// ۰۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۰۶

با توجه به شلوغی بیش از اندازه شهرها و مشکلات دیگر، محققان به فکر ساخت ماشین های پرنده افتاده‌اند؛ ماشین هایی که طرح مفهومی آنها ارائه شده و هر یک دارای مزایا و معایبی است.
وسیله بالدار سفید کوچک از سطح زمین بلند می شود و در مسافتی حرکت می کند. به نظر می رسد همه جابجایی ها بدون دردسر باشد. این وسیله همانند Skywalker’s Landspeeder در جنگ ستارگان است، با این تفاوت که ما در سیاره تاتوئین نیستیم. شاید بتوان با توجه به اکوسیستم جنگ ستارگان توضیح داد که چرا هفته گذشته سازنده این وسیله پرنده یعنی لیلیوم (Lilium) جویای سرمایه گذاری ۹۰ میلیون دلاری شده است.
این شرکت اعلام کرده که اهداف بیشتری فراتر از حل مشکلات حمل و نقل دارد. Remo Gerber سازنده لیلیوم گفته است: «ما شهرهای بسیار شلوغی داریم و می توانیم با انجام کارهایی مشکلات را بهبود بخشیم. در حال حاضر در تلاشیم تا سیستم حمل و نقل خود را تبدیل به حمل و نقل جمعی کنیم».
لیلیوم تنها ماشین پرنده نیست، بلکه نمونه های اولیه دیگر توسط رقیبان سرمایه گذاری و ساخته شده اند و در حال انجام پروازهای آزمایشی خود هستند. بنابراین ظهور سریع ماشین های پرنده چندان دور از ذهن نیست.
در ادامه شش پروژه که مربوط به ماشین های پرنده است، معرفی شده اند.
لیلیوم (Lilium)
 
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
لیلیوم توسط شرکت هوایی آلمانی در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. این جت تاکسی هوایی دارای ۵ صندلی است و قصد دارد اولین پرواز مجهز آزمایشی خود را در سال ۲۰۱۹ انجام دهد.
 
حداکثر سرعت: ۱۸۶ مایل بر ساعت (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت)
نیروی محرکه: الکتریسیته
فرود و برخاست: عمودی
مزایا: کاربران می توانند با فشار بر روی دکمه و تماس با تاکسی هوایی به مراکز شهرها دستیابی پیدا کنند
معایب: ساخت شبکه های وسیعی از جایگاه فرود بر فراز ساختمان های شهر احتیاج به هزینه و زمان قابل توجهی دارد.
 ترافوگیا (Terrafugia)
 
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
هواپیمای جاده‌ای، ترافوگیا از سال ۲۰۰۶ در حال ساخت است. این هواپیما می تواند مانند یک ماشین معمولی روی زمین حرکت کند و در یک گاراژ ماشین جا بگیرد.  اکنون می توان با ۳۰۰ هزار دلار این هواپیما را سفارش داد.
 
حداکثر سرعت: ۱۰۰ مایل بر ساعت
برد: ۴۰۰ مایل
نیروی محرکه: بنزین بدون سرب
مزایا: برای راندن این هواپیما شما باید گواهی نامه خلبانی را از ایالت متحده آمریکا دریافت کنید که می توان در عرض ۲۰ ساعت این گواهینامه را گرفت
معایب: درست است که می توان این هواپیما را در گاراژ جا داد، اما اگر هیچ باند فرودی جنب گاراژ وجود نداشته باشد چه باید کرد؟
 کیتی هاک (Kitty Hawk)
 
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
لری پیج، بنیان‌گذار گوگل، این ماشین پروانه دار روباز را برای تفریح ایجاد کرده است. تعداد کمی از این ماشین‌ها اواخر امسال در دسترس قرار می گیرد.
 
