// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۱

صنعت طراحی جواهرات قسمت دوم

طراحی جواهر هنری است که برای همه جذابیت دارد و سال های متمادی است که از حالت اولیه و ابتدایی به صنعتی بزرگ در جهان تبدیل شده است چند و چون این صنعت را در دو گزارش برایتان تشریح می کنیم که شماره یک آن را خوانده اید و در مطلب زیر جزئیات دیگری از این صنعت را می خوانید:

 


3- پیاژه

برندی سوئیسی لوکسی است  که در زمینه تولید جواهرات فعالیت میکند  و در سال 1874 توسط جرج پیاجت تاسیس شده است . این برند در ابتدا برای طراحی ساعت های مچی لوکس شهرت یافت ، به خصوص ساعت هایی که به شکل زیبایی لعاب کاری شده و با سنگ های زینتی تزئین شده بودند . 

در طی قرن 20، پیاژه شروع به طراحی و ساخت جواهرات  به خصوص قطعات الماس و سنگ های زینتی که به طور ظریفی تراش داده شده بودند ، کرد  . طراحی های آنها به جای پیروی از شکل طبیعی بر اساس سبک قدیمی هالیوود ترسیم شده بود که از جمله مجموعه هایی که به این شیوه طراحی شده بودند میتوان به مجموعه ی رز پیاجت اشاره کرد . در سال 2008، پیاژه از سوی گروه لوکس به عنوان ششمین برند برجسته جواهر سازی در دنیا معرفی شد . جواهرات این برند اغلب توسط افراد مشهور برای شرکت در مراسم رسمی از جمله مراسم فرش قرمز مورد استفاده قرار میگیرد . اسکارلت جوهانسون در مراسم اکادمی امی سال 2015 گردنبند طراحی شده توسط برند پیاژه را بر گردن داشت .

4-گراف

لائورانس گراف فعالیت خود را از سن 15 سالگی در انگلستان آغاز کرد و پس از مدت ها کارآموزی در این رشته نهایتا به جواهر سازی حرفه ای تبدیل شد در سال 1960 او کمپانی جواهرات گراف را تاسیس کرد و در سال 1962 فروشگاه های متعددی را در بورس جواهر فروشی های لندن بازگشایی کرد. برند گراف علاوه بر خلق طراحی های استادانه در زمینه جواهرت به دلیل خرید و بازسازی الماسهای معروف مشهور است . 

5- بوچلاتی

کمپانی معروف طراحی جواهرات و ساعت مچی است که فروشگاههایی در سراسر دنیا از جمله پاریس ، لندن ، نیویورک ، توکیو و هنگ کنگ تاسیس کرده است . این برند به خاطر طراحی های استادانه روی سنگ های جواهر که یاداور طراحی های دوران هنری نوو و دوران هالیوود قدیم است شهرت دارد . بسیاری از طرح های بوچلاتی برگرفته از شمایل حیوانات و حشرات است مانند طاووس های مزین شده با سنگ های زینتی و سنجاقک های ساخته شده از مروارید . 

مجموعه های بوچلاتی اغلب بعد از طراحی و تولید در سرتاسر دنیا رونمایی و پس از آن توسط خریدارن به مزایده گذاشته میشوند . 

6- ون کلیف و آرپلز

این برند توسط ون کلیف و پدر همسرش ساموذل آرپل در پاریس و در دوره ی آرت دکوو تاسیس شد . جواهرات ون کلیف و آرپل به خاطر طراحی های شکیل و جواهرات نفیس مشهور است . یکی از مشهور ترین طراحی های آنها مجموعه ی " منظره ی اعجاب انگیز " است   که در سال 1933 طراحی شد . این مجموعه به قدری استادانه و باظرافت ساخته شده است که حتی گیره هایی که سنگ های زینتی بکار رفته دراین اثر را سرجایشان نگه میدارد تقریبا غیر قابل رویت هستند  . ساخت هر قطعه از این مجموعه مستلزم 300 ساعت کار است از این رو تنها تعداد بسیار کمی از این نوع جواهرات در سال ساخته میشود . از جمله اشخاص برجسته ای که از جواهرات این برند مشهور استفاده میکنند میتوان به الیزابت تیلر ، گریس مکی اشاره کرد .

7- کارتیر

توسط طراح جواهر اهل فرانسه ، لوئیس فرانسیوس کارتیر  در سال 1847 تاسیس شد . در استانه ی شروع قرن جدید خانه ی طراحی کارتیر به یکی از برجسته ترین مراکز جواهر سازی دنیا تبدیل شد که هسته ی مرکزی آن در پاریس و شعب و فروشگاه های آن در سرتاسر دنیا قرار داشت . ویژگی بارز کارتیر  خلق طرح های کلاسیک و استفاده از سنگ های قیمتی و فلزات با ارزش است . 

در سال 1914 کارتیر اولین گل سینه خود را که به شکل پلنگ طراحی شده و مزین به الماس و سنگ های قیمتی مسطح  بود را تولید کرد  . از آن زمان طرح پلنگ به سمبل جدایی ناپذیر برند کارتیر تبدیل شد و هر ساله قطعاتی با این طراحی توسط این تولید کننده مشهور عرضه میشود . 

جواهرات ساخت برند کارتیر اغلب توسط خانواده های سلطنتی سرتاسر دنیا برای مراسم های رسمی و تاج گزاری ها استفاده میشوند . شخصیت های برجسته ای خریداران این جواهرات هستند از جمله ویلیام سیمسون ، شاه ادوارد ، ماهاراجه پاتیلا و پرنسس گریس از موناکو . 

8- دیور

برندی است نام اشنا در زمینه طراحی و تولید کالاهای لوکس که به نام موسسش یعنی کریستین دیور نام گرفته . او طراحی جواهرات را از سال 1950 آغاز کرد تا با حضور جواهرات خاص و برجسته در کنار دیگر محصولات لوکسش ،  خط تولید کالاهای زنانه را به کمال برساند . از ویژگی برجسته جواهرات ساخته شده توسط این کمپانی میتوان به برش‌های خاص در سنگ‌هایی چون الماس و یاقوت و یشم و زمرد و چینش استادانه سنگ‌ها در کنار هم اشاره کرد که جواهرات این برند را به شناسنامه هنری آن تبدیل کرده است، به‌گونه‎ای که هر قطعه از جواهرات آن، دارای امضای ویژه برند است . یکی از مشهورترین مجموعه های دیور ، مجموعه ی گل رز است که با توجه به علاقه ی  کریستین دیور به این گل طراحی شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.