// ۱۰ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۴

همه ی ما به دنبال آن هستیم تا با توجه به هزینه ی قابل توجهی که معمولا صرف خرید کفش می کنیم بتوانیم تا حد ممکن از آن استفاده کنیم. خوشبختانه روش های بسیار خوبی برای انواع کفش ها وجود دارد تا بتوانیم آن ها را مثل روز اول شان نگه داریم. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

با کمک این ترفندها می توانید ظاهر (و البته بوی) کفش هایتان را بهبود ببخشید.

1- ضد آب کردن کفش

برای آنکه کفش هایتان را ضد آب کنید، تکه ای شمع را روی سطح کفش ها بکشید. این کار از نفوذ آب به داخل پارچه ی کفش جلوگیری می کند.

2- جا باز کردن کفش های تنگ

اگر کفش های جدیدتان تنگ هستند یا قسمتی از آن ها پای شما را می زند، یک فنجان آب را در یک کیسه ی پلاستیکی زیپ دار بریزید، کیسه را در داخل کفش ها بگذارید و آن ها را در فریزر قرار دهید. آب داخل کیسه ها منجمد می شود و فشار آمدن به دیواره های کفش باعث می شود کفش جا باز کند. کفش ها را در طول شب در فریزر بگذارید تا صبح آماده ی پوشیدن باشند.

3- تمیز کردن کفش های پارچه ای

اگر کفش های شما رنگ روشنی دارند می دانید که به زودی به قدری کثیف خواهند شد که حتی شست و شو با ماشین لباسشویی هم کارساز نخواهد بود. کمی جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی این ترکیب را روی سطح کفش بکشید. به این ترتیب کثیفی ها پاک خواهد شد.

4- تمیز کردن کفش های ورزشی

سطح کفش های کتانی و ورزشی را نه تنها پارچه پوشانده بلکه قسمت هایی از آن مثل زیره ی کفش هم جنسی پلاستیکی شبیه به پاککن دارد. پس با استفاده از یک پاککن می توانید کثیفی های زیره ی کفش را پاک کنید.


 

5- بهبود ظاهر کفش های چرمی

کفش های چرمی در طول زمان و به ویژه وقتی خیس شوند دچار کهنگی می شوند. برای آنکه ظاهر کفش های چرمی تان را بهتر کنید به کمی آب و سرکه نیاز دارید.
آب و سرکه را به میزان برابر با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب را روی کفش ها اسپری کنید و سپس یک برس مخصوص کفش را به آرامی روی کفش بکشید. این کار را تا جایی که لازم است ادامه دهید.

6- حفظ شکل چکمه ها

نگهداری از چکمه ها کمی دشوار است اما با استفاده از چند ترفند ساده می توانید این کار را انجام دهید. اگر ساق چکمه هایتان جنس نرمی دارد، یک مجله ی ضخیم را لوله کنید و آن را در داخل چکمه ها بگذارید. مجله ساق چکمه هایتان را ایستاده نگه می دارد و به این ترتیب قسمت پایین ساق چکمه ها چروک نمی شود.


اگر چکمه هایتان خیس شدند، آن ها را در یک گوشه رها نکنید چون در این حالت شکل شان را از دست می دهند. به جای آن، با استفاده از دو بطری خالی، چکمه ها را روی آن ها قرار دهید تا خشک شوند.


مطالب مرتبط:

ویرایشویرایش توصیه ها و پیشنهاداتی برای ست کردن چکمه با پیراهن

کلکسیون چکمه زنانه گوچی GUCCI

نحوه ست کردن چکمه با دامن برای زمستان

کدام چکمه برای شما بهتر است؟


7- از بین بردن بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش هایتان می توانید چای های کیسه ای خشک و استفاده نشده را در طول شب در داخل کفش هایتان بگذارید.

8- برق انداختن کفش های چرمی

برای آنکه کفش های چرمی تان براق و نو به نظر برسند، تنها کافی است از یک پوست موز استفاده کنید. پوست موز را روی سطح کفش بمالید و تکه های باقی مانده از موز روی کفش را با دستمال کاغذی پاک کنید.

9- از بین بردن خراش های تیره رنگ کفش

اگر خراش های سیاه رنگ ظاهر جذاب کفش های مهمانی تان را خدشه دار کرده، تنها چیزی که نیاز دارید یک لاک پاک کن و تعدادی گوش پاککن است. گوش پاک کن ها را به مایع لاک پاک کن آغشته کنید و به آرامی روی خراش های سیاه رنگ کفش بکشید.

10- جلوگیری از تعریق پا

تعریق پاها در داخل کفش یکی از مشکلات روزهای گرم تابستان یا کسانی است که در کشورهای گرمسیری زندگی می کنند. برای جلوگیری از تعریق زیاد پا و بوی نامطبوعی که به دنبال آن به وجود می آید، می توانید از پدهای بهداشتی در داخل کفش استفاده کنید.


11- رفع لغزندگی کفش ها

کفش های نو اغلب بسیار سر و لغزنده هستند. دو روش برای حل این مشکل وجود دارد. اول آنکه می توانید کف کفش را سوهان بکشید. اگر این روش کمکی نکرد، با استفاده از چسب تفنگی، کف کفش را با یک شکل خاص چسب بزنید. پیش از پوشیدن کفش اجازه دهید چسب خشک شود.

12- کندن آدامس از کفش

اگر به کف کفش تان آدامس چسبیده، سعی نکنید آن را مستقیما بکنید. تکه ای یخ را روی آدامس قرار دهید تا سفت شود. به این ترتیب راحت تر می توانید آدامس را از کفش جدا کنید.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.