسترسی نداشتید از ترفند زیر برای ساختن یک ماده ضد اشتعال استفاده نمایید. یک پیمانه نمک را با نصف پیمانه نمک آمونیاک و دو پیمانه آب مخلوط کرده و آن را در یک بطری باریک بریزید. هر وقت آتش زبانه کشید یکی از این بطری ها یا بیشتر را در آتش بیندازید و بدین ترتیب خیلی زود متوجه می شوید که محلولی که ساخته اید آتش را خاموش خواهد کرد.

۴- آبیاری گیاهان وقتی که خانه نیستید

هروقت که برای مسافرت یا تفریحی طولانی مدت می روید باید همواره یکی در خانه مانده و به گیاهان حساتان آب بدهد. اما یک ترفند بسیار هوشمندانه برای این کار وجود دارد که باعث می شود دیگر نیازی به بودن کسی در خانه برای آب دادن به گیاهان نداشته باشید. یک سطل بزرگ را از آب پر کرده و آن را در سطحی بالاتر از گیاهان مورد نظر قرار دهید. سپس دو سه رشته نخ پشمی را به هم تاب داده و آن ها را به طور کامل در آب غوطه ور سازید. اکنون یک طرف نخ ها را به وسیله یک نگهدارنده سنگین در سطل آب و نوک دیگر را در داخل گلدان و در پای گیاهانتان قرار دهید. بدین ترتیب این گیاهان مقدار کافی آب را در طول روز دریافت خواهند کرد. بهتر است برای هر گیاه از رشته های مجزا استفاده کنید.

۵- فیلتر آب ارزان

هر کسی برای زنده ماندن به آب تمیز و بهداشتی نیاز دارد و مهم نیست که چه مقدار در طبیعت یا به طور کلی در بیرون از خانه حضور داشته باشید زیرا دیر یا زود متوجه کمبود آب شده و به آب تمیز نیاز پیدا خواهید کرد. در چنین مواردی ممکن است به آب غیرسالم دسترسی داشته باشید اما باید وسیله ای مانند فیلتر داشته و آب را فیلتر کنید تا بتوانید از آن بنوشید. ته یک سطل بسیار تمیز را سوراخ کنید و یک لوله کوچک را در آن فرو کنید تا آب را به بیرون هدایت کند. سپس ته سطل را از سنگ های بزرگ و سنگین پر کنید و سپس یک لایه سنگ کوچکتر روی آن ها قرار دهید.

سپس یک لایه ریگ خشن روی تکه سنگ های کوچک تر ریخته و سپس لایه ای دیگر از شن و ماسه ریز روی لایه قبلی بریزید. سپس سطل را پر از آب رودخانه کنید و بدین ترتیب آب از میان لایه های مختلف گذشته و از لوله ای که در انتهای سوراخ سطل قرار داده اید خارج خواهد شد در حالی که کاملا فیلتر شده و آماده نوشیده شدن است.

۶- تازه نگه داشتن تخم مرغ

تخم مرغ های تازه در صورتی که با رطوبت تماس داشته باشند خراب خواهند شد. از این رو برای این که برای مدت طولانی آن ها را تازه نگه دارید یک جعبه چوبی یا حلبی را کاملاً از نمک پر کرده و تخم مرغ های تازه را به طور کامل در نمک فرو ببرید و جعبه را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید. اجازه ندهید هیچگونه آب یا رطوبتی به جعبه و تخم مرغ ها نزدیک باشد و بدین ترتیب نمک برای مدت طولانی این تخم مرغ ها را تازه نگه خواهد داشت.

۷- بریدن درخت سبز

بریدن درخت خشک شده در مقایسه با درخت سبز کار راحتتری است. اما اگر به هر دلیلی مجبور به قطع کردن یک درخت سبز شدید برش هایی به سمت پایین و داخل در نزدیکی های انتهای درخت ایجاد کرده و سپس در طرف دیگر درخت و چند سانتیمتر بالاتر از محل برش های قبلی، برش های جدیدی را در تنه درخت ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک طناب و کشیدن آن در سمتی که برش های اول را ایجاد کرده اید می توانید درخت را به راحتی بیندازید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.