// ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۱:۲۶
فستیوال ارواح در نپال

زائران هندو سوار بر تراکتور با طلوع ماه و کامل شدن قرص آن به سمت جشنواره ارواح می‌روند تا این مراسم را در کنار ساحل رودخانه کامالا در منطقه دانوشا جشن بگیرند.

 جشنواره ارواح یک جشنواره قدیمی در نپال است که به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و هر سال با کامل شدن قرص ماه در نوامبر برگزار می‌شود.

هزاران نفر، که بیشتر آنها اهل منطقه دانوشا در شرق نپال و هند هستند و به بخش رده پایین جامعه تعلق دارند خودشان را به رودخانه مقدس می‌اندازند و تا اعماقش فرو می‌روند.

بر طبق خرافه‌‌ و باور قدیمی، اگر گناه یا خطایی در خانواده یا کسب و کارشان باشد و ارواح پلید آنها زندگی آنها را احاطه کرده باشند با این کار از آنها دور می‌شوند. این جشنواره نمونه بارزی از خرافه‌پرستی در نپال است.

جالب است که هر خانواده خدای مخصوص به خود را دارد که در زبان نپالی “کولدِوتا” نامیده می‌شود و به معنی خدای قدیم یا خدای نسل قدیم است. هر عضو خانواده یا هر نفر در یک جامعه یا محله خدای خود را می‌پرستد و ستایش می‌کند. هر کدام از آنها قوانین و مقررات خاص خودشان را دارند که از خانواده‌ای به خانواده دیگر و محله‌ای به محله دیگر فرق می‌کند.

اگر کسی نتواند بر طبق این قوانین عمل کند و اعمال پرستش را طبق سنت خانوادگی و محلی به جا آورد، حتماً بلا، مصیبت و عذاب الهی گریبانگیرش خواهد شد.

فوت وفن

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.