// ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۰

 زمانی که صحبت از مد و فشن به میان می آید، تصویری از یک فرد زیبا، خوش اندام و جوان در ذهن ما شکل می گیرد. اما در صنعت مد، مدل های غیر معمولی هم هستند که بر خلاف انتظار، استانداردهای مادلینگ را نداشته اما به شهرت زیادی رسیده اند. به عنوان مثال مانکن ها حداکثر تا سن 40 سالگی می توانند در این صنعت فعالیت کنند، زیرا یکی از شرط های مدل بودن، جوانی است اما این قانون همیشه صدق نمی کند. در این مطلب ما مسن ترین مدل هایی را که در این عرصه به خوبی درخشیده اند، به شما معرفی می کنیم.
 
Bo Gilbert صد ساله
 مجله «British Vogue» به مناسبت صدمین سالگرد تولدش، از مدلی 100 ساله استفاده کرد، ایده فوق العاده ای است، نه؟ بو گیلبرت، مدل 100 ساله ای است که تا به حال تجربه مادلینگ نداشته اما پس از این که مجله محلی «The Evesham Journal» عکسش را به مناسبت تولد 100 سالگی اش چاپ کرد، توجه بسیاری از طراحان مد را متوجه خود ساخت. او در اواسط جنگ جهانی اول، به تاریخ 12 ژانویه 1916، به دنیا آمد. به گفته خودش از بچگی عاشق مد و فشن بوده است: «من تنها برای خودم تیپ می زدم، نه برای دیگران یا پسران اطرافم.»
 
مسن ترین مدل های جهان را بشناسید 
Daphne Selfe هشتاد و هفت ساله
 حرفه مادلینگ دافنه از سال 1949 و در سن 20 سالگی، زمانی که در کنار دیگر دختران برای مدل جلد مجله به رقابت پرداخت، آغاز شد. از آن زمان به بعد عکس او در مجلات مشهور بسیاری از جمله «Vogue»، «Harper's Bazaar» و «Vanity Fair» به چاپ رسید. در سال 2015 نیز نام او به عنوان مسن ترین سوپرمدل جهان در رکورد گینس ثبت شد. او ساکن انگلستان است و اعتراف می کند که تا به حال هیچ گونه عمل زیبایی نداشته است. او زیبایی چهره اش را مدیون خانواده، رژیم غذایی سالم و ورزش هایی چون یوگا و پیاده روی می داند. اگر چه کار مادلینگ او از سال 1949 آغاز شده اما از 10 سال پیش بود که او حرفه خود را به طور جدی آغاز کرد، یعنی درست زمانی که به پیشنهاد طراحان مد، روی دفینه راه رفت.
 
مسن ترین مدل های جهان را بشناسید 
Baddie Winkle  هشتاد و هفت ساله
در سال 2015، یکی از ستاره های 86 ساله اینستاگرام به نام بادی وینکل به کمپین مد و فشن پیوست. او با حضور در این کمپین به دیگران ثابت کرد که هیچوقت برای ستاره شدن، آنهم در دنیای مد و فشن، دیر نیست.
 
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
 
China Machado  هشتاد و پنج ساله
چاینا ماکادو 85 ساله در شانگهای متولد شد. او و خانواده اش در سال 1937 در نبرد شانگهای تمام زندگی خود را از دست دادند و مجبور شدند که کشورشان را ترک کنند. آنها به وسیله قایق به آمریکا مهاجرت کردند. چاینا در سن 19 سالگی مهماندار یک هواپیما شد اما چند سال بعد به پاریس نقل مکان و حرفه مادلینگ را در آنجا آغاز کرد. او در آن زمان گران ترین مدل اروپایی، با درآمد 1000 دلار در روز، بود.  با افزایش سن اش، نه تنها فعالیت اش در این زمینه کمتر شد، بلکه پیشنهادهای بیشتری نیز به او می دادند. به عنوان مثال او از سن 80 سالگی به بعد، با مجلات مشهوری چون «W» و «Barneys» همکاری کرد.
 
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
Carmen Dell'Orefice  هشتاد و چهار ساله
 فعالیت در حرفه مادلینگ کارمن به 70 سال پیش باز می گردد. او کارنامه موفقی در این صنعت دارد، به عنوان مثال عکس 15 سالگی او روی جلد مجله «Vogue» چاپ شد یا این که دستمزد او در سال 1950، 300 دلار در ساعت بوده است. او اخیرا اعتراف کرده که در طی 20 سال گذشته، بیشترین فعالیت را در دنیای مد داشته و خودش نیز از این که چطور توانسته در این سن آنهمه فعال باشد، متعجب است.
 
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
Wang Deshun هشتاد ساله
بازیگر چینی، Wang Deshun، 80 سال دارد و از سال 2015، زمانی که در فشن شو چین شرکت کرد، به خوبی در دنیای مد و فشن درخشید. او اعتراف کرده که از سن 60 سالگی به ورزش روی آورده تنها به این دلیل که برای شغل مورد علاقه اش که مادلینگ است، اندامی زیبا داشته باشد.
 
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
Veruschka von Lehndorff  هفتاد و شش ساله
وروسچکا، 76 سال سن دارد اما اندام باریک و چهره زیبای او باعث شده که او به عنوان مدل در صنعت مد و فشن فعالیت کند. در سال 1972، زمانی که طراحان مد از او خواستند که موهایش را کوتاه کند تا ظاهری جذاب تر و متفاوت به خود بگیرد، او از این کار سر باز زد زیرا دوست نداشت که مانند دیگر مدل ها به چشم آید. او دوست داشت که متفاوت از دیگران باشد، شاید به همین علت است که هنوز هم در سن 72 سالگی در کت واک ها قدم می گذارد و عکس هایش رو جلد مجلات چاپ می شود.
 
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
 
Maye Musk  شصت و هشت ساله
مای ماسک از سن 15 سالگی یک مدل بوده که در جنوب آفریقا بزرگ شده است. او می گوید: «زمانی که من 15 سال سن داشتم، فکر می کردم که حداکثر در سن 18 سالگی با دنیای مد و فشن خداحافظی می کنم، اما حال 68 سالم است و همچنان در این حرفه مشغول به کارم.»
 مسن ترین مدل های جهان را بشناسید
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. یه خانوم گل *** | ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۲ | لینک
    من اگه جای اینا بودم تا الان هف تا کفن پوسونده بودم...قصد مردن ندارن نع؟؟؟
    • | ۱۵ آبان ۹۶، ۱۰:۰۴
      مدل هستن اینا...با ارایش این طوری شدن
  2. محمد عـــــــرفان | ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۰:۰۳ | لینک
    عجب روحیه ای دارند اینا
    • | ۱۵ آبان ۹۶، ۱۰:۰۷
      روحیه و دلخوشی رو فقط نگاه