// ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۱۰
پیشگیری از زخم شدن پا در اثر پوشیدن کفش

پیشگیری از زخم شدن پا در اثر پوشیدن کفش

کفش های نو، فارغ از زنانه یا مردانه بودن، ممکن است در چند بار اولی که آنها را می پوشید به پای شما آسیب وارد کنند. به همین منظور و برای پیشگیری از این امر، بهتر است راهکارهای مناسبی را اعمال کنید. مثلا در قدیم، خانواده ها عادت داشتند از ترفند قرار دادن پنبه خیس در بخش داخلی کفش برای جا باز کردن آن استفاده کنند.

اما این فقط یک راه ساده بود که گاهی هم چندان موثر واقع نمی شد، از این رو در ادامه این مطلب، ۱۰ روش کاربردی و متنوع دیگر برای پیشگیری از زخم شدن پا در اثر پوشیدن کفش نو، برایتان شرح داده ایم که امیدواریم مفید واقع شوند.

استفاده از چسب زخم

1

این روش کلاسیک و قدیمی را احتمالا خودتان هم در گذشته امتحان کرده اید. با استفاده از چسب زخم های بزرگ می توانید از ایجاد سایش و تاول زدن انگشتان و بخش پشت پا پیشگیری کنید.

استفاده از پودر تالک

2

پودر تالک موجب کاهش اصطکاک بین کفش و پا می شود. برای این منظور، پیش از پوشیدن کفش، مقداری پودر تالک روی پاهای خود بریزید. اگر قصد ندارید جوراب بپوشید، مطمئن شوید که پاهایتان خیس نباشد.

جوراب ضخیم و حرارت

3

یک جوراب ضخیم بپوشید و سپس کفش موردعلاقه خود را روی آن به پا کنید. سپس سشوار را روی قسمت های تنگ کفش بگیرید تا داغ شود. با کفشی که گرم شده راه بروید تا بافت آن کمی جا باز کند. در صورت نیاز، این کار را چند بار تکرار کنید. این باعث می شود تا پا درون کفش احساس راحتی بیشتری داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که این روش در جنس های طبیعی همانند چرم کاربرد دارد.

مام یا اسپری صابونی

4

پشت پاشنه یا نوک پنجه کفش بیشترین اصطکاک را با پا دارند. بنابراین برای رفع این سایش می توانید کمی مام یا اسپری صابونی به این قسمت ها بزنید.

کفی های سیلیکونی

5

این کفی ها را می توانید از داروخانه ها، فروشگاه های عرضه کننده وسایل ارتوپدی و حتی فروشگاه های آنلاین تهیه کنید. این کالا در سایزهای گوناگون عرضه می شوند.

یخ

6

یک کیسه پلاستیکی را آب کنید. آن را درون کفش قرار دهید. سپس کفش را به مدت یک شب تا صبح درون فریزر بگذارید. وقتی آن را بیرون بیاورید، متوجه خواهید شد که کفش در اثر یخ بستن آب داخل کیسه، جا باز کرده است.

دستمال و الکل

7

بخش های داخلی کفشی که تنگ است را الکل بزنید تا کاملا خیس شود. سپس درون آن را با دستمال کاغذی های مچاله شده پر کنید. هر چه دستمال بیشتری استفاده کنید، نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. دستمال ها را صبح از داخل کفش بیرون بیاورید و کفش را بپوشید تا شکل پا را به خود بگیرد.

کرم مرطوب کننده

8

این روش برای کفش های چرمی کاربرد دارد. مقداری کرم مرطوب کننده داخل کفش، در بخش های نوک پنجه و پشت پاشنه بریزید. این کار موجب می شود تا چرم نرم شود و وقتی یک روز بعد آن را می پوشید، احساس راحتی خواهید داشت.

سیب زمینی

9

با قرار دادن یک عدد سیب زمینی تمیز داخل کفش های کتانی می توانید موجب جا باز کردن آنها بشوید. یک شب تا صبح سیب زمینی را داخل کتانی بگذارید و سپس، بخش داخلی آن را با یک دستمال مرطوب خشک کنید تا بو یا اثری از آن باقی نماند.

کفاش

10

این گزینه، مطمئن ترین روش برای گشاد کردن کفش محسوب می شود. بسیاری از کفاش ها، ابزارهای ویژه برای این مورد دارند و بدون اینکه به ظاهر کفش آسیبی وارد شود، می توانند آن را کشیده و به اندازه کافی آن را بزرگ کنند تا پا درون کفش اذیت نشود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ناشناس
    ناشناس | ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۲۴ | لینک
    سلام
    20