// ۰۵ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۳
کشف اسکلت‌ کسانی که قربانی خدایان شدند

باستان‌شناسان به‌تازگی با کشف اجساد 9 مرد جوان در پرو به سرنخ‌های وحشتناکی در مورد آیین قربانی حدود 1200 سال پیش رسیده‌اند.

باستان‌شناسان  در پرو در منطقه باستانی "پوماک" جسد 9 مرد 25 تا 30 را کشف کرده‌اند که حدس زده می‌شود براساس آیین خاص این "سیکان" ها کشته شده‌اند. در کنار این اجساد ظروف سرامیکی و مجسمه های سنگی نیز یافت شده است. این اسکلت ها در وضع عجیبی به خاک سپرده شده‌اند؛ چنانکه جمجمه سر همه آنها رو به رشته‌کوه‌های آند است و در برخی موارد حتی بدن آنها خم شده است و به شکل عجیبی از شکل طبیعی درآمده‌اند.

محققان ژاپنی می‌گویند که به نظر می‌رسد که این افراد احتمالا در آئین مذهبی سیکان کشته شده‌اند و حتی نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد خون این قربانیان خورده شده است. این نخستین بار نیست که دانشمندان با چنین پدیده ای روبرو می شوند؛ چندی پیش نیز در موردی مشابه آنان جسد 6 زن را در معبدی باستانی در همین منطقه یافتند که به نظر می رسید قربانی شده‌اند.  


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. پیام غدیر ... | ۰۵ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۰ | لینک

    وقتی حسین کودک خود را بلند کرد
    تکرار سرخ صحنه ی سبز غدیر شد

    لب تشنه بود و آب نبود و از آن سبب
    حتی زمین کرب و بلا هم کویر شد

    طفل حسین تشنه ولیکن در آن میان
    میدان رزم دید که ناگه دلیر شد

    آمد به جنگ کفر در آغوش آفتاب
    با آن که طفل بود ولیکن امیر شد

    ناگه شکفت مثل شقایق در آسمان
    تنها ستاره ای که چو ماه منیر شد