// ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۵

چشم انداز زیبای گلوله های یخی در ساحل دریاچه میشیگان

هر سال زمستان، در ساحل دریاچه میشیگان واقع در ایالت متحده آمریکا و همچنین در ساحل Stroomi در شمال «تالین»، هزاران گلوله یخی در کنار یکدیگر تجمع کرده و چشم انداز بسیار زیبایی را می سازند.

قطر این یخ ها از ۲ تا ۳۰ سانتی متر متغیر است و گفته می شود این گلوله ها در نتیجه شکسته شدن تخته های عظیم یخی که بخشی از دریاچه را فراگرفته اند، شکل گرفته و امواج دریاچه آنها را به سمت ساحل هدایت می نماید.

2-w900

نمونه هایی که اندازه بزرگی دارند در نتیجه اضافه گشتن تکه های اضافی یخ شکل می گیرند. به زبان ساده این طور می توان بیان داشت که بزرگ شدن حجم توپ های یخی همانند گلوله های برفی است که هنگام غلتانده شدن روی سطح برف، لایه های بیشتر به آنها اضافه شده و در نهایت توپی بزرگ را تشکیل می دهند. این روند در مورد گلوله های یخی نیز مصداق دارد.

3-w900

همین پدیده در ساحل Stroomi در خلیج فنلاند نیز روی می دهد. به گزارش پرتال خبری اشپیگل، شکل گیری این گلوله های یخی به شرایط آب و هوایی ویژه ای نیاز داشته و همچنین دریا نیز باید مسطح بوده و در کف آن گودال یا فرورفتگی نباید وجود داشته باشد.

4-w900

در ادامه می توانید عکس های بیشتری از این پدیده جذاب را مشاهده نمایید.

5-w900

6-w900

7-w900

8-w900

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. N@f@s 2000 | ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۶ | لینک
    وای چقدر قشنگ
    قربون خدا با این قدرتش