// ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۳

خودتان لوازم آرایش طبیعی بسازید

 

 لوازم آرایش طبیعی ,لوازم آرایش

لازم نیست برای خرید کرم، لوسیون، لوازم آرایش و تونرهای گران قیمت هزینه زیادی متقبل شوید. به راحتی می توانید با خوراکی های ساده ای همچون قهوه، ماست و چغندر پوست خود را شفاف، زیبا و آرایش کنید.

 

مزیت این خوراکی ها این است که دیگر انواع مواد شیمیایی را روی پوست خود نمی خوابانید.

۱٫   به منظور گل انداختن گونه و قرمز کردن لب ها …

این ماده را امتحان کنید: چغندر

به جای رژلب و رژگونه می توانید از چغندر استفاده کنید. یک قاچ از چغندر تازه را برش دهید و آرام روی لب و گونه خود بمالید. یا می توانید روی یک تکه پنبه کمی روغن نارگیل بریزید و چعندر را به آن بمالید و سپس روی گونه یا لب بزنید.

۲٫   برای لکه های آزاردهنده و نازیبا …

این ماده را امتحان کنید: ماست

با استفاده از ماست پرچرب می توانید قرمزی های ناخواسته پوست را از بین ببرید. در ضمن، باعث تنظیم باکتری ها و بسته شدن منافذ باز پوست نیز می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول های مرده و غیرفعال پوست می شود. بسیار مهم است برای این منظور حتما از ماست پرچرب استفاده کنید.

۳٫   برای چربی های زیر پوست …

این ماده را امتحان کنید: دانه های کافئین دار قهوه

در اسکراب بدن خود مقداری دانه کافئین دار قهوه اضافه کنید تا هنگام استفاده موضعی، باعث انقباض رگ های خونی و افزایش جریان خون در سطح پوست شما شود. کرم های ضد پف چشم نیز همین خاصیت را دارند و باعث کاهش میزان چربی پوست می شوند.

کدو حلوایی نیز سرشار از ویتامین A است و مالیدن آن به پوست خاصیت ضدپیری و جوان سازی دارد.

۴٫   اگر پوست حساس دارید …

این ماده را امتحان کنید: لایه بردار جودوسر

جودوسر بخرید و در غذاساز خرد کنید. اجازه دهید کمی درشت بماند تا خاصیت لایه برداری بهتری داشته باشد. جو خرد شده را به پاک کننده آرایشی خود اضافه کنید و سریع روی پوست بمالید. خیلی نرم و آرام این لوسیون را روی پوست صورت ماساژ دهید. البته مراقب باشید اطراف چشم نخورد. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این اسکراب برای پوست های حساس بسیار عالی است.

۵٫   به عنوان پاک کننده آرایش …

این ماده را امتحان کنید: روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. این روغن حتی مواد آرایشی ضدآب را نیز به خوبی از اطراف چشم پاک و آن منطقه را مرطوب می کند. خیلی آرام با انگشت خود کمی روغن را به چشم ها بمالید. سپس با کمک پنبه، مواد آرایشی را پاک کنید.

نکته: پس از پاک شدن آرایش، مقداری روغن نارگیل روی چشم ها بمالید و از مزیت آن در طول شب بهره مند شوید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.