// ۲۰ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۰

یک کارآفرین و بلاگری که در حوزه گردشگری مطلب می نویسد، به هر دو کشور کره شمالی و کره جنوبی سفر کرده و متوجه شده که چه تفاوت فاحشی میان این دو سرزمین وجود دارد.

مردم کره شمالی، زندگی بسیار ساده و عاری از هرگونه امکاناتی را تجربه می کنند. این در حالی است که شهروندان کره جنوبی با آزادی کامل و غرق در امکانات روز خود را به شب می رسانند.

وی در سفرنامه خودش نوشته که: «مردم کره شمالی اجازه نداشتند افکار و احساسات خود را با من در میان بگذارند اما در کره جنوبی این طور نبود و مردم بسیار راحت و آزادانه ارتباط برقرار می کردند.» وی همچنین بیان داشته: «برایم بسیار ناراحت کننده و غمناک بود که می دیدیم مردمی که هر دو یک اصل و ریشه داشتند، به دلیل سیاست های متفاوت شخص اول کشورشان از هم جدا شده و تا این اندازه متفاوت از هم زندگی می کنند.»

در همین راستا، وی عکس هایی که در سفر به این دو کشور داشته را در اینترنت به اشتراک گذاشته تا کاربران بتوانند در قاب تصویر شاهد تفاوت شدید سبک زندگی شهروندان کره شمالی و کره جنوبی باشند.

در پشت‌بام برج در کره جنوبی

چشم‌انداز کره جنوبی از بالای یک آسمان‌خراش

جاده ای در کره شمالی

مزرعه در کره جنوبی

پارکینگ خالی در کره شمالی

پارکینگ پارک شادی در کره جنوبی

در کره شمالی، حتی سفرهای داخلی نیز فقط محدود به شهروندان است.
ایستگاه مترو در کره شمالی

ایستگاه قطار در کره جنوبی

دانشگاه در کره شمالی

دانشگاه در کره جنوبی

مردم کره شمالی در میدان شهر جمع شده اند تا تولد یکی از مسئولان کشوری را جشن بگیرند.

مردم کره جنوبی در روز تعطیل خود برای پیک نیک به پارک ها می روند.

جاده های کره شمالی تقریبا خالی است

سئول یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است

مردم کره شمالی آزادی چندانی ندارند و حتی نمی توانند در مورد خودشان سخن بگویند. در این عکس، مردم در مقابل عکس رهبرشان ایستاده اند.

منبع: thisisinsider
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.