// ۱۹ آبان ۹۸ ، ۰۸:۲۵

گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از  نیمروز : مواد مغذی برای مادران پس از زایمان چه چیزهایی هستند؟ بهترین رژیم غذایی پس از زایمان چیست؟ مواد غذایی مضر برای مادران پس از زایمان.

در طول بارداری ممکن است کمی اضافه وزن کسب کنید و شاید بخواهید پس از زایمان این کالری‌های اضافه را کم کنید. اما آیا می‌دانید چیزی مهم‌تر از تمرکز بر کاهش وزن‌تان وجود دارد؟‌ بله، رژیم غذایی‌تان – دانستن این که چه بخورید و چه نخورید بسیار مهم است. نه تنها به کسب مجدد انرژی شما کمک می‌کند بلکه مواد مغذی را نیز به کودک‌تان منتقل کنید.

بهترین رژیم غذایی پس از زایمان

۱. محصولات لبنی کم‌چرب

۲. گوشت بدون چربی

۳. حبوبات

۴.. سبزیجات

۵. برنج قهوه‌ای

۶. بلوبری

۷. پرتقال

۸. سالمون

۹. نان گندم کامل

۱۰. غلات کامل

۱۱. تخم‌مرغ

۱۲. آب

۱۳. زردچوبه

۱۴. پودر زنجبیل خشک

۱۵. دانه‌های زنیان رومی

۱۶. ارزن

۱۷. بادام

۱۸. دانه‌های شنبلیله

۱۹. دانه‌های کنجد

این موارد ابرخوراکی‌هایی هستند که می‌توانید به رژیم پس از زایمان‌تان اضافه کنید. می‌توانید برای نتیجه بهتر با پزشک‌تان مشورت کنید.

مواد مضر برای مادران

بیشتر خوراکی‌ها برای مادران شیرده ایمن نیستند. یادتان باشد هرچه می‌خورید از طریق شیر شما به نوزادتان منتقل می‌شود. برخی از خوراکی‌های مهمی که نباید پس از زایمان در رژیم خود بگنجانید شامل موارد زیر است:

۱. خوراکی های تند

۲. غذاهای چرب

۳. خوراکی‌های نفاخ

۴. مواد غذایی آلرژی‌زا

۵. غذاهای کنسروی

۶. داروها

همچنینین بخوانید:

روغن کانولا و پیشگیری از بیماری‌ها

​​​​​​چاقها بخوانند! رژیم کم کالری

مواد مغذی برای مادران

وقتی برای مدت طولانی روی تغذیه سالم تمرکز می‌کنید، نه تنها در کاهش وزن به شما کمک می کند بلکه بدن‌تان را سالم نگه می‌دارد. در این‌جا پنج عادت غذایی سالم را می‌بینید که تفاوت زیادی در پیشرفت‌تان ایجاد می‌کنند:

  • هروقت گرسنه هستید، بخورید
  • به مقدار متعادل و آهسته بخورید
  • چربی‌های سالم بخورید
  • پروتئین را در هر وعده بگنجانید
  • میوه‌ها و سبزیجات را در هر وعده بگنجانید

رعایت این موارد به نفع سلامت بدن شما و نوزادتان خواهد بود. در این مرحله، یک مادر خوشحال به معنی یک نوزاد خوشحال است! مادر بودن فشار زیادی بر جسم و روح‌تان وارد می‌کند و باید برای بازگشت به حالت عادی و سالم مراقب تغذیه‌تان باشید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.