زمانی نه چندان دور تنها سدان لوکس قابل اعتماد بازار آمریکا نه کادیلاک بود نه فورد نه بیوک، بلکه محصولی زیبا ساخته برند نش بود که با نام آمباسادور بهترین عملکرد را در بازار آمریکا داشت
روزی روزگاری این خودرو بهترین سدان متوسط بازار آمریکا بود و در کنار خانه های مدیران ثروتمند شرکت های تازه شکل گرفته به زیبایی می درخشید. گذشت زمان اما همه چیز را به دست فراموشی سپرد و امروز کمتر کسی با نش امباسادور آشنا است.
زمانی نه چندان دور تنها سدان لوکس قابل اعتماد بازار آمریکا نه کادیلاک بود نه فورد نه بیوک، بلکه محصولی زیبا ساخته برند نش بود که با نام آمباسادور بهترین عملکرد را در بازار آمریکا داشت. این خودرو آن زمان تنها پاکارد را به عنوان رقیب مستقیم خود میدید و با طراحی جنجالی و البته به کارگیری مواد گرانقیمت مثل چرم و چوب، کابین خودروهای تولید خود را مطابق نیاز مشتریان تولید میکرد.
نسل اول / 1927 - 1940
این خودرو به شدت ظاهری نوستالژیک و جذاب دارد و به شباهتی آشکار به محصولات مرسدس بنز و رولزرویس، از یک دماغه مرتفع، باریک و دراز برخوردار است که دو چراغ گرد را در کنار و یک سپر استیل را در پایین جلوپنجره دارد. این خودرو 5 متر طول داشت و به امباسادور 8 معروف بود. این خودرو که تا سال 1940 سه بار فیس لیفت شد، با یک موتور 4.6 لیتری 6سیلندر از توانی 80 اسب بخاری بهره می برد و پایه گذار موفقیت های بعدی مدل امباسادور شد.
نسل دوم / 1940- 1946
در این سال ها گرچه نش به سفارش دولت آمریکا روی ساخت ادوات نظامی و خودروهای جنگی متمرکز شد اما همچنان به ساخت امباسادور ادامه داد و مدل 600 امباسادور را خلق کرد که سدانی مهیج و خاص بود و هنوز هم به واسطه طراحی خاص بدنه از گیرایی بالایی برخوردار است.
نسل سوم 1947 - 1951
اوج کار این برند قدیمی به مدل1951 برمیگردد که از رسانههای عصر خود لقب موشک را گرفت چرا که فرم بدنه آن یادآور سرعت، شتاب و چالاکی بود. این اتومبیلی که نمونه تمام عیار دانش مهندسان نش در ساخت خودرویی آمریکایی بود، در حکم یک رویای جدید برای جهانی شدن صنعت خودروی آمریکا را داشت و به شدت نیز مشهور شد. با اینحال دیری نپایید که با اتمام جنگ جهانی دوم، نش ورشکست شد و به کمپانی آمریکنموتورز واگذار گشت و تحت نام رامبلر تا مدتی تولید شد. این خودرو که به جعبه دنده هیدراماتیک، درهای بالهای و استارت دکمهای مجهز بود با استفاده از یک موتور 8/3 لیتری شش سیلندر، قادر بود بیش از 115 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده خود قرار دهد که در آن عصر برای یک سدان شهری رقم بزرگی بود.
نسل چهارم 1952 -1958
این آخرین نسل از نش امباسادور بود که تحت مالکیت خالقان این برند تولید شد و بعد از این، شرکت به برند قدرتمند آمریکن موتورز واگذار شد. نسل چهارم امباسادور برخلاف روال قبلی و همیشگی نش، ظاهر کشیده و تیز و باریک داشت که با چراغ های عمودی جلو، یک جلوپنجره توری و بدنه دو رنگ همه جا شناخته می شد.