// ۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۲:۴۱
سلفی های پیرزن ۸۹ ساله

تقریبا همه ما تصور می کنیم که افراد مسن در استفاده از تکنولوژی و ابزارهای دیجیتالی بسیار ضعیف و ناتوان هستند و حتی در مواردی، توان درک این ابزار را ندارند. اما «کیمیکو نیشیموتو» با فعالیت های اخیرش این ادعا را رد کرده است.

خانم نیشیموتو ۸۹ ساله است و در ۱۷ سال اخیر تمامی عکس هایی که از خود گرفته را خودش ویرایش کرده است. نکته جالب تر اینکه، عکس های این پیرزن بسیار خلاقانه و جالب توجه هستند. به طوری که هرگز نمی توانید تصور کنید فردی در آستانه ۹۰ سالگی، چنین مهارت و ابتکاری داشته باشد!

این خانم هنرمند و البته بسیار سرحال و پرانرژی، تا سن ۷۲ سالگی هرگز به عکاسی نرفته بود. اما از آن جا که پسرش مدرس دوره های مبتدی عکاسی بود، وی در آن سال تصمیم گرفت تا در این دوره ها شرکت کند تا مثلا سرگرم شود. اما تصور نمی کرد اشتیاقی پنهان در وجودش بیدار خواهد شد و او را به یک عاشق عکاسی بدل خواهد کرد.

خانم نیشیموتو پس از یادگیری اصول اولیه عکاسی، به گرفتن پرتره از خودش اقدام کرد. اما سلف-پرتره هایی که وی از خود می گرفت، جنبه طنز داشتند و حاصل خلاقیت این خانم بودند.

وی نخستین بار ۱۰ سال پیش نمایشگاه اختصاصی خود را در موزه شهرستانی که ساکن آن بود برپا کرد. اما در حال حاضر به جایی رسیده که عکس هایش را در نمایشگاه های معتبر توکیو به نمایش می گذارد.

با این مقدمه از شما دعوت می کنیم تا در ادامه گوشه ای از پرتره هایی که خانم نیشیموتو از خودش به ثبت رسانده را مشاهده کنید. همراهمان باشید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.