نیروی محرکه: الکتریسیته
حداکثر زمان پرواز: ۲۲ دقیقه
چگونگی برخاست و فرود: عمودی در آب
مزایا: هرکس در آمریکا می تواند کیتی هاک را داشته باشد و برای راندن این وسیله نیاز به داشتن گواهینامه خلبانی نیست.
معایب: این ماشین که در ماه آوریل راه اندازی شده اوج نمی گیرد و بیشتر شبیه جت اسکی است تا اینکه شبیه ماشین پرنده باشد. اگر شما حاضر باشید ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار بپردازید، ممکن است تا حدودی استفاده از آن در تابستان برای شما جالب باشد، اما در کل گزینه خوبی برای یک سیستم حمل و نقل کاربردی محسوب نمی شود.
 اوبر (Uber)
 
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
اوبر برای مدت طولانی محققان ناسا را به کار گرفته و تصمیم بر این است که حرکتی عمودی رو به بالا داشته باشد؛ بنابراین برای ورود به بازار ابتدا باید بر موانعی چون صدور گواهی، فناوری باتری و زیرساخت غلبه کند.
 
نیروی محرکه: الکتریسیته
اوج و فرود: عمودی
مزایا: با وجود نیروی محرکه الکتریسته توزیعی (دارا بودن موتورهای کوچک چندگانه) این وسیله صدای بسیار کمی دارد، بنابراین برای مناطق شهری بسیار مناسب است.
معایب: اوبر دارای یک رویکرد از پیش تعیین شده است و در حال کار در کنار تنظیم کننده ها، ناسا و کنترل ترافیک هوایی است، بنابراین قبل از ورود به بازار این مسائل باید در نظر گرفته شوند.
 ایرباس (Airbus)
 
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
این وسیله بیشتر مشهور به جت A380 دوطبقه است. ایرباس نخستین بار به عنوان راه حلی برای انتقالات شهری در نمایش موتوری بین المللی ژنو در ماه مارس مطرح شد.
 
ایرباس شامل کپسول مسافر از جنس فیبر کربن است و زمانی که به شاسی متصل شود، به عنوان یک ماشین الکتریکی دارای دو صندلی عمل کرده و با جدا کردن کپسول از شاسی با استفاده از گوشی هوشمند می توان آن را به هواپیما تبدیل کرد.
نیروی محرکه: الکتریکی
طول سفر با هر بار شارژ: ۶۲ مایل
ابعاد کپسول: ۲٫۴ × ۱٫۴ متر
مزایا: این وسیله یک وسیله دو مدالیته ای است، در حالی که ماشین پرنده فقط یک مدالیته دارد. ایرباس مسافران را قادر می سازد که سریعترین و ارزانترین مسیر را با استفاده از AI انتخاب کنند.
معایب: ایرباس نیازمند تکنولوژی هایی چون نیروی محرکه الکتریکی است که هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده است، بنابراین این پروژه قرار نیست به این زودی محقق شود.
 ایروموبیل (Aeromobil)
ماشین های پرنده شخصی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند!
 
ظرف سه ثانیه می توان ماشین را به هواپیما تبدیل کرد، چنین امری شبیه رویایی خیالی است. استفاده از این وسیله در آمریکا و اتحادیه اروپا تایید شده است. سازندگان اسلواکیایی ایرموبیل با ۱ میلیون دلار سفارش می پذیرند و اینطور که به نظر می رسد، اولین مدل ها در سال ۲۰۲۰ در دسترس عموم قرار می گیرد.
 
نیروی محرکه: الکتریسته برای جاده و سوخت های متداول هواپیما در حالت پرواز
حداکثر سرعت: ۹۹ مایل بر ساعت
نحوه برخاست و فرود: به صورت عمودی
مزایا: یک ماشین پرنده واقعی محسوب می شود.
معایب: گرچه این وسیله نقلیه یک ماشین پرنده واقعی است و تنها نیاز به یک باند فرود و برخاست دارد، اما نمی توان انتظار داشت که در هر جایی پرواز کند و بتوان با اعتماد کامل به سفر با آن ادامه داد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.