// ۳۱ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۴۳

«مرد موشکی»؛ لقب جدید دونالد ترامپ برای رهبر کره شمالی که سوژه کاربران توئیتر شد

این روزها اسامی و القاب مختلفی برای کیم جونگ اون، رهبر جوان کره ی شمالی انتخاب می شود و پس از «مرد دیوانه با سلاح های هسته ای» اکنون دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری لقب جدیدی را برای او به کار برده است: «مرد موشکی»، لقبی که کاربران توئیتر به سرعت آن را سوژه ی خود کردند. در ۱۷ سپتامبر، دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود پیام جالبی را با لحنی تمسخرآمیز در مورد کیم جونگ اون و برنامه های موشکی او توئیت کرد که در آن از رهبر کره شمالی با عنوان «مرد موشکی» یاد شده است.

وی این پیام را پس از تماس تلفنی با مون جائه این، رییس جمهور کره ی جنوبی در مورد جاه طلبی های موشکی کره ی شمالی و رهبر آن در حساب توئیتری اش قرار داد. بسیاری از کاربران توئیتر با چشم پوشی از درگیری ها  و تنش های فزاینده در شبه جزیره ی کره، لقب به کار رفته برای کیم جونگ اون توسط دونالد ترامپ را به عنوان بهانه ای برای ارسال ویدیوها و گیف های تمسخر آمیز و خنده دار در مورد این لقب مورد استفاده قرار دادند. بسیاری از شهروندان آمریکایی بر این باورند که دونالد ترامپ این عنوان را از آهنگ معروف التون جان در سال ۱۹۷۲ با عنوان «مرد موشکی» (Rocket Man) الهام گرفته است.

این موضوع بازتاب گسترده ای در میان کاربران آمریکایی و غیرآمریکایی توئیتر داشته و هر کدام به روش خود به این لقب عکس العمل نشان داده اند. در آوریل گذشته، دونالد ترامپ در یک گفتگوی تلفنی با رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین با عنوان «مرد دیوانه با سلاح های هسته ای» یاد کرده بود.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.