// ۱۷ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۵۲

گاهی راحت تر آن است که
با وجود اندوهی که در درونتان موج می زند لبخند بزنید
تا اینکه بخواهید به همه ی عالم
علت غمگینی خود را توضیح دهید !

.

ژوزه ساراماگو


.

زن ها از عادی شدن
از تکراری شدن
از مثل روز اول نبودن
می ترسند!
گاهی زن ها را مثل روز اول دوست بدارید…

.

مهدیه لطیفی

.


.

خودم را در آغوش گرفته ام!
نه چندان با لطافت
نه چندان با محبت
اما
وفادار …

.

ساموئل بکت

.


.

ﺗﻮ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯽ
ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ
ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺩﻟﺘﻨﮓ ﺗﻮﺍﻡ!
ﺣﺎﻻ ﺑﺒﯿﻦ
نبوﺩﻧﺖ، ﺑﺎ ﻣﻦ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ …

.

ﻋﺒﺎﺱ ﻣﻌﺮﻭﻓﯽ

.

.

 

.

.


.

ﮔﺎﻫﯽ…

ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯿﺒﺨﺸﯽ ،

ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ، ﺑﺎﺯﻡ ﺗﻮی ﺯﻧﺪﮔﯿﺖ ﺑﺎﺷﻦ !

خنده و فراموشی

.
میلان کوندرا

.


.

روزم چون روز دیگران می گذرد. اما شب که در می رسد یادها پریشانم می کنند

با چه اضطرابی روز را به سر می برم اما شبانگاه من و غم یکجا می شویم…

.
محمود دولت آبادی

.


.

همیشه کسانی هستند
که در نهایت دلتنگی
نمی توانیم آنها را در آغوش بگیریم
بدترین اتفاق شاید همین باشد…

.

ایلهان برک

.


.

هزار نفر
به تو خیره می شوند
و آه می کشند
که سهم که می شوی؟
هزار نفر در حسرتِ تو
تو در حسرت یکی
همه تنهاییم…

.

علیرضا روشن

.


.

عطرها بی رحم ترین عناصر زمینند
بی آنکه بخواهی ،
می برندت تا قعر خاطراتی که
برای فراموشیشان تا پای غرور جنگیدی !

.

آنا گاوالدا

.


.

یاد گرفته ام که هیچ فرقی نمی کند

چقدر خوب و وفادار باشم

زیرا همیشه کسانی هستند

که لیاقتش را ندارند !

فراتر از بودن

.

کریستین بوبن

.


.

از آنجا که دیگران نمی‌توانند از همان دیدگاهِ خود آدم به مسائل نگاه کنند

نمی‌فهمند آنچه سرسری می‌گویند تا چه حدی می‌تواند آدمی را بیازارد !

.

مارسل پروست

.


.

روزگاری، یک تبسّم، یک نگاه
خوش تر از گرمای صد آغوش بود
این زمان بر هر که دل بستم
دریغ…

.

فریدون مشیری

.


.

یک زن
تنها به مردی…
که دوستش دارد
صدها بار شانس دوباره می دهد!

.

ایلهان برک

.


.

مادرم همیشه میگفت یک زن هرگز نباید وقت داشته باشد،

باید دائم کار کند وگرنه به محض اینکه بی کار شود فورا به عشق فکر خواهد کرد…

.

دفترچه ممنوع
آلبا دسس په دس

.


.

برای ِ هر کس که رفتنی ست ،
فقـط باید کنار ایستاد
و
راه باز کرد
بـه همیـــن سادگـــی !

.

چارلز بوکوفسکی

.


.

از همه غم انگیز‌تر زمانی می‌شود،
کسی که دوستش داری
ﻫﯿﭻ ﺗﻼﺷﯽ ﺑﺮﺍی ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺖ ﻧمی‌کند!

.

ارنستو ساباتو

.


.

همه مان افرادی معمولی هستیم. خسته کننده ایم. شگفت انگیزیم

همه مان خجالتی هستیم. شجاعیم. قهرمانیم. بی پناهیم. فقط به روزش بستگی دارد…

.

برد ملتزر

.


.

بسی گفتند: دل از عشق برگیـــــر

که نیرنگ است وافسون است وجادوست ..

ولی ما دل به او بستیم و دیدیم

که این زهر است، امّا نوش دارو ست ..

.

فریدون مشیری

.


.

این همه کلاغ می خواهد چکار؟
این شهر
تنها خبرش تویی
که بر نمی گردی!

.

مهدی نعمت زاده

.


.

بزرگترین اشتباهی که میتوانیم انجام دهیم این است
به آدمها طولانی تر از آنچه که لیاقتش را دارند
اجازه دهیم در زندگیمان بمانند

.

همه نام‌ها
ژوزه ساراماگو

.


.

مهم نیست اکنون زندگی ام چگونه میگذرد ،
عاشق آن خاطراتی هستم که تصادفی از ذهنم عبور میکنند و باعث لبخندم میشوند !

.

خاطرات من
پابلو نرودا

.


.

اغلب فکر میکنیم اینکه به یاد کسی هستیم
منتی است بر گردن آن شخص!
غافل از اینکه اگر به یاد کسی هستیم
این هنر اوست نه ما

“به یاد ماندنی بودن”
بسیار مهمتر از به یاد بودن است…

.

اندوه زیبا
بهومیل هرابال

.


.

لزومی ندارد من همانی باشم که تو فکر میکنی…
من همانی ام که حتی فکرش را هم نمیتوانی بکنی!

.

پادداشت‌های روزانه
سیلویا پلات

.


.

همـه چیزهــای از دسـت رفتــــــه یک روز برمی گـــردنـد

اما درسـت وقتــی که یــاد می گیــریم بـــدون آنهـا زندگــــی کنیـم !

.

همه نام ها
ژوزه ساراماگو

.


.

وقتی چیزی مرا رنج می داد، در موردِآن با هیچ کس حرفی نمی زدم. خودم در موردش فکر می کردم،
به نتیجه می رسیدم و به تنهایی عمل می کردم. نه اینکه واقعا احساسِ تنهایی بکنم،
فکر می کردم که انسان ها، در آخر، باید خودشان، خودشان را نجات دهند.

.

هاروکی موراکامی

.


.

درد این نبود
که باغبان نبودی
درد این بود که
گلت را به
طوفان و
علف های هرز فروختی

.

لیلا هژیر

.


.

زودتر از من بمیر،
یک کم زودتر از من.
تا تو اُونی نباشی که مجبور است راهِ خانهِ را،
تنها برگـردد…

.

راینر کُنسه

.


.

دلم میخواد
یه مدتی همین جور بیخیـال
برای خودم زندگی کنم ،

.

فقـط برای خودم
حتی به خودم هم فکر نکنم !

.

همیـن جوری بی فکر
بدون این که منتظر چیزی باشم ،
یا منتظر کسی…

.

انتظار سحر
محسن یلفانی

.


.

چه سعادتی است که کسی پیدا شود که دوستش بداری و او هم تو را دوست بدارد ، آن هم در محلی زیبا و آرام !

.

دلتنگی
آلبرتو موراویا

.


.

بعضی وقتا یه اتفاقایی، تو زندگیت میافته که باعث میشه،
دیگه اون آدمِ احمقِ سابق،
نباشی و این خیلی خوبه…

.

استنلی کوبریک

.


.

با خودمان می گوییم، عادت می کنیم و با صراحت زیادی، این جمله را تکرار می کنیم،
آن چیزی که هیچ کس نمی پرسد، این است که : به چه قیمتی عادت می کنیم؟!

.

دخمه
ژوزه ساراماگو

.


.

چنان به موی تو آشفته‌ام به بوی تو مست
که نیستم خبر از هر چه در دو عالم هست …

سعدی

.


.

خیلی از آدم ها فراموش نمی‌کنند،
فقط نقش آدم فراموش کرده را خوب بلدند بازی کنند…

.

آنا گاوالدا

.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. *a. a* | ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۹:۳۴ | لینک
    حرف های خیلی قشنگی بودن:))