// ۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۶

باورش سخت است  که ۵۰ سال از معرفی اولین میورا می گذرد، ولی حقیقت دارد.  پدال- سال ۲۰۱۶، پنجاهمین سالگرد این اولین سوپرماشین موتور وسط افسانه‌ای است و مطمئناً چیزی نیست که لامبورگینی بتواند آن را فراموش کند. این کمپانی برای بزرگداشت این موضوع، از یک نسخه ویژه از مدل برجسته اونتادور رونمایی کرده است. 

به استثنای نسخه‌های بسیار محدود از فراری ۲۵۰ LM مدل ۱۹۶۵، لامبورگینی میورا P400 مدل ۱۹۶۶ اولین سوپرماشین موتور وسطی بود که در دسترس عموم قرار گرفت. با ارائه میورا، نگاه دنیای سوپرماشین‌ها به سمت آن برگشت و دیگر خودروسازان و از جمله فراری به سراغ استفاده از چنین فرمولی در محصولاتشان رفتند. مدل هیجان‌انگیز میورا تکاپوی زیادی در هنگام نمایش در پیست در سال ۱۹۶۶ ایجاد کرد و تا سال ۱۹۷۳ در بازار اتومبیل باقی ماند.


اخبارخودرو,خبرهایخودرو, میورا
لامبورگینی احترام زیادی برای جایگاه میورا قائل است و قبلاً  در ۴۰ سالگی این مدل، در سال ۲۰۰۶ نیز یک کانسپت زیبای میورا ارائه کرده است؛ کانسپتی که یک خویشاوند مدرن نسبت به نسخه قدیمی‌تر P400 به نظر می‌رسید. البته هیچ‌گاه یک نسخه تولیدی از این کانپست عرضه نشد و فقط به موزه لامبورگینی راه پیدا کرد
 اخبارخودرو,خبرهایخودرو, میورا
اکنون مشتریان آگاه کمپانی می‌توانند شانس خرید نسخه ویژه ۵۰ سالگی این مدل مشهور را با عنوان «لامبورگینی اونتادور میورا هامیج» داشته باشند. البته در واقع، این یک مدل «معمولی» از اونتادور است که با رنگ‌آمیزی‌های محبوب دوران دهه ۱۹۶۰ لامبورگینی تزئین شده است. همچنین چرخ‌های رنگی ویژه و نشان‌های میورا بر روی سمت راست هر کدام از راکرپنل‌ها به صورت استاندارد استفاده می‌شوند. خریداران برای داخل کابین می‌توانند از دو گزینه پکیج با الگوی رنگ دوگانه و نشان‌های میورا بر روی پشت صندلی‌ها بهره‌مند شوند.
اخبارخودرو,خبرهایخودرو, میورا
پیشرانه این نسخه ویژه لامبورگینی، بدون تغییر و همان موتور ۶/۵ لیتری V-12 با قدرت ۶۹۱ اسب‌بخار باقی می‌ماند. در نتیجه، عملکرد خودرو نیز همچنان در سطح شگفت‌انگیزی قرار دارد. یعنی اونتادور ویژه ۵۰ سالگی میورا نیز می‌تواند در عرض ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به مرز سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک شود
 اخبارخودرو,خبرهایخودرو, میورا
اگر می‌خواهید یکی از این خودروها داشته باشید، شاید باید برای رفتن به سراغ نزدیک‌ترین نمایندگیلامبورگینی‌ای که سراغ دارید، عجله کنید؛ چرا که تعداد نمونه‌های عرضه شده در بازار جهانی از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه است. قابل‌پیش‌بینی است که لامبورگینی، به زودی از فروش کامل این مدل خبر دهد. 

لامبورگینی اونتادور میورا هامیج در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.