// ۲۸ آذر ۹۶ ، ۰۴:۲۱

وقتی که زندگیتان را با کشاورزی می چرخانید بدون شک یکی از مشکلات شما آفت هایی است که دانه های ارزشمند شما را تهدید می کنند، اما موردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد چیزی فراتر از یک آفت ساده است. کشاورزان هندی که خشخاش می کارند از دست طوطی هایی که به گیاه سرشار از مورفین آنها معتاد شده اند به ستوه آمده اند و نمی دانند که چطور از دست این آفت های پرنده رهایی یابند. مشکل این است که کشاورزان مزارع خشخاش برای بدست آوردن محصولشان باید پوسته محصول خود را خراش داده و بدین ترتیب شیره ای که از محل خراش بیرون می آید بعد از مدتی آماده چیدن می شود.

اما قبل از این که کشاورزان دست به چیدن محصول بزنند، طوطی ها بدون سر و صدا وارد شده و شیره ای که بیرون زده است را با نوک خود گرفته و به لانه هایشان  می برند. آن ها به لانه هایشان یا شاخه های بلند درختان رفته و شیره خشخاش را می خورند و در ادامه برای ساعت ها به خواب می روند. برخی اوقات چنان در خوردن شیره خشخاش زیاده روی می کنند که از درخت پایین افتاده و می میرند. سوبهارام راثود یکی از این کشاورزان است که می گوید دزدی های طوطی های معتاد باعث کاهش ۱۰ درصدی محصول او شده و دولت به خاطر این کاهش به او هشدار داده است. از آن جایی که آن ها هر ساله با دولت قرارداد می بندند باید هر بار حجم ثابتی از مورفین مورد نیاز دولت را تامین کنند.

وی در این باره چنین گفته است:” معمولاً طوطی ها وقتی به صورت گروهی پرواز می کنند سر و صدای زیادی دارند اما این طوطی ها چنان باهوش شده اند که وقتی به مزارع حمله می برند هیچ صدایی از خود تولید نمی کنند. به محض اینکه محافظ روی پوسته خشخاش را بر می داریم لشکر طوطی ها در سکوت کامل فرود آمده و شیره ها را با خود می برند”. تعداد طوطی های این منطقه از سال ۲۰۱۵ به طور ثابت در حال افزایش بوده است و آن ها هیچ راهی برای مقابله با این آفت باهوش ندارند.

مزرعه داران تاکنون بارها از ترقه و فشفشه، طبل های حلبی و سنگ پرانی به سمت طوطی ها استفاده کرده اند اما هیچ کدام نتیجه ای در پی نداشته است. دلیل اصلی این است که این پرندگان به شیره تریاک و مورفین موجود در آن معتاد شده اند و چاره ای جز مصرف آن ندارند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. عرفان ... | ۲۸ آذر ۹۶ ، ۰۸:۲۸ | لینک
    دنیای کامپیوتر:
    (چه قدر عجیب)