نسل قبلی کیمن همیشه در پیچها دیده میشد. آن خودرو بالانس زیبایی را به همراه شاسی پیشرانه در وسط و فرمان تیز دوستداشتنی داشت.
به گزارش پدال، اما ۷۱۸ کیمن کاملاً جدید از نظر پیشرانه بسیار جذابتر است اگرچه که ضرورتاً دلایل درستی وجود نداشته باشد. چرا؟ زیرا همانند ۷۱۸ باکستر، کیمن هماکنون با پیشرانهی ۴ سیلندر توربو عرضه میشود و باید به پیشرانه ۶ سیلندر تخت اتمسفریک بدرود گفت.
و اینجا یک سؤال کاملاً ساده پیش میآید: آیا به لطف افزایش قدرت، گشتاور و به طبع آن پرفورمنس، این خودرو بهتر از همیشه بوده یا به خاطر توربو بودن روح خود را از دست داده است؟ نسخهای که ما آزمایش کردیم مدل سطح بالای S است که ۴۸۸۳۴ پوند قیمت داشته و قدرت ۳۴۵ اسبی را به همراه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری به شما ارزانی میدارد.
با گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد، شتاب این خودرو در ۴٫۶ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است. با سفارش گیربکس PDK و پکیج اسپورت کرونو شتاب خودرو به ۴٫۲ ثانیه میرسد و همچنین ۹٫۲ ثانیه طول میکشد تا خودرو از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. اعدادی که از نظر گذراندید شتابهایی ترسناک برای این خودرو هستند.
با وجود این عملکرد عالی، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته و مدل استاندارد دارای مصرف سوخت ادعایی ۶٫۹ لیتری و مدل S دارای مصرف ۸٫۱ لیتری با گیربکس دستی است.
نمای ظاهری خودرو در چندین نقطهی کلیدی به منظور فراهم ساختن نمایی پایینتر، عریضتر و بدجنستر بهینه شده و چراغهای جلو و ورودیهای هوا نیز بازطراحی شدهاند.
شاسی خودرو نیز در مقایسه با باکستر ارتقا یافته است. فنرها و دامپرهای سفتتر به همراه میلههای ضد لغزش بزرگتر به کار رفته و سیستم فرمان نیز ۱۰ درصد سریعتر گشته است. با سفارش دادن شاسی اسپورت ۱۱۳۳ پوندی، ارتفاع خودرو به میزان ۲۰ میلیمتر کاهش یافته و سیستم ترمز ۹۱۱ کررا جدید نیز به خودرو اضافه میشود.
این خودرو در همهی جنبهها به جز یک مورد خودرویی فوق العاده است.
سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، چسبندگی، ترمزها و تعویض دندهها همه و همه خوب هستند. کیمن قبلی یکی از بهترین خودروهای اسپورتی بود که در این سطح میتوانستید بخرید و ۷۱۸ جدید بهطور چشمگیری تیزتر و بهتر از آن است. شاسی خودرو نابغهای کمیاب بوده و چسبندگی زیاد را با کیفیت سواری استثنایی ترکیب میکند.
یک عنصر آزاردهنده در خودرو وجود دارد که با روح دیگر قسمتها همخوانی نداشته و آن پیشرانه است. در خط مستقیم مشکلی با این پیشرانه نیست. زیر دورهای ۲۰۰۰ تأخیر وجود دارد اما فراتر از آن خودرو بسیار سریع و سنگین دور میگیرد. به عنوان نتیجه، این خودرو بسیار سریعتر از خودروی قبلی با پیشرانهی ۶ سیلندر تخت احساس میشود مخصوصاً در دورهای میانی که گشتاور اضافی توربو تفاوتی بزرگ را رقم میزند.
مشکل فقدان شور و هیجان شنیداری و نبود پاسخ آنی در هنگام فشار دادن پدال گاز است، چیزی که در پیشرانهی ۶ سیلندر تخت شاهد آن بودهایم. صدای تولیدی پیشرانهی ۷۱۸ چیزی بیش از اوکی گفتن نیست اما جدای از صدای گیرای نسل قبلی، این صدا کمتر تسکیندهنده است.
جادوی پورشه
این مورد باعث خجالت است زیرا کیمن S جدید در همهی موارد به جز یکی که این بار قابل چشمپوشی نبود از نسل پیشین خود بهتر است.
جادوی پورشه
این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود سریعتر، کممصرفتر و دارای هندلینگی برتر است اما یک نقطهی کلیدی وجود دارد که شما را مأیوس میکند و آن صدای تولیدی و تحویل قدرت پیشرانه است. بسته به اینکه چقدر به این موارد ارزش میدهید، این دو میتوانند نقطهای ناامیدکننده یا قدمی رو به جلو باشند.
جادوی پورشه
جادوی پورشه