// ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۳

آیا می دانید هنگام خرید میوه و سبزیجات کدام ها را باید انتخاب کنید. به گزارش سایت دکتر کرمانی در ادامه چند روش برای تشخیص بهترین میوه و سبزی آموزش داده شده است.
پرتقال ها را بو کنید

پرتقال ها زمانی که به رسیده ترین حالت خود می رسند از درخت جدا می شوند. این میوه در واقع از زمان چیده شدن می میرد و از آنجا که مرده ها بوی بد می گیرند باید از بینی تان استفاده کنید. اگر بویی اسیدی داشته باشد پوست بیش از حد رسیده می شود. اگر پوستی روشن و صاف داشته باشد طعمش نیز به همان شکل خواهد بود. پرتقال بعد از قرار داده شدن در یخچال، 4 تا 5 روز دوام خواهد آورد.
ساقه سیب‌ها را چک کنید
دانه ها هستند که سیبی شیرین را می سازند اما ساقه نشان دهنده سن سیب است. ساقه سیب می تواند به خریدار بگوید که آیا سیب قابل خوردن است و یا همین حالا به سمت قهوه ای شدن رفته یا نه؟! به صورت ایده آل باید به دنبال سیبی باشید که ساقه اش سفت و محکم به آن چسبیده باشد. خنک نگه داشتن این میوه مورد علاقه نیوتن به کاهش سرعت پیر شدنش کمک می کند.
کاهوها را خشک نگه دارید

با اینکه بسیاری از فروشنده ها سعی می کنند روی کاهوهای خود قطرات آب بریزند آنها را مرطوب نگه دارند باید گفت این کار در واقع کاهو را کهنه می کند. قرار دادن کاهو در کیسه پلاستیکی نیز به همین شکل موجب خراب شدن زودتر آن خواهد شد. بهتر است کاهو را در پاکت های کاغذی نگهداری کنید و تنها زمانی برگ های آن را بشویید که قصد استفاده کردنشان را دارید.
گوجه فرنگی ها گول زننده هستند

نگهداری از گوجه فرنگی ها کار ساده ای نیست و بر خلاف سیب، یخچال هم نمی تواند کاری برایشان بکند. یخچال طعم گوجه فرنگی را از بین می برد. اگر گوجه فرنگی اضافه آوردید بهتر است از آن سس درست کنید تا اینکه دوباره بخواهید آن را به یخچال برگردانید. این میوه قرمز رنگ آبدار ( بله میوه! سبزی نیست ) برای مسافرت ها نیز زیاد جالب نیست. هیچ وقت گوجه فرنگی را سبز یا زرد نخرید، باید رسیده باشد، هرچه قرمزتر بهتر.
اسفناج را در یک پاکت کاغذی نگهداری کنید

با اسفناج نیز باید مانند کاهو رفتار کنید. تنها برگ هایی را که می خواهید مورد استفاده قرار دهید را بشویید و باقی را همیشه داخل یخچال نگهداری کنید. کیسه کاغذی بهتر از پلاستیک می تواند رطوبت را نگه دارد و اجازه می دهد برگ های اسفناج تا سه روز دوام بیاورند. از ساقه های زرد رنگ بپرهیزید و مطمئن شوید برگ ها خوب و سبز هستند.
فلفل دلمه ای را آرام تکان دهید

رنگ های مختلف فلفل دلمه ای روی دوام آن تاثیر می گذارند. فلفل دلمه ای سبز رنگ یک هفته دوام می آورد و دیگر رنگ های فلفل دلمه ای چند روز بیشتر دوام ندارند. فلفل دلمه ای را اگر در قفسه پایین یخچال قرار دهید و کمی هم مرطوبشان کنید چند روز بیشتر دوام خواهند آورد.
چگونه فلفل دلمه ای مناسب انتخاب کنیم؟ فلفل دلمه ای را تکان دهید و اگر صدای تخم های درونش نیامد یعنی تازه است. این کار کمک می کند از بیرون متوجه شوید درون فلفل دلمه ای چه خبر است.
موز تاریکی را دوست دارد

با عقل جور در می آید که میوه ای با این رنگ زرد، از غم و غصه بدش بیاید؟! بله! موز از سرما خوشش نمی آید و اگر به صورت نرسیده منجمد شود دیگر هرگز رسیده نخواهد شد، به همین خاطر است که توصیه می شود آنها را تا وقتی رسیده هستند خریداری کنید. اگر موزی که خریدید هنوز سبز است و می خواهید سریع تر برسد کافیست آن را در پاکتی کاغذی قرار دهید تا روند رسیدنش تسریع شود.

منبع:فرادید

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.