// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۷

اشتباهاتی آرایشی [بخش اول]

آرایشی صحیح و مناسب است که اگرچه برایش وقت و انرژی زیادی گذاشته شده ولی در ظاهر این‌طور به نظر بیاید که شما آرایش زیادی ندارید. باید کاملا مراقب باشیم که در هنگام آرایش کردن، برخی از اشتباهات را اصلا مرتکب نشویم. در این گزارش قصد داریم چند اشتباه اساسی را به شما یادآوری کنیم.

اشتباهاتی آرایشی [بخش اول]

همه‌ی ما در هنگام آرایش کردن مرتکب اشتباهاتی می‌شویم. البته از قدیم می‌گفتند که تا اشتباه نکنی، کار درست را یاد نمی‌گیری و دقیقا هم همین‌طور است. هیچ‌کدام از ما به عنوان متخصصان آرایشی به دنیا نیامده‌ایم. اما باید کاملا مراقب باشیم که در هنگام آرایش کردن، برخی از اشتباهات را مرتکب نشویم. این اشتباهات ممکن است باعث شوند تا آرایشتان بیش از حد و غلیظ‌تر از آنچه می‌خواستید به چشم بیایند. در حقیقت آرایشی صحیح و مناسب است که اگرچه برایش وقت و انرژی زیادی گذاشته شده ولی در ظاهر این طور به نظر بیاید که شما آرایش زیادی ندارید. با خواندن و رعایت نکات زیر می‌توانید به نحوی آرایش کنید که آرایشتان بیش از حد و غلیط دیده نشود. البته اگر این اشتباهات را همیشه انجام می‌داده‌اید، چندان نگران نشوید. چون این اتفاق برای خیلی از ما رخ داده! ما در مطلبی دو قسمتی این نکات را به شما یادآوری می‌کنیم. با بخش اول مطلب ما در چفچفک همراه ما باشید.

 لوازم آرایشی

۱- انتخاب فاندیشن نامناسب

این اشتباهی است که به طور قطع همه‌ی ما دست کم یک‌بار مرتکبش شده‌ایم و آن هم انتخاب نامناسب فاندیشن است. برخی افراد فاندیشن‌هایی را انتخاب می‌کنند که خیلی روشن‌تر از پوست خودشان است. ولی این کار اشتباه است. به سراغ فاندیشن‌هایی بروید که رنگش به تناژ پوستتان خیلی نزدیک باشد و حداکثر یک درجه روشن‌تر از پوست خودتان باشد تا روی پوستتان کاملا طبیعی جلوه کند.

۲- کانسیلر را هلالی شکل زیر چشمانتان نمالید

طریقه‌ی مناسب استفاده از کانسیلر این است که شما در بخش پایین چشمتان، کانسیلر را به حالت یک مثلث سروته استفاده کنید. به طوری که قسمت صاف مثلث به موازات بخش پایین چشمتان باشد و نوک تیز مثلث به سمت پایین صورتتان. کانسیلر را به این شیوه استفاده کنید و استفاده از کانسیلر به شکل نیم دایره و به فرم هلال ماه زیر چشمانتان را فراموش کنید. در عین حال توجه نمایید که کانسیلر کاملا به خورد پوستتان رفته و کاملا یک دست شود.

۳- کشیدن خط لب درفضای خارج از لب‌ها ممنوع

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند که اگر خط لب را کاملا خارج از لب‌هایشان بکشند، لبهایشان برجسته‌تر و درشت‌تر به نظر می‌رسد. ولی این باور اشتباهی است. شما باید مطمئن شوید که خط لب را دقیقا روی خط لب طبیعی‌تان می‌کشید و اصلا از روی خط طبیعی لب‌هایتان خارج نشوید.

۴- خط چشمتان را کلفت نکشید

هرگز خط چشمتان را کلفت و ضخیم نکشید و یا دنباله‌ی آن را بیش از حد طولانی نکنید. آرایش شما باید به گونه‌ای باشد که ویژگی‌های زیبایی ظاهری شما برجسته شده و به چشم بیاید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.