// ۲۱ مهر ۹۶ ، ۰۹:۵۶

افشای جزئیات بیشتری از رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین» تهیه کننده مشهور آمریکایی ادامه دارد و اظهار نظر تعدادی از ستاره های بزرگ هالیوود، او را با مشکلات تازه ای مواجه کرده است. در این رابطه اعلام شده که آنجلینا جولی هم قربانی آزار جنسی تهیه کننده مشهور هالیوود بوده است.

آنجلینا جولی هم قربانی آزار جنسی تهیه کننده مشهور هالیوود بوده

نشریه نیویورکر سه شنبه در گزارش مفصلی اطلاعات تازه ای از سوءاستفاده های جنسی هاروی واینستاین منتشر کرد، این گزارش جنجالی پس از ماهها تحقیق، پژوهش و گفتگو با زنان قربانی آزار جنسی تنظیم شده و شامل جزئیات تکان دهنده ای از دهه ها رفتار ناشایست او در مقام یکی از تهیه کنندگان موفق سینما است.

نیویورکر به موارد متعددی از اذیت و آزار جنسی هاروی واینستاین پرداخته در چند مورد او را به تجاوز جنسی به بازیگران زن متهم کرده، اتهامی که در صورت اثبات پیگرد قانونی و مجازات زندان دارد.

نیویورکر در بخش دیگری از این گزارش تحقیقی به وجود نوار صوتی اشاره می کند که بصورت مخفیانه توسط پلیس نیویورک ضبط شده، هاروی واینستاین در جریان ملاقات با یک هنرمند جوان تلاش می کند با او همبستر شود و به تشریح درخواستهای جنسی خود می پردازد.

سخنگوی پلیس ضمن تأیید خبر گفت، این سازمان از مدتها پیش رفتارهای غیر اخلاقی هاروی واینستاین را تحت نظر داشته ولی موفق به گردآوری مدارک کافی و محکمه پسندی برای دستگیری وی نشده است.

در بسیاری از موارد، این تهیه کننده با پرداخت مبالغی کلان، موفق به جلب رضایت زنان شده و از پیگیری قضایی و رسانه ای شدن این ماجراها جلوگیری کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز سه شنبه با انتشار یک بمب خبری، «آنجلینا جولی» و «گوئینت پالترو» از ستاره های بزرگ هالیوود را از قربانیان هاروی واینستاین معرفی کرد.

آنجلینا جولی هم قربانی آزار جنسی تهیه کننده مشهور هالیوود بوده

 این دو بازیگر محبوب در گفتگوهایی اختصاصی با این نشریه، به بیان تجربیات تلخ خود از ملاقات با هاروی واینستاین پرداختند. آنها در جوانی و در ابتدای فعالیتهای هنری از سوی این تهیه کننده مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

به گفته آنجلینا جولی و گوئینت پالترو، هاروی واینستاین درخواستهای نامتعارفی داشته و به آنها پیشنهاد رابطه جنسی داده که البته با مخالفت این هنرمندان همراه شده است.

به این ترتیب آنجلینا جولی و گوئنیت پالترو هم به جمع قربانیان نامدار این تهیه کننده هالیوود اضافه شدند، در روزهای اخیر چهره های مشهور دیگری چون «اشلی جاد»، «آسیا آرجنتو»، «میرا سوروینو» و «روزن آرکت» نیز از سوءاستفاده های جنسی او شکایت کرده بودند.

این رسوایی بزرگ فقط به هالیوود محدود نیست و واکنش سیستمداران آمریکایی به ویژه اعضای حزب دموکرات را نیز به دنبال داشت.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، میشل اوباما، هیلاری کلینتون و تعدادی از نمایندگان کنگره و ایالتی پس از مدتی سکوت، به جمع منتقدین هاروی واینستاین پیوسته و از رفتارهای ناشایست او ابراز تأسف کردند.

هاروی واینستاین از حامیان حزب دموکرات است و در سالهای اخیر کمکهای مالی قابل توجهی در اختیار نامزدهای این حزب قرار داده، برخی از مقامات اعلام کردند هدایای نقدی این تهیه کننده را به سازمان های مدافع حقوق زنان اهدا خواهند کرد.

آنجلینا جولی هم قربانی آزار جنسی تهیه کننده مشهور هالیوود بوده

همسر هاروی واینستاین «ایون» در جریان گفتگویی کوتاهی با یک خبرنگاران، ضمن ابراز همدردی با تمام افراد قربانی آزار جنسی از رفتارهای شرم آور شوهرش پوزش خواست، او گفت بزودی تقاضای طلاق می کند و از هاروی واینستاین جدا خواهد شد.

این تهیه کننده آمریکایی هنوز اظهار نظری در این رابطه نداشته و از پاسخگویی به رسانه ها خودداری می کند، با این حال وکیلش ضمن رد تمامی اتهامات وارده، موکل خود را بیگناه می داند.

او با اشاره به مشکلات جنسی هاروی واینستین می گوید، موکلش بصورت منظم با مشاورین خانواده و روانشناسان مختلفی ملاقات می کند و تحت درمان قرار دارد.

به گفته وکیل هاروی واینستاین او به هیچ زنی تجاوز نکرده و این روابط جنسی همواره با رضایت طرفین بوده است.

با توجه به ابعاد گسترده این رسوایی در جهان، بدون شک دوران هاروی واینستاین در هالیوود به پایان رسیده و او شانسی برای ادامه فعالیتهای هنری خود نخواهد داشت.

این در حالی است که با ارائه اسناد و مدارک معتبر و اظهار نظرهای صریح قربانیان، احتمال محاکمه و زندانی شدن این تهیه کننده آمریکایی نیز وجود دارد.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.