// ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۶

طبق تحقیقات علمی به‌دست‌آمده ممکن است افرادی با موهای قرمز یا زنجبیلی نسبت به دوستان و هم‌سن‌وسالان خود با موهای بلوند پیرتر به نظر برسند. در ادامه با چفچفک همراه شوید تا یافته‌های دانشمندان در این حوزه را بررسی کنیم.

بر اساس یک مطالعه‌ی جدید که گزارش آن در وب‌سایت کارنت بیولوژی Current Biology آمده است، ژنی که معمولاً باعث می‌شود رنگ موی افراد به قرمزی بزند می‌تواند بر ظاهر جوان شما تأثیرگذار باشد. این مطالعه که توسط دانشمندانی از مرکز پزشکی دانشگاه اِراسموس هلند انجام شده است، نشان می‌دهد افراد با ژن MC1R، ژنی که پوست را در برابر اشعه‌ی فرابنفش محافظت کرده و بر روی رنگ‌دانه‌های آن تأثیر می‌گذارد، معمولاً دو سال نسبت به سن واقعی خود پیرتر به نظر می‌رسند.

دانشمندان برای این آزمایش از ‌عکس‌های دو هزار و ۶۹۳ فرد بدون آرایش در هلند بر اساس میزان جوان بودن ظاهر آن‌ها در مقایسه با سن واقعی‌شان استفاده کرده‌اند. آن‌ها سپس دی‌ان‌ای هر فرد را برای مشاهده‌ی تفاوت‌های آن‌ها بررسی کردند تا ببینند یک ژن چگونه می‌تواند در پیرتر نشان دادن ظاهر این افراد مؤثر باشد.

Getty Images

نتایج این آزمایش: افرادی با ژن خاص MC1R که معمولاً منجر به قرمزی مو می‌شود نسبت به افرادی که دی‌ان‌ای آن‌ها حاوی گونه‌های مختلفی از ژن‌هاست دو سال پیرتر به نظر می‌رسند. پرفسور مانفرد کایسر متخصص ژنتیک از دانشگاه اراسموس در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: مهیج‌ترین بخش این است که ما چنین ژنی را پیدا کرده‌ایم و چیزی که ما در ابتدا پیدا کردیم به این معنی است که خواهیم توانست به نتایج بیشتری هم دست‌یابیم. موضوع اینکه چرا برخی از افراد نسبت به سایرین جوان‌تر به نظر می‌رسند پدیده‌ای شناخته‌شده است که تا به اکنون دلیلی برای توضیح وجود نداشت.

درحالی‌که دانشمندان هنوز موفق به یافتن دلیل افزایش ظاهری سن به‌واسطه‌ی این ژن نشده‌اند، لازم است که بدانید راهی وجود دارد تا بتوان پوست خود را همچنان شاداب و بدون چروک تا هر زمان حفظ کرد. از این رو لوسیون‌های صورت را فراموش نکنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.