// ۰۳ آبان ۹۸ ، ۰۲:۳۴

حاملگی های ناخواسته در زمانی که انتظارش را ندارید و در شرایطی سخت به سر می برید شوک بسیار بزرگی خواهد بود. البته سقط جنین همیشه به دلیل بارداری ناخواسته نمی تواند باشد، بلکه در مواردی اورژانسی پیش می آید که بارداری برای سلامت مادر و یا هم مادر و هم جنین خطرناک خواهد بود و راهی جز سقط جنین نیست.

راههای سقط جنین در اوایل بارداری

اولین پیشنهاد ما بر این است که تا آنجا که امکان دارد از سقط جنین خودداری کنید. فرزند نعمتی است که خداوند به شما عطا فرموده است. چه خواسته و چه ناخواسته این جنین به دنیای شما دعوت شده است. بهتر است قبل از هر اقدامی خود فکرهایتان را کرده باشید و بار گناهی را بر دوشتان تا آخر عمر حمل نکنید. اما اگر تصمیمتان بر سقط جنین قطعی است، حالا به هر دلیلی که امکان نگهداری جنین برایتان ممکن است، هر چقدر زودتر به سقط جنین اقدام شود امکان اینکه راحت تر جنین سقط شود وجود دارد. سقط جنین می تواند به وسیله گیاهان دارویی، داروهای شیمیایی و یا حتی مواد غذایی صورت گیرد. گاهی در موارد اورژانسی و خطر سلامت مادر و جنین باید جهت اقدام به سقط جنین از عمل جراحی استفاده نمود که با جراحی باید تا ۱۲ هفته بعد از اولین روز از آخرین سیکل قاعدگی انجام شود.

فعالیت های سنگین

در ماههای اول بارداری اگر ورزش های سنگین حتی دراز نشست هم انجام دهید خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت. اگر وزنه های سنگین بلند کنید و یا فعالیت های ورزشی سنگینی انجام دهید منجر به سقط جنین خواهد شد.

دارچین

دارچین طبعی بسیار گرم دارد که قبل از زایمان برای کاهش دردهای زایمان و همچنین برای داشتن زایمانی راحت تر استفاده می شود. اما اگر در ماههای اول بارداری به مقدار زیاد و بی رویه مصرف شود موجب سقط جنین می شود. البته لازم به ذکر است که اگر دارچین را به صورت خام مصرف کنید تأثیر بیشتر بر سقط جنین خواهد داشت زیرا هر چه قدر بیشتر حرارت ببیند مواد تشکیل دهنده آن نیز کاهش می یابد.

داروی میزپروستول

برای بارداری هورمون پروژسترون ضروری می باشد زیرا باعث ضخیم شدن دیواره رحم می گردد و میزپروستول این هورمون را مسدود کرده، با ایجاد انقباضات شدید در رحم مادر باردار منجر به سقط جنین و خونریزی می گردد. بهتر است که این دارو را خودسرانه برای خودتان تجویز نکنید و با مشورت پزشک اقدام به مصرف آن کنید. پس از سقط ممکن است علائمی چون اسهال، تب و لرز، تهوع و استفراغ و حتی خستگی و کسالت شدید همراه با خونریزی مداوم به مدت ۱ تا ۴ هفته خواهید داشت که برطرف خواهد شد و جای نگرانی نیست.

حمام با آب گرم

این روش همراه با دیگر روش ها جوابگو خواهد بود. در اوایل بارداری هر چقدر بیشتر با آب گرم استحمام کنید احتمال انقباضات رحمی بیشتر خواهد شد.

زعفران

زعفران طبعی بسیار گرم دارد و هر چقدر که زعفران طبیعی تر و خالص تر باشد برای سقط جنین کارسازتر خواهد بود زیرا در مقادیر بیالا خاصیت سمی پیدا می کند. بدین منظور می توانید ۱ تا ۲ گرم از زعفران را در یک استکان آب گرم خیسانده و روزی ۳ الی ۴ مرتبه، هر دفعه مقداری از آن را میل کنید. هیچگاه همه زعفران را یکجا نخورید.

