// ۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۹:۰۸

با رونمایی از نسخه 2018 بیوک انکلاو، خودروساز قدیمی آمریکا رسما از تریم جدید خود با نام آوینیر در این خودرو پرده برداشت تا تلاش جدیدی را برای جلب بخشی از خریداران خودروهای لوکس نظیر لکسوس و مرسدس بنز آغاز کند. انکلاو 2018 که با برخی به‌روزرسانی‌ها توانسته چهره زیباتری نسبت به قبل برای خود ایجاد کند، تلفیقی است از یک مینی ون متوسط و یک کراس‌اوور شهری که با سه ردیف صندلی و توانایی آفرود و عبور و مرور در مناطق سخت و خشن، معنایی جدید از یک شاسی‌ بلند لوکس آمریکایی را ارائه می‌کند.
 
به گزارش فرادید، موتور ترند وب‌سایت مشهور آمریکایی هم اخیرا این خودرو را مورد ارزیابی قرار داده و نگاه مثبتی به انکلاوه 2018 دارد. از جمله مهم‌ترین مواردی که باعث تحسین انکلاو 2018 در مقایسه با مدل قبلی توسط کارشناسان موتورترند شده یکی طراحی زیبای خودرو مخصوصا فضای داخلی انکلاو، و دیگری گنجایش بالای اتاق است که برای بارگیری اشیای بزرگ و نیز تعداد زیاد مسافر مناسب به نظر می‌رسد.  در عین حال سطح رانندگی مناسب و هندلینگ خوب از دیگر ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود تا در مجموع انکلاوه 2018 خودروی مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد.

بیوک در مدل 2018 انکلاو آوینیر با استفاده از یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری که قدرتی معادل 302 اسب بخار و گشتاوری معادل 260 پاوند فوت تولید می‌کند، راننده را قادر می‌سازد تا این غول آهنی 2 تنی را به لطف یک جعبه‌دنده دو کلاچه 9سرعته، در زمانی کمتر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسانده و به کمک مجموعه‌ای از تجهیزات فنی مدرن، کیفیت رانندگی بالایی را عاید سرنشینان کند.
 
پلتفورم خودرو که از شورولت تراورس و تاهو قرض گرفته شده، به دلیل انعطاف بالا موجبات ایجاد محیطی راحت و آرام را برای 7سرنشین انکلاو فراهم می‌سازد به‌طوری که تیم آزمایش موتورترند را در طول دو روز رانندگی به شدت شیفته خود نمود.
سانتافه از نوع آمریکایی و 9 دنده!
 
در عین حال، اشتراکات بسیار با اس‌یویو‌های ساخت شورولت باعث شده تا هنگام کار با این خودرو چه در مناطق بیابانی و چه ماسه‌ای، تعادل بالای انکلاو آوینیر حتی در عملکردهای سریع و پیچیده محرز گردد.
 
فرانک مارکوس مدیر اجرایی بیوک که در طی آزمایش با موتورترند همراه شد، ضمن یادآوری نکاتی فنی درباره سیستم تعلیق انکلاو، رانندگی با این خودرو را به دلیل تکنولوژی‌های ارتباطی مثل رادار و دوربین 360 درجه بسیار ساده و ایمن عنوان می‌کند. در عین حال اقسامی از سیستم‌های ایمنی موجب شده تا خودرو هرگز از مسیر خارج نشده و دچار عدم تعادل نگردد.
 
یکی از رانندگان موتورترند هم با اینکه عقیده دارد فرمان خودرو کمی بی‌احساس است و اطلاعات مسیر را به راننده گزارش نمی‌کند اما رضایت بالای خود را از دقت فرمان انکلاو نمی‌تواند پنهان کند. اسکات اوانز می‌گوید: « انکلاو گرچه مانند محصولات آلمانی اسپورت نیست اما سریع و روان حرکت می‌کند و در بخش فنی، مجموعه هماهنگی دارد.

در فضای داخلی با اینکه چینش کلی اتاق زیباست و کیفیت مونتاژ مناسب است اما سطح انکلاو آوینیر به عنوان خودرویی لوکس در مقایسه با مدلی اقتصادی مثل شورولت تراورس خیلی مشخص نیست و حتی یکسان است. صندلی‌ها هم تنظیماتی عمدتا دستی داشته و در عین حال استفاده از برخی تجهیزات مثل سیستم پارک خودکار واقعا سخت است. البته نمی‌توان از چرم به کار رفته در اتاق تعریف نکرد اما خب خیلی هم کیفیت چشمگیری ندارد. همچنین سرنشینان ردیف سوم با مشکلات عمده‌ای نظیر فضای بالای سر و نیز نبود جای آرنجی مواجهند که موجب می‌شود در طول سفر به آنها سخت بگذرد. جالب است که علیرغم سطح بالای قیمت بیوک انکلاو آوینیر 2018، صندلی‌های ردیف سوم چندان راحت نیستند ولی در مدل تراورس ما در همین بخش شاهد استفاده از صندلی‌های هوشمند هستیم.»
سانتافه از نوع آمریکایی و 9 دنده!
قیمت مدل پایه انکلاو از حدود 40 هزار و 900 دلار شروع شده و در یک تریم بالاتر با نام اسنس به 45 هزار دلار می‌رسد که البته با تجهیزاتی اضافه نظیر سیستم 4چرخ محرک، صفحه لمسی7اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی بیوک و رینگ‌های 20 اینچی تحویل مشتریان می‌گردد.
در عین حال در تریم‌های بالاتر با افزودن مبالغی می‌توان از هشدار نقطه کور، ترافیک و خروج از خط به همراه دوربین، سیستم صوتی مارک بوس و صندلی‌های حافظه‌دار در خودروی خود بهره برد. در عین حال افزودن دو بسته ایمنی به خودرو می‌تواند قیمت انکلاو را تا حدود 54 هزار دلار بالا ببرد. در نهایت اینکه اگر مدل آوینیر را سفارش دهید، باید چیزی در حدود 60 هزار دلار بپردازید.

در نهایت باید گفت با اینکه بیوک انکلاو آوینیر گرچه با لیستی بلندبالا از امکانات و نیز قیمتی نسبتا اقتصادی، ممکن است نظر خریداران را نسبت به خود جلب کند اما با توجه به شباهت‌های گسترده کیفی با شورولت تراورس، فروش بالای این مدل کمی دور از ذهن است. در واقع با اینکه ایجاد تریم آوینیر می‌تواند به بیوک برای توسعه برند خود کمک شایانی نماید، اما تمرکز بیشتر روی تکنولوژی‌های جدید و نیز استقلال از برادر خود یعنی شورولت می‌تواند تا حد بسیار زیادی به بیوک برای رشد فروش و تولید مدل‌های محبوب کمک نماید. انکلاو آوینیر نیز گرچه هم‌اینک خودرویی استاندارد و مناسب است اما خریداران به دنبال محصولی می‌گردند که چیزی بیشتر از سه ردیف صندلی داشته باشد!
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.