// ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۵
ماهی با دندان های شبیه به انسان

ماهی با دندان های شبیه به انسان

«پاکو» (Pacu)، یک ماهی متعلق به رودخانه های آمازون و اورینوکو در آمریکا است که با داشتن دندان هایی شبیه به انسان، موجب تعجب محققین شده است. البته وجود این ماهی در پاپوآ گینه نو نیز گزارش شده است.

«پاکو» از خانواده ماهی های گوشت‌خوار پیرانا است. البته گفته می شود این خانواده عادات غذایی متغیری دارند. برخی از آن ها فقط از گیاهان آبزی تغذیه می کنند.

پیراناها، به صورت کلی گوشت‌خوار هستند اما پاکو گیاه خوار است. اما وجود دندان هایی شبیه انسان آن را به موجودی ترسناک تبدیل کرده است به طوری که با قدرت آرواره خود می تواند انگشتان دست انسان را خرد کند.

به گفته محققین، وجود چنین دندان هایی در این ماهی امری طبیعی به نظر نمی رسد. در حال حاضر محققین شیلات در حال بررسی علل شکل گیری چنین دندان هایی در ماهی Pacu است.

 

شایان ذکر است ماهی «پاکو» که یک متر طول و ۱۱ کیلوگرم وزن دارد. دندان های تخت و شبیه دندان های انسان، به ماهی موردبحث این امکان را می دهد تا پوست گردو و حلزون های صدف دار را بشکند.

برخی از مرم آمریکا تمایل دارند این ماهی را در آکواریوم خانگی خود نگهداری نمایند. اما لازم است اشاره کنیم که این موجود آبزی تا ۱٫۲ متر می تواند رشد کند. این اندازه برای آکواریوم های خانگی بزرگ به نظر می رسد.

در ادامه می توانید دیگر تصاویر این ماهی را تماشا کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. محمد فیروزیان | ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۶ | لینک
    خیلی عجیب و قدرت خدا هست
    مطلب خوب و تازه ای بود ، اجازه کپی می دهید استفاده کنم
    • | ۲۵ شهریور ۹۶، ۱۰:۴۸
      کپی ازاد هست
  2. سیّد محمّد جعاوله | ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۱ | لینک
    مطلب خوبی بود
    متشکرم.