دانه کنجد

کنجد نیز مانند زعفران طبعی گرم دارد و با آنکه خواص بسیار بی نظیر درمانی از خود بر جای می گذارد، اما اگر در اوایل بارداری در مصرف آن زیاده روی شود باعث سقط جنین می شود. بدین منظور بهتر است که دانه های کنجد را به صورت خام مصرف کنید و یا آنکه یک شب را کامل تا صبح در یک لیوان آب بخیساند و بعد میل کنید.

رابطه جنسی

داشتن چند بار رابطه جنسی در ماه اول و دوم بارداری می‌تواند یکی از روش‌های خانگی طبیعی برای سقط جنین باشد. بهتر است بدانید که چه‌طور باید رابطه داشته باشید تا مشکل خود را حل کنید. دخول مکرر، و همچنین ارگاسم، ممکن است به سقط جنین منجر شود و این تاثیر چندین بار ثابت شده‌است.

گیاه پاپایا

پاپایا به عنوان یکی از روش‌های عالی برای سقط جنین در اوایل بارداری شناخته شده‌است، زیرا در کنار تاثیری که برای سقط جنین دارد، دارای طعم فوق‌العاده‌ای هم هست. گزارش تهیه شده از چند زن تاثیر پاپایا را روی سقط جنین تایید می‌کنند. پاپایا بدون خطر است و هیچ نگرانی بابت مصرف آن در دوز بالا در مقایسه با سایر داروهای طبیعی برای سقط جنین وجود ندارد.

 

سنبل ختایی

این گیاه دارویی برای شروع قاعدگی بسیار مفید است و همچنین از آنجا که به شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم منجر می شود و قاعدگی را تحریک می کند، می تواند منجر به سقط جنین گردد. البته کپسول های سنبل ختایی هم در عطاری ها موجود است که اگر ۱۰۰۰ میلی گرمی باشد باید هر ۴ ساعت یکبار مصرف شود. نکته مهم این است که اگر فکر می کنید مقدار بیشتری از این دارو مصرف کنید زودتر جواب می گیرید آسیب بزرگی به سلامت خودتان خواهید زد زیرا مصرف آن در مقادیر بالا باعث خونریزی های شدید خواهد شد.

برگ جعفری

برگ جعفری به عنوان یک سبزی که تنظیم کننده دوران پریودی می باشد بسیار مؤثر است و به منظور سقط جنین از آنجا که باعث شل شدن رحم و انقباض رحمی می شود می توان از آن مصرف نمود. شما می توانید برگ جعفری را با مقداری آب در دستگاه میکس قرار دهید و روزی چند بار بنوشید یا آنکه تمام شب تا صبح چند برگ جعفری را در واژنتان قرار دهید و چند بار نیز آن را تعویض کنید.

تخم شوید

این اثر احتمالا به دلیل تحریک هورمون‌هایی است که منجر به شروع سیکل قاعدگی و حرکات انقباضی رحم می‌شوند. دانه‌های گیاه شوید از قدیم الایام در بین زنان ایرانی برای سقط جنین شناخته شده است.

دمنوش بابونه

دمنوش یا چای بابونه در سقط جنین بسیار تأثیرگذار است. برای درست کردن دمنوش یا چای بابونه کافی است که بابونه خشک را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا دم بکشد و سپس چند بار در روز از آن بنوشید. می توانید مانند چای معمولی آن را در فلاکس درست کنید.

پونه

پونه محرک قاعدگی است و مانند یک سم بسیار قوی در بارداری عمل می کند و باعث سقط جنین می گردد. می توانید پونه را به صورت دم کرده همراه با نبات زعفرانی مصرف کنید و روزی چند بار میل نمایید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.