// ۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۴

مواد موجود در عسل (البته فقط عسل طبیعی) بصورت طبیعی دندانها ، دهان و روده را ضد عفونی نموده و باعث سفیدی طبیعی دندانها نیز می شود، که این خاصیتی بسیار شگفت آور است، زیرا عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان است که چنین خاصیتی برای دندانهای ما دارد .
بسیار لذت بخش است که هر روز صبحانه ای لذیذ مصرف نماییم و مصرف این ماده غذایی لذیذ ، زیبایی ، انرژی، شادابی و... را برای ما به ارمغان بیاورد.

فایده موم عسل برای دندان
نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد، مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است.

پژوهشگران کشورمان، تاثیر عصاره موم عسل را بر پوسیدگی و پلاک دندانی بررسی کردند که براساس آن، غلظت های مختلف عصاره موم عسل، توقف رشد و یا نابودی یکی از میکروب های اصلی ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری استرپتوکوکوس موتانس را باعث می شوند.

این بررسی که مشروح آن در مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک منتشر شد، همچنین نشان می دهد، عصاره موم عسل، توقف تولید آنزیم اصلی تشکیل تجمع این میکروب را باعث می شود.

به ویژه استرپتوکوکوس موتانس از عوامل اصلی ایجاد پلاک دندانی و پوسیدگی دندان است.

مواد طبیعی مهار کننده تجمع این باکتری‌ها اهمیت زیادی دارند.

قندهای عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندانها هیچ صدمه نزده بلکه میتواند انها را سفید و لثه ها را محم سازد. پروفسور واکسور گستوف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان مینماید که برای دندانها مضر است. ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع انتی بیوتیک طبیعی است هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندانها را ضد عفونی مینماید. به همین جهت مصرف ان برای دندان ها )مخصوصا اطفال( نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید نیز میباشد.

مک لدان پزوهشگر امریکایی معتقد است که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثر جلوگیری از فساد دندان میباشد.مشروط بر اینکه با عسل نوشیده شود. اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود این خاصیت از بین میرود. به همین دلیل است که اکثر دانشمندان روسی از جمله راف شیرین کردن چای با عسل را به جای قند توصیه میکند .

فیلیپس محقق امریکایی معتقد است که دادن یک قاشق چای خوری عسل به کودکان در شیشه انها مانع پوسیدگی دندانهای انها میشود.

گروه فضای مجازی بهداشت نیوز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.