// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۶

متوجه خط عطر خود شده اید؟

اصطلاح رایج بین کسانی که علاقه شدیدی به عطر دارند اینست که فلان عطر خط خوبی می اندازد یا خط عطر فلانی هنوز پا برجاست. منظور از خط، اثری است که رایحه عطر در محیط به جا می گذارد. حضور خیلی از افراد را می توان از بوی عطرشان تشخیص داد.

 

اصطلاح رایج بین کسانی که علاقه شدیدی به عطر دارند اینست که فلان عطر خط خوبی می انذازد یا خط عطر فلانی هنوز پا برجاست. منظور از خط، اثری است که رایحه عطر در محیط به جا می گذارد. حضور خیلی از افراد را می توان از بوی عطرشان تشخیص داد.

جالب آنکه همان عطر ممکن است بر روی پوست شخص دیگر چنان گیرایی را ایجاد نکند و به اصطلاح خطی نیندازد.

شاید با این پدیده مواجه شده باشید که عطرتان در زمان‌های مختلف بوهای متفاوتی می دهد به فرض در ابتدا بویی شیرین با رایحه وانیل احساس میکنید اما با مرور زمان این بو تبدیل به عطری تلخ با اسانس کندور بخود میگیرد.

دلیل این تغییر رایحه و یا همان خط بو، لایه‌های تشکیل دهنده عطر شماست که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

هر عطر شامل سه نوع رایحه است :

 رایحه تیز

این همان بویی است که بلافاصله پس از استعمال عطر به شامه شما می رسد و بلافاصله می پرد. دارای کمترین ماندگاری است. یادمان باشد این بو معیار انتخاب عطرتان نباشد چون پایدار نیست. در عطرهای ترش ،رایحه لیمو ، در عطرهای گلی، شکوفه گیلاس ودر عطرهای میوه ای بوی سیب معمول ترین رایحه تیز بکاررفته در عطر شماست.

 

رایحه میانی

بر رایحه اول سوار میشود و پس ازمدتی  متوجه آن می شوید و در واقع همان بوی غالب  می شود. در واقع روغنی است که شخصیت عطر شما را تشکیل می دهد. عطر گل رز، هلو و بادام از رایجترین رایحه های میانی می باشند.

 

رایحه پایه

همان بوی پایدار و اثر بخشی است که پس از گذشت بیست الی سی دقیقه پایدار می گردد ودر صورتی که لباس خود را عوض کنید نیز در بازگشت به لباس قبلی آنرا حس می کنید. بوی کاج، میخک، چوب سندل و یا وانیل از جمله مواد اصلی تشکیل دهنده این رایحه هستند.

 حالا با دانستن این مطالب عطر خود را انتخاب کنید تا خط خود را افراد دورو برتان بیاندازید. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.