// ۰۱ مهر ۹۶ ، ۰۹:۱۹

آیا شما یک بیمار روانی هستید؟

گاه یک سال از رابطه تان با یک شخص می گذرد و تازه می فهمید که وی تمام ویژگی های بالا را با خود دارد. دانستن نشانه های بیماری های روانی برای تصمیم گیری در مورد روابط بین فردی اهمیت بسیار بالایی دارد.

 آیا شما یک بیمار روانی هستید؟
 
 اگر در پوست خود نمی گنجید تا بفهمید درست فکر می کردید و شخص خاصی ـ شاید همسر سابقتان ـ یک بیمار روانی است، ابزار آن دست ماست.

در زیر فهرستی از نشانه های ابتلا به بیماری های روانی آورده شده است که از آن به «بهترین تشخیص دهنده ی احتمال رفتار خشونت آمیز موجود» نام برده می شود. این لیست در دهه ی هفتاد میلادی توسط روانشناسی از کانادا به نام دکتر رابرت هیر تهیه شده است. 

پیش از اینکه لیست را بخوانید، توجه داشته باشید، به هیچ وجه به ضمانت این لیست به کسی برچسب نزنید؛ نه خودتان و نه دیگران را. این لیست را فقط برای سرگرمی مطالعه کنید. 

نحوه ی انجام تست این گونه است. برای هر پرسش سه گزینه وجود دارد؛ صفر امتیاز برای هرگز، یک امتیاز برای گاهی اوقات و دو امتیاز برای همواره. مجموع این امتیازات عددی ما بین ۰ تا ۴۰ خواهد بود. هرکسی که امتیازش سی به بالا باشد، احتمالا یک بیمار روانی است.
آیا شما یک بیمار روانی هستید؟ 

۱.آیا به چرب زبانی افراطی و ادا و اطوارهای تخیلی عادت دارید؟

۲.حرمت نفستان ماوراءالطبیعی است؟

۳.برای انجام کارهایتان نیاز به یادآوری انگیزه هایتان دارید؟

۴.بی دلیل دروغ می گویید؟

۵.اهل کلاهبرداری و فریب هستید؟

۶.دچار پشیمانی و احساس گناه ـ  پس از انجام کار اشتباه ـ نمی شوید؟

۷.دچار احساسات و عواطف زودگذر می شوید؟

۸.سنگدلی هستید، یا احساس دلسوزی از دلتان رخت بر بسته است؟

۹.انگل جامعه هستید؟

۱۰.کنترلی روی رفتارتان ندارید؟

۱۱.دچار بی بند و باری جنسی هستید؟

۱۲.در کودکی مشکلات رفتاری داشتید؟

۱۳.اهداف بلند مدت و واقع گرایانه ندارید؟

۱۴.غالبا بدون فکر عمل می کنید؟

۱۵.وظیفه شناس نیستید؟

۱۶.مسئولیت اعمال و رفتارتان را نمی پذیرید؟

۱۷.روابط عاشقانه ی کوتاه مدت بسیار زیادی داشته اید؟

۱۸.در نوجوانی اعمال مجرمانه مرتکب شده اید؟ 

۱۹. از خود مهارت های مجرمانه بروز می دهید؟

۲۰.) پس از آزادی از زندان به اعمال مجرمانه ی خود ادامه داده اید؟
 
آیا شما یک بیمار روانی هستید؟ 

گاه یک سال از رابطه تان با یک شخص می گذرد و  تازه می فهمید که وی تمام ویژگی های بالا را با خود دارد. دانستن نشانه های بیماری های روانی برای تصمیم گیری در مورد روابط بین فردی اهمیت بسیار بالایی دارد. در یک مطالعه هم به دونالد ترامپ و هم به هیلاری کلینتون امتیاز بسیار بالایی در این آزمون نسبت داده شد. البته این موضوع با اینکه در مورد مردم عادی ترسناک به نظر می رسد، شاید برای یک رهبر چیز بدی نباشد.

توجه داشته باشید این فهرست برای استفاده ی روانکاوان و روانشناسان و مشاوران طراحی شده است و استفاده ی شخصی از آن و دریافت نتایج گمراه کننده می تواند صدمات جبران ناپذیری به زندگی شخصی تان وارد کند.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.