// ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۸

 شرکت مرسدس بنز امروز در شهر آمستردام از طرح اولیه‌ی اتوبـوس خودران  خودش رونمایی کرد.

 این اتوبـوس خودران به عنوان نمادی از وسایل نقلیه‌ی عمومی آینده شناخته می‌شود و قرار است  در کشورهای مختلف عرضه شود. از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در این اتوبـوس می‌توان به تکنولوژی شارژ بی‌سیم اشاره کرد. مکان‌های مختلفی در این وسیله‌ی نقلیه‌ی تعبیه شده تا مسافران گوشی خودشان را روی آن‌ها قرار دهند و باتری آن را شارژ کنند.

البته این اتوبـوس خودران با توجه به اتوبوس CityPilot شرکت مرسدس ساخته شده و قرار است نمونه‌ی بسیار پیشرفته‌ی آن باشد. این اتوبوس متوجه می‌شود که چه زمان چراغ راهنمایی سبز و چه زمانی قرمز است. برای اتوبوس خودران مرسدس بنز دوربین‌های مختلفی در نظر گرفته شده که این خودرو به وسیله‌ی آن‌ها متوجه جریان ترافیک می‌شود و می‌تواند زمان سبز و قرمز شدن چراغ راهنمایی را پیش‌بینی کند. این اتوبوس ۱۲ دوربین دارد که تمام آن‌ها شرایط جاده را بررسی می‌کنند و متوجه موانع و ایستگاه‌های مختلف می‌شوند. سنسورهای دیگری مانند GPS و رادار با بورد کوتاه هم روی آن قرار گرفته است.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,اتوبوس مرسدس بنز,اتوبوس

البته شرکت مرسدس ویدیویی هم از اتوبـوس خودران خودش منتشر کرد  که در آن به ویژگی‌های مختلف این خودرو اشاره می‌شود. در حالی که هنوز آینده‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران مشخص نیست، شرکت‌های مختلف روی این محصولات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.