// ۱۱ تیر ۹۷ ، ۲۳:۳۴

سومین جلسه محاکمه یاسین رامین متهم پرونده موسوم به «واردات شیرخشک‌ های فاسد»، ۱۱ تیر ماه با حضور نماینده حقوقی جدید هلال احمر در این پرونده، برگزار می‌شود.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

موضوع «شیرخشک‌ های فاسد» هنوز بر سر زبان‌ هاست، شیرخشک‌هایی که عده‌ای می‌گویند فاسد بوده و نوزادانی را نابینا کرده یا به کام مرگ کشانده.

در پی پرونده چند سال گذشته شکایت هلال‌ احمر از یاسین رامین، این موضوع حاشیه‌ های زیادی پیدا کرد و گفته شد فرزند محمدعلی رامین، ‌با استفاده از نفوذ پدرش در دولت احمدی‌ نژاد توانسته محموله‌ عظیمی از شیرخشک‌ های فاسد شده را وارد و توزیع کند که سود کلان برای خودش داشته و ضررهای جبران‌ ناپذیر برای بعضی خانواده‌ها.


پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

پرونده یاسین رامین برای رسیدگی در اختیار شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری کارکنان دولت قرار دارد و پیش از این، دو جلسه دادگاه با حضور متهم، وکیل مدافع متهم و نماینده حقوقی هلال احمر برگزار شده است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شاکی پرونده مزبور است و با توجه به انتصاب میرحامد خانی به عنوان معاون حقوقی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، او در جلسه سوم به عنوان نماینده حقوقی شاکی، در دادگاه حضور خواهد یافت.

اواخر مرداد سال ۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسین رامین پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌ آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.


یاسین رامین و همسرش مهناز افشار

وکیل یاسین رامین همان موقع با تکذیب کردن موضوع واردات شیرخشک‌ های فاسد گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است که مبلغ آن کمتر از یک میلیون دلار است و بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

۱۲ اسفند ۹۵ و پس از ۷ ماه بازداشت که علت آن عجز از تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین از زندان آزاد شد.

در حال حاضر، پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.


تصاویری که مهناز افشار به عنوان ثبت در تاریخ منتشر کرد

بدنبال این خبر و جنجال توئیتری کاربران، مهناز افشار در توئیتر خود درباره این موضوع و برادرانش نوشت: «‌ای کسانی که همش دنبال قاتل بروسلی می‌گردید و دنبال این هستین داداش‌های من کارشون چیه. هر دوی آنها در بازار کار میکنن، یکیشون جواهرساز و دیگری تولیدی سلفون داره. سوال‌های بعدی رو هم به نوبت جواب میدم.»

پست این بازیگر سینما در جواب کسانی بود که برادرانش را به دلالی و برج‌سازی متهم ‌کرده بودند.

در ادامه یکی از کاربران توئیتر در جواب این پست نوشت: «من یجا تو اخبارخوندم انگار دادگاه همسر محترمشون شروع شده بالاخره ماه پشت ابر نمی مونه گرچه امیدوارم همسر ایشون بیگناه باشه، چون اگه نباشه، با یکی از کثیف‌ترین آدما ازدواج کردن که با جون بچه‌ها بازی می‌کنن.»

مهناز افشار در پاسخ این توئیت وعده جالبی داد و نوشت: «بله عزیزم البته این چندمین دادگاه است، البته موضوع اتهام اختلاف حساب مالی است و امیدوارم عدالت برقرار بشه. تصمیم دارم لایو دادگاه را نشون بدم اگر مانع نشن.»

کار به اینجا ختم نشد و کاربر دیگری نوشت: «من اینقدر می‌پرسم تا ببینی سوالم رو… دیروز تو خبر دیدم همسر شما با وثیقه ٢٩میلیاردی بیرون هستن و برام سوال شد این پول رو از کجا آوردن؟! جز از مزیت‌های ژن برتره؟ من دوست دارم تکلیف معلوم باشه کدوم وری هستی، نمی شه حرف‌های قشنگ زد ولی با زندگی آقازاده‌ای، می شه؟»

مهناز افشار از کنار این موضوع رد نشد و در جواب نوشت: «خیر، با این وثیقه بیرون نیستن. خیلی کمتر اگر اجازه بدید تا روز دادگاه اگر مانع من نشن، میخوام برای جویندگان حقیقت جلسه دادگاه رو لایو بگیرم. جویندگان نه بیکاره‌ها.»

برخی از کاربران هم به این موضوع انتقاد کردند که دادگاه همسر مهناز افشار علنی نیست، او در جواب این انتقادات پاسخ داد: «اتفاقا علنی است تشریف بیارید ۱۱ تیر صبح.»

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.