// ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۸
پیری زودرس

چرا دچار پیری زودرس می شوید؟

پیر شدن فرایند طبیعی برای همه موجودات زنده است اما چرا بعضی‌ها زودتر از بقیه دچار پیری می‌شوند؟

چرا دچار پیری زودرس می شوید؟

پیر شدن بخشی از زندگی است هرچند میزان پیر شدن بستگی به سبک زندگی شما دارد. تا حالا دقت کرده‌اید که چطور بعضی افراد میانسال همچنان مثل جوان‌ها به نظر می‌رسند؟ این موضوع بیشتر به این بر می‌گردد که این فرد چطور زندگی کرده و چگونه با بدن خود رفتار کرده‌اند. اگر دلتان می‌خواهد که تا حد ممکن جوان به نظر بیایید پس بهتر است با علل واقعی پیری زودرس هم آشنا شوید.

پرخوری

لذت بردن از یک غذای خوشمزه یکی از لذت‌های زندگی هر انسانی است. تغذیه‌ی بدن با مواد مغذی، بدن را قادر می‌سازد از سطح بالای انرژی و سلامتی برخوردار شود.

مصرف مواد غذایی‌ای که برای سلامتی بدن مفید نیستند وسوسه کننده به نظر می‌رسند و البته می‌توانند به راحتی سبب افزایش وزن شوند. اضافه وزن یکی از بدترین بلاهایی است که می‌توانید به بدن خود تحمیل کنید. پس بهتر است مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه‌ی کاری خود قرار بدهید.

 

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن

یکی از عادات مضر و شایع که در اغلب جوامع وجود دارد سیگار کشیدن است. شاید این عادت از جوانی همراه شما بوده است و ترک آن سخت به نظر می‌رسد. درست است که کشیدن تنباکو می‌تواند سبب آرامش پیدا کردن شما شود اما در ادامه به سلامتی بدن و پوست ضرر خواهد رساند.

سیگار کشیدن سبب می‌شود تا پوست درخشندگی و شادابی خود را از دست بدهد. اگر می‌خواهید که جلوی پیر شدن پوست را بگیرید شدیداً توصیه می‌شود که سیگار کشیدن را ترک کنید.

 

فعال نبودن

برای عالی بودن شرایط بدن زمانی که پیر می‌شوید باید فعالیت داشته باشید. یکی از شکایاتی که افراد میانسال دارند این است که با درد زندگی می‌کنند. هر روز مقداری ورزش کردن می‌تواند جلوی این دردهای میانسالی را بگیرد. از طرفی ورزش باعث پایین آمدن فشار خون و افزایش گردش خون خواهد شد.

 

در معرض خورشید بودن

خورشید

مهم نیست به چه علتی در معرض آفتاب قرار می‌گیرید مهم‌‌ترین کاری که باید انجام بدهید محافظت پوست در برابر آفتاب است. می‌توانید لباس یا کلاه بهتری بپوشید و همچنین از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. شما باید هر سه ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

نشستن صورت

صورت خود را دوبار در روز بشویید. تعریق کردن مخصوصاً زمانی که کلاهی به سر دارید باعث التهاب پوست می‌شود بنابراین بعد از عرق کردن حتماً صورت خود را بشویید. در ضمن هر روز نیز از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین وقتی به خواب می‌روید بهتر است مواد آرایشی را از روی پوست تمیز کنید. 

 

استرس

استرس مزمن بهترین فرمول برای پیر شدن زودرس است. افرادی که استرس دارند نه تنها به پوست خود آسیب می‌رسانند بلکه روی سطح انرژی بدن نیز تاثیر منفی می‌گذارند. افرادی که روزانه رژیم مصرف استرس دارند! مانند افراد دیگر که با افکار مثبت زندگی می‌کنند چندان فعال نیستند.

میزانی استرس در روز اجتناب‌ نا‌پذیر و گاهی مفید است اگرچه استرسی که سبب بروز علائم فیزیکی در بدن می‌شود به طور قطع مضر خواهد بود.

به صورت هفتگی از یوگا و سایر تمرینات آرامش بخش استفاده کنید.

 

نشانه‌های پنهان پیری زودرس

دهان پنبه

دهان پنبه

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و دچار عارضه‌ی دهان پنبه (خشکی بسیار زیاد دهان) می‌شوید شاید مبتلا به وقفه‌ی تنفسی در خواب (آپنه خواب) هستید. برای تشخیص این موضوع باید به سوالات زیر پاسخ بدهید:

- آیا خر و پف می‌کنید؟

- آیا با سردرد از خواب بیدار می‌شوید؟

- آیا همیشه خسته هستید؟

- آیا موقع کتاب خواندن یا رانندگی به خواب می‌روید؟

- آیا دچار مشکلات حافظه شده‌اید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است ریسک ابتلا به آپنه‌ی خواب بالا است و باید به پزشک مراجعه کنید.

 

چشمان قرمز

چشمان قرمز

چشمان قرمز یکی از نشانه‌های عارضه‌ی آرتریت (التهاب در مفاصل) است. همان التهاب مفاصل می‌تواند سبب التهاب در چشم‌ها شود. مصرف گل مینا می‌تواند به درمان این عارضه کمک کند هر چند مراجعه به پزشک هم ضروری است. 

 

از دست دادن حس بویایی

از دست دادن حس بویایی یکی از اولین نشانه‌های بیماری پارکینسون است. این بیماری فاسد‌کننده‌ی اعصاب به مرور زمان پیشرفته‌تر می‌شود و سبب لرزش و درد عضلانی و حس عدم تعادل خواهد شد.

 

از دست دادن موهای پا و انگشتان

در حالی که شاید فرهنگ جامعه، به خصوص زنان را به از دست دادن موهای بدن تشویق کند اما از دست دادن موهای پا و انگشتان پا یکی از نشانه‌های بیماری‌های عروقی است که در نهایت منجر به حملات قلبی خواهد شد.

به طور معمول افراد روی پاهای خود مو دارند. زیر پوست فولیکول‌های مو با گردش خون زنده هستند. زمانی که شما در طول زمان افزایش وزن را تجربه می‌کنید سطح کلسترول بالا می‌رود و پلاک‌ها درون رگ‌های خون افزایش می‌یابند در نتیجه جریان خون کندتر می‌شود. در نتیجه رگ‌های خونی زیر پوست از بین رفته و در ادامه موهای پا از رشد باز می‌مانند. اگر متوجه بی‌مو و براق شدن پوست نواحی پای خود شدید این موضوع نتیجه‌ی افزایش پلاک در خون است که می‌تواند به شرایط وخیم قلبی منجر شود.

 

کم شنوایی

اغلب تصور می‌شود که کم شنوایی بخشی از زندگی فرد است اما کم شنوایی از اولین نشانه‌های پیری زودرس است و حتی نشانه‌ی بیماری آلزایمر است. اگرچه پزشکان برای درمان آلزایمر درمانی در اختیار ندارند اما شما می‌توانید با مصرف روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم از حس شنوایی خود محافظت کنید. 

منبع: womenfitness، aad، doctoroz

